مدیر کل حفاظت محیط زیست قزوین:

صنایع قزوین بیشترین تهدید کننده های محیط زیست استان هستند

۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۰۹:۲۹:۱۷
کد خبر: ۱۰۸۷۲۲۴
صنایع قزوین بیشترین تهدید کننده های محیط زیست استان هستند
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با اشاره به استقرار بیش از سه هزار واحد صنعتی در استان گفت: صنایع بیشترین آلاینده محیط زیست استان قزوین هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حسن عباس نژاد  در این باره اظهار کرد:  بیش از 40 درصد آلودگی استان قزوین مربوط به واحدهای صنعتی است که در این میان صنایع کانی غیر فلزی و معادن آبیک بیشترین آلایندگی را دارند. 

وی افزود: همچنین ریزگردها، خودروهای فرسوده و نیز سوخت ناقص خودروها و صنایع آلاینده از عوامل مهم آلودگی محیط زیست در استان بشمار می روند.

عباس نژاد اضافه کرد: تعدادی از واحدهای صنعتی به دلیل نوع سوخت مصرفی، آلوده کننده هوای استان هستند که باید اقدام اساسی برای رفع آلایندگی آنها صورت گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در ادامه افزود: خودروهای پر مصرف و بنزین های فاقد استاندارد یورو پنج به افزایش آلودگی زیست محیطی کمک کرده لذا لازم است در عرضه بنزین های استاندارد یورو پنج اقدام جدی کنیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در ادامه گفت: معاینه فنی خودروها و رفع اشکالات احتمالی آنها می تواند تا حدود  زیادی  به کاهش آلودگی های شهری کمک کند.

وی تاکید کرد: قزوین هر چند در زمره استانهای صنعتی کشور است، اما آلودگی آن قابل قبول است و نگران کننده نیست و در کنترل آن و توسعه فضای سبز وضعیت مناسبی داریم.

عباس نژاد از تلاش شهرداری قزوین در ایجاد و توسعه فضای سبز تجلیل کرد و گفت: خوشبختانه شهرداری قزوین در توسعه فضاهای سبز اقدامات ارزشمندی در سالهای اخیر انجام داده که نقش مهمی در پالایش هوا دارد و توانسته بخشی از نگرانی ها را برطرف کند.

وی افزود: اختلال در فرآیند فتوسنتز گیاهان، بارش بارانهای اسیدی، ایجاد وارونگی هوا، تخریب لایه اوزون، عقب ماندگی ذهنی، اختلالات ژنتیکی، افزایش سکته قلبی، پیری زود رس و بیماری های تنفسی از جمله عوارض آلودگی هوا است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز