استاندار قزوین:

پدیده قاچاق کالا به اشتغال و اقتصاد کشور آسیب جدی می زند

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۵:۵۸:۳۷
کد خبر: ۱۰۸۸۲۲۳
پدیده قاچاق کالا به اشتغال و اقتصاد کشور آسیب جدی می زند
استاندار قزوین گفت: پدیده قاچاق به اشتغال و اقتصاد کشور آسیب جدی می زند لذا مبارزه همه جانبه با آن باید در اولویت برنامه مدیران و فرمانداران استان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در جلسه کمیسیون برنامه ریزی و هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که عصر یکشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: پدیده قاچاق از موضوعات جدی و حساس کشور است که در اشتغال و اقتصاد و بروز آسیب های اجتماعی دیگر بسیار تاثیرگذار است و باید به آن به صورت ویژه بپردازیم.

استاندار قزوین گفت: اگر قاچاق کالا روند صعودی داشته باشد بدون تردید به امنیت عمومی کشور هم آسیب می زند لذا همه دستگاههای ذیربط باید به مسئولیت های خود حساس باشند و مبارزه با این پدیده را جدی بگیرند.

قاچاق 3

جمالی پور یادآورشد: با برنامه ریزی اصولی بایستی بتوانیم جلوی قاچاق کالا را بگیریم و روند آن را کاهش دهیم در غیر این صورت بیکاری بالا خواهد رفت.

وی گفت: به دلیل نبود شعب نمایندگی کالاهای خارجی موضوع قاچاق کالا کمی پیچیده شده و مبارزه با این پدیده نیازمند عزم جدی و هماهنگی و برنامه ریزی مدون از سوی مدیران است.

استاندار قزوین ارائه آمارهای دقیق از وضعیت قاچاق کالا و ارز در استان را ضروری دانست و تصریح کرد: با راه اندازی سامانه پایش انبارها توسط سازمان صمت باید آمار دقیقی از وضعیت انبارها و جابجایی کالا در استان داشته باشیم.

جمالی پور اضافه کرد: قاچاق سوخت هم نیازمند ساماندهی و دقت بیشتر و نظارت فرمانداران است تا ضمن تامین نیازهای مردم مناطق روستایی به گونه ای برنامه ریزی شود تا خللی در روند امور مردم ایجاد نشود.

وی بیان کرد: تهیه کیف یا کارت هوشمند برای سوخت در مناطق روستایی شاید بتواند بخشی از مشکلات را حل کند که اجرایی شدن آن نیازمند بررسی بیشتری از سوی مدیران و فرمانداران است.

قاچاق 4

استاندار قزوین اظهارداشت: سامانه کالای وارداتی در سامانه گمرک هم می بایست فعال شود و نوع کالا و کد شناسه را ثبت کنید تا دستگاهها بتوانند آن را ثبت و رصد کنند.

وی همچنین خواستار تشکیل کمیته ویژه برای بررسی تشدید مجازات مبارزه با قاچاق دام زنده در استان شد و گفت: خروج دام زنده از استان ممنوع شده و فقط با مجوز دامپزشکی امکان خروج داده خواهد شد.

جمالی پور اضافه کرد: به روز کردن روش های مبارزه با قاچاق کالا با هماهنگی دستگاههای اجرایی، ساماندهی برنامه ها و تشویق فرمانداران موفق از کارهایی است که باید در اولویت قرار گیرد.

قاچ

در ادامه گزارش هایی از روند قاچاق سوخت و کالاها در استان ارائه شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز