مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

۱۰۰ عنوان برنامه در هفته کتاب در استان قزوین اجرا می شود

۱۳۹۹/۰۸/۲۲ - ۰۹:۰۲:۰۱
کد خبر: ۱۰۸۶۴۶۰
۱۰۰ عنوان برنامه در هفته کتاب در استان قزوین اجرا می شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: به منظور ترویج و اشاعه فرهنگ کتاب خوانی و مطالعه، بیش از 1۰۰ عنوان برنامه فرهنگی همزمان با هفته کتاب در قزوین برگزار می ‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، محمد حسین اسماعیلی با اشاره به هفته کتاب اظهار داشت: بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از تاریخ 24 تا 30 آبان ماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود که گرامیداشت این هفته در استان نیز با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ کتابخوانی صورت می‌ گیرد.

وی بیان کرد: تدارک برنامه‌های هفته کتاب از مدت‌ها قبل در استان قزوین با ایجاد ستاد هماهنگی و اجرایی هفته کتاب در استان قزوین آغاز شده و برنامه ‌ریزی جامعی برای معرفی و تلاش دوباره احیای کتابخوانی در بین مردم صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: در مجموع بیش از 100 عنوان برنامه فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی در استان قزوین تدارک دیده شده که یکی از برنامه های مهم، طرح پاییزه کتاب است که در آن در 11 کتابفروشی منتخب استان، فروش کتاب با ارائه تخفیف 20 درصدی را در هفته کتاب اجرا می شود.

اسماعیلی

اسماعیلی افزود: رونمایی از فراخوان« نشان ملی دبیرسیاقی» امسال برای اولین بار در استان قزوین برگزار می شود و در این رویداد همه آثار متون فارسی در حوزه تصحیح متون مورد ارزیابی قرار گرفته و به تألیفات برتر نشان دبیرسیاقی اهدا می شود.

وی خاطرنشان کرد: این رویداد به احترام ادیب و دانشمند بزرگ استان استاد « دبیرسیاقی» نامگذاری شده و در هفته کتاب به معرفی این شخصیت ارزشی در استان خواهیم پرداخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: برگزاری مراسم کتاب گردی از دیگر برنامه‌های این هفته است که 29 آبان ماه با حضور تعدادی از مسئولین استانی از کتابخانه‌های عمومی، کتابفروشی‌ها و انتشاراتی‌های استان قزوین بازدید می شود.

اسماعیلی گفت: همچنین نهمین جشنواره چاپ و نشر استان قزوین به منظور تجلیل از فعالان حوزه چاپ و نشر استان 28 آبان ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: مراسم نقد و بررسی کتاب، رونمایی از آثار تولید شده در استان قزوین، مسابقات فرهنگی کتاب خوانی با عنوان قهرمان سلامت و عکاسی با عنوان کتاب در قاب تصویر، برنامه خوانش شاهنامه با عنوان هم آوا با شاهنامه و نشست‌های کتابخوانی و برنامه های فرهنگی و هنری در شهرستان های تابعه از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در قزوین است. 

نظر شما