استاندار قزوین:

محدودیت کرونایی در استان قزوین از روز شنبه تشدید می شود

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۰۹:۲۷:۳۳
کد خبر: ۱۰۸۹۵۰۳
محدودیت کرونایی در استان قزوین از روز شنبه تشدید می شود
استاندار قزوین گفت: به منظور کنترل وضعیت بحرانی در استان از روز شنبه محدودیت های تردد و کسب و کار و رعایت پروتکل های بهداشتی تشدید می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور با درخواست از مردم برای همراهی با مصوبات ستاد کرونا در محدودیت های جدید اظهارداشت: ویروس کرونا بسیار وحشتناک،پیچیده و خطرناک است و باکسی شوخی ندارد و اگر آن را جدی نگیریم معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار ما خواهد بود.

وی اضافه کرد: ویروس کرونا روزانه 500 قربانی می گیرد که این کشته ها بیشتر از جنگ تحمیلی است و ما همچنان بی تفاوت از کنار آن عبور می کنیم که این روند بسیار نگران کننده و مخاطره آمیز است.

استاندار قزوین تصریح کرد: اگر مردم با مصوبات ستاد کرونا همراهی نکنند و توصیه ها جدی گرفته نشود همه تلاش های کادر درمانی نیز هدر  رفته و ظرفیت بیمارستانی ما هم قادر به پاسخگویی به درمان مبتلایان نخواهد بود.

پرستار

جمالی پور یادآورشد: آمارها شاید بیش از آن چیزی است که ما به صورت رسمی داریم زیرا برخی افراد خارج از بیمارستان فوت می کنند که در آمارها دیده نمی شود لذا خطر بسیار جدی است که اگر به آن اهمیت ندهیم باید منتظر کشته های بیشتری باشیم.

وی گفت: در خردادماه توانستیم علیرغم تحریم های دارویی با همکاری مردم بیماری را در استان کنترل کرده و شرایط بهتری را تجربه کنیم و امروز هم تنها راهکار مقابله با ویروس و کنترل آن همکاری مردم است.

استاندار قزوین اضافه کرد: امروز در شرایط بحرانی هستیم و همه شهرها ما قرمز هستند و تعداد افراد بستری ما از 80 نفر در روز به بیش از 500 نفر در کشور رسیده که یک تهدید جدی است و نگران هستیم که نتوانیم در بیمارستانها به بیماران خدمات دهیم و شاید ناچار شویم سوله های خالی را اجاره کرده و به تخت مجهز کنیم تا جوابگو باشد.

وی اظهارداشت: به دلیل بحران ایجاد شده هم ظرفیت بخش خصوصی را وارد کار کرده ایم و هم 37 درصد امکانات  تامین اجتماعی را به کار گرفته ایم تا وضعیت را کنترل کنیم اما همه تصمیمات ما به همکاری مردم بستگی دارد.

جمالی پور گفت: ویروس کرونا قربانیان خود را براحتی انتخاب می کند و مدیر و مسئول و فرد عادی، کودک و بزرگ و جوان و سالمند نمی شناسد و همه کسانی که سهل انگاری کنند را تهدید می کند و تنها را کنترل آن رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

محدودیت های کرونایی از شنبه تشدید می شود

استاندار قزوین بیان کرد: هر چند هیچ تمایلی به محدودیت های بیشتر در صنوف مختلف و برای مردم ندارم اما امروز هم دولت و هم ما ناچار شده ایم برای پیشگیری از بحران بیشتر محدودیت ها را بیشتر کنیم و از تردد و فعالیت مردم کم کنیم.

ماسک

وی گفت: ویروس کرونا مانند دشمن داعشی مسلحی است که در مناطق شلوغ حضور یافته و قربانیان خود را انتخاب می کند و انسان عاقل نباید خود را به واسطه خیابان گردی، تجمع بی مورد، بی توجهی به نکات بهداشتی در معرض حمله ویروس مسلح قرار دهد.

از مردم عاجزانه درخواست می کنیم با ما همکاری کنند

جمالی پور یادآورشد: خیلی از مردم همچنان بی محابا به خیابان ها می روند و گردش و خرید می کنند و علیرغم این همه هشدارهایی که از رسانه ها داده می شود به موضوع اهمیت نمی دهند لذا همچنان عاجزانه از همه شهروندان درخواست می کنیم که از منزل خارج نشوند، از ماسک استفاده کنند، به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات  بهداشتی اهمیت دهند و از حضور در مراکز جمعیتی و شلوغ خودداری کنند.

وی گفت: تا چه زمانی باید شاهد برگزاری مراسم عزاداری و ترحیم و جشن و عروسی باشیم و افراد زیادی از بستگان و دوستان خود را آلوده کنیم و آنها را به کام مرگ بکشانیم.

استاندار قزوین با ابراز ناراحتی از غم از دست دادن پدر خود اظهارداشت: من هم پدر عزیز خود را به دلیل بیماری کرونا از دست دادم اما به خود اجازه ندادم فرد دیگری به واسطه تشییع جنازه و یا شرکت در مراسم ترحیم آلوده شود و عزای خود را غریبانه برگزار کردیم تا باعث بیماری دیگران نشویم و امروز همه باید این روش را جدی بگیرند تا خانواده خود را آلوده نکنند.

جمالی پور بیان کرد: از زوج های جوان هم درخواست می کنم شرایط را درک کنند و حاضر نشوند جشن آنها به مراسم عزای دیگران تبدیل شود و از هر گونه تجمع و دورهمی خودداری کنند.

قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا در قزوین فعال می شود

وی ادامه داد: از روز شنبه قرارگاه عملیاتی ستاد پیشگیری از کرونا در قزوین فعال خواهد شد تا به طور جدی با هر گونه سهل انگاری، برپایی جشن و عزا، دورهمی و تجمع بشدت برخورد شود و هیچ تسامحی نخواهیم کرد.

جمالی پور اضافه کرد: تاکنون خواهش کردیم اما از روز شنبه با سهل انگاران در رعایت پروتکل های بهداشتی و هر کسی که بدون ماسک وارد خیابان شود برخورد خواهیم کرد.

کروناا

وی اظهارداشت: کادر درمانی ما بیش از 10 ماه با ایثارگری خود به نجات جان بیماران شتافته و همچنان از خستگی مفرط در رنج هستند و با تقدیم سه شهید و ایجاد مشکلات جدی برای 40 نفر از کادر بهداشتی وقتی همچنان در خیابانها تردد عادی و بیش از حد مردم را می بینند خستگی در تنشان باقی می ماند و منصفانه نیست با بی توجهی خود، ایثارگری 10 ماهه آنها را با بی توجهی خود زیر سوال برده و از بین ببریم.

استاندار قزوین در خصوص محدودیت تردد بین شهری گفت: در این زمینه روز شنبه تصمیم نهایی را خواهیم گرفت وآن را به شهروندان ابلاغ می کنیم.

تعطیلی اصناف

قدردان همکاری اصناف قزوین هستیم

جمالی پور از همکاری بسیار خوب اصناف در رعایت کاهش ساعات کسب و کار تشکر کرد و گفت: بیش از 95 درصد کسبه و اصناف محدودیت فعالیت پس از ساعت 6 عصر را رعایت کردند که صمیمانه از این همکاری تشکر می کنیم.

وی اظهارامیدواری کرد با کمک مردم، بزودی استان قزوین از شرایط بحرانی ناشی از ویروس کرونا به شرایط عادی بازگردد.

 

نظر شما