رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

مهمترین وظیفه دولت تامین آموزش و درمان رایگان همه مردم است

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۴:۲۵:۱۸
کد خبر: ۱۰۸۶۳۰۸
مهمترین وظیفه دولت تامین آموزش و درمان رایگان همه مردم است
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: مهمترین وظیفه دولت توجه به بهداشت، سلامت و آموزش همگانی و تامین تحصیل و بیمه درمانی رایگان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ لطف الله سیاهکلی رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در نشست با مدیرکل و معاونان بیمه سلامت استان قزوین که روز چهارشنبه در محل این اداره برگزار شد اظهارداشت: دولت وظیفه دارد در بخش آموزش و سلامت خدمات رایگان ارائه کند تا به سمت محرومیت زدایی برویم و قانون اساسی را پیاده کنیم.

وی بیان کرد: به نظر می رسد در این دو عرصه مهم همچنان نواقصی داریم که باید بسرعت برطرف شود تا بتوانیم در کنار مشکلات عدیده ای که شهروندان با آن روبرو هستند بخشی از چالش ها را حل کنیم.

سیاهکلی اظهارداشت: یکی از کارهای خوب توسعه بیمه سلامت در کشور است تا مردم دغدغه تامین هزینه درمان را نداشته باشند هرچند در این مسیر باید مشکلات و موانع را برطرف کنیم.

image_2020_11_11-14_10_32_256_aK9

وی گفت: تاخیر در پرداخت مطالبات بیمه سلامت از سوی دولت در هیچ شرایطی توجیه پذیر نیست و این اعتبار می تواند با پیشگیری از فرار مالیاتی برخی افراد متمول و پردرآمد و مدیریت منطقی تامین شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین بیان کرد: هز ینه بیمه ای مردم کمتر از سه درصد بودجه دولت است و در مجلس پیگیری خواهیم کرد تا اعتبارات بیمه سلامت به موقع تامین شود تا هیچ خدشه ای در این امر وارد نشود.

خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرد

وی در ادامه برضرورت پوشش کامل خدمات درمانی تاکید کرد و گفت: هرچند بیماری های دهان و دندان می تواند منشا بیماری های دیگری شود اما متاسفانه بیمه ها خدمات دندانپزشکی را نادیده می گیرند که این ضعف باید برطرف شود.

سیاهکلی اضافه کرد: اگر به بهداشت دهان و دندان و خدمات دندانپزشکی بی اهمیت باشیم بدون شک هزینه های درمان در سایر بخش ها را افزایش داده ایم لذا انتظار داریم خدمات دندانپزشکی هم تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرد.

وی گفت: مراکز ترک اعتیاد هم می بایست طرف قرارداد بیمه سلامت باشند تا افراد آسیب دیده بتوانند با انگیزه بیشتری به این مراکز مراجعه کرده و نگران تامین هزینه های درمان خود نباشند.

همه پزشکان باید به نسخه الکترونیک مجهز شوند

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در قرن 21 قرار نیست مانند قرن 19 فکر و زندگی کنیم و در شرایطی که فنآوری و تجهیزات مدرن می تواند هزینه های ما را کاهش دهد انتظار نداریم هیچ مقاومتی برای الکترونیکی شدن کارها صورت گیرد.

وی بیان کرد: همه سیستم های درمانی باید به سمت الکترونیک برود و فرآیند پذیرش بیمار، نسخه نویسی، تحویل دارو، بستری شدن و ترخیص، آرشیو پرونده و دسترسی به خدمات به صورت الکترونیک باشد تا کارها تسریع شود و منطقی نیست پزشکان ما تحت پوشش نسخه الکترونیک قرار نگیرند.

بیمه سلامت استان قزوین موفق عمل کرده است

سیاهکلی اظهارداشت: عملکرد بیمه سلامت در استان قزوین بسیار موفق بوده و تکریم ارباب رجوع در حد مطلوبی است و شیوه کار و تسریع در خدمت رسانی در این اداره می تواند الگوی سایر دستگاههای اجرایی باشد.

image_2020_11_11-14_10_56_335_QHx

وی گفت: این که 80 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و این آمادگی وجود دارد تا افراد فاقد بیمه هم تحت پوشش قرار گیرند خبر خوبی است که امیدواریم کسانی که به هر دلیلی فاقد دفترچه بیمه هستند از این فرصت استفاده کرده و خود را بیمه کنند تا از خدمات درمانی تعیین شده برخوردار شوند.  

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: ممترین رسالت ما این است که کارآمدی نظام را اثبات کنیم تا رضایت مردم جلب شود و این کار با تکریم ارباب رجوع و خدمت صادقانه و بی منت به مردم ممکن می شود.

وی بیان کرد: در شرایطی که مردم با همه سختی ها و مشکلات اقتصادی و معیشتی همچنان پای انقلاب ایستاده اند منطقی نیست ما با بی توجهی به نیازها و حل نکردن مشکلات آنها این ولی نعمتان را از خود دور کنیم و بهترین راه رفع نقص مدیریت، برخورد خوب با مردم است.

image_2020_11_11-14_6_42_161_LWx

سیاهکلی اظهارداشت: در بیمه سلامت استان قزوین با حاکم بودن یک روش مدیریت منطقی و تکریم مردم شاهد رضایت مندی خوبی هستیم که امیدواریم این روند تداوم یابد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز