یوسف اینانلو در گفتگو با خبرگزاری برنا:

شبکه های فرسوده برق در قزوین بازسازی می شود

۱۳۹۹/۰۸/۲۲ - ۰۹:۰۱:۲۳
کد خبر: ۱۰۸۶۴۷۵
شبکه های فرسوده برق در قزوین بازسازی می شود
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: با اجرای مانور سراسری بازسازی جهادی شبکه های توزیع شرکت برق، شبکه های فرسوده برق در منطقه صنعتی لیا تعمیر، بازسازی و اصلاح می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ یوسف اینانلو در باره نوسازی شبکه های فرسوده برق اظهارداشت: شرکت توانیر برنامه ای برای شرکت های توزیع سراسر کشور پیش بینی کرده تا نسبت به نوسازی شبکه های فرسوده برق اقدام کنند.

وی اضافه کرد: طبق اعلام معاونت هماهنگی توزیع شرکت توانیر در مانور جهادی که روزهای 29 و 30 آبان ماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد بیش از 17 هزار و 299 کانون خطر و 1300 کیلومتر شبکه فرسوده که در کشور شناسایی شده، تعمیر و نوسازی می شود.

اینانلو تصریح کرد: اصلاح شبکه فرسوده از جمله کارهای مستمر شرکت های توزیع نیروی برق است و در این مانور به صورت جهادی در دو روز این عملیات انجام خواهد شد.

image_2020_11_11-19_52_56_401_oCY

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: این مانور حالت نمایشی و آماده باش ندارد بلکه یک فعالیت عملیاتی است که اکیپ های تعمیر در ماموریتی جهادی نسبت به اصلاح شبکه اقدام می کنند.

اینانلو گفت: انتخاب محل مانور و فیدرها بر عهده شرکت های توزیع است و با توجه به سال جهش تولید سیاست گذاری و رویکرد توانیر در حمایت از تولید و صنعت، محل مانور مناطق صنعتی انتخاب شده است.

شبکه فرسوده برق در منطقه صنعتی لیا نوسازی می شود

وی اظهارداشت: در اجرای این مانور مکانی در قزوین انتخاب شده که تامین انرژی پایدار آن در اولویت است تا با رفع فرسودگی شبکه میزان خاموشی ها کاهش پیدا کند که در این مرحله«منطقه صنعتی لیا» تعیین شده است.

اینانلو تصریح کرد: در منطقه صنعتی لیای قدیم به ازای هر کیلومتر خط هوایی حدود 48 صدم مگاوات و در لیای جدید حدود 73 صدم مگاوات ساعت در نیمه اول امسال خاموشی داشتیم که میانگین خاموشی 64 صدم مگاوات بود.

برق 3

وی گفت: در منطقه صنعتی لیا حدود 42 کیلومتر خط هوایی برق دارای فرسودگی است که باید همه آن اصلاح و نوسازی شود که شناسایی معایب و میزان فرسودگی انجام شده و برای رفع آن در مدت دو روز اقدام خواهد شد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اظهارداشت: در اجرای این مانور و رفع فرسودگی تعداد 7 اصله پایه فشار متوسط جابجا و دریچه های 50 پایه روشنایی معابر  نیز تعمیر می شود.

وی بیان کرد: ایمن سازی 50 درب تابلو و شالتر، اصلاح 15 مورد سیستم زمینی و پست های هوایی از دیگر اقداماتی است که در مانور جهادی شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین پیش بینی شده است.

اینانلو افزود: اجرای مانور سراسری بازسازی جهادی شبکه های توزیع شرکت توزیع نیروی برق حدود 400 میلیون تومان هزینه دار.

وی در خصوص تعداد تیم های عملیاتی مشارکت کننده در این مانور گفت: در اجرای این مانور 46 اکیپ عملیاتی شامل 25 اکیپ فشار متوسط هوایی، 8 اکیپ تعمیر روشنایی معابر، 9 اکیپ تعمیرات پست هوایی و چهار اکیپ اصلاح لوازم اندازه گیری مشارکت دارند و 5  اکیپ هم بر نحوه اجرای مانور نظارت ویژه خواهند داشت.

برق 8

اینانلو اظهارداشت: تعداد 150 نفر از نیروهای ماهر و آموزش دیده و تخصصی به همراه 36 دستگاه خودروی سبک و 16 دستگاه خودروی سنگین، بالابر و جرثقیل در مانور شرکت دارند.

اهداف: کاهش خاموشی و تامین انرژی پایدار

وی در خصوص اهداف اجرای این مانور نیز بیان کرد: افزایش قابلیت اطمینان و تاب آوری شبکه، کاهش خاموشی ها و انرژی توزیع شده، ارتقای سطح آمادگی کارکنان در مقابله با بحران، هم افزایی و تقویت ظرفیت های درون و برون سازمانی و افزایش راندمان رضایت مشترکین از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

اینانلو اضافه کرد: رفع مشکل فیدرهای پرعارضه، رفع کانون های خطر شناسایی شده، بهبود و ارتقای شاخص های عملکردی، اصلاح سیستم ارتینگ، افزایش رضایت مندی مشترکین و کاهش خسارات ناشی از توقف خط تولید به علت قطع برق از دیگر نتایجی است که امیدواریم پس از انجام مانور به آن دست یابیم.

وی گفت: در ادامه فعالیت های نوسازی شبکه، تاکنون فیدر و خط هوایی 20 کیلو ولت منطقه کوهین در روستای بکندی با 100 میلیون تومان اعتبار برای مشترکین خانگی اصلاح شده است.

اینانلو افزود: امسال در مرحله بعدی هم ضمن شناسایی خطوط هوایی بحرانی و دارای فرسودگی و بررسی خاموشی ها و در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی نسبت به اجرای مانور اقدام خواهد شد.

وی یادآورشد: خوشبختانه شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در ردیف شرکت های شاخص و برتر کشور در برخورداری مطلوب از نرخ انرژی توزیع نشده محسوب می شود به طوری که میانگین زمان خاموشی هر مشترک در سال گذشته به 270 دقیقه و پایین تر از میانگین کشوری رسیده است.

اینانلو بیان کرد: میانگین تلفات انرژی الکتریکی در کشورتک رقمی و کمتر از 10 درصد و در استان 6 درصد است که نشان می دهد در اجرای برنامه ها موفق بوده ایم.

LIA

وی اظهارداشت: از رسانه های گروهی انتظار داریم با اطلاع رسانی به موقع برای مشترکین بستر لازم را مهیا کنند تا فعالان صنعتی مستقر در شهرک صنعتی لیا در روزهای 29 و 30 آبان ماه از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر که خاموشی اعمال می شود برای اجرای مانور آماده باشند.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اظهارداشت: از مشترکین مستقر در محدوده اجرای مانور انتظار داریم در زمان اجرای مانور ضمن صبوری، با ماموران همکاری کنند.

در استان قزوین 615 هزار مشترک برق وجود دارد که 4870 مشترک آن صنعتی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز