رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

آخرین تب آوری کادر پزشکی/ پروتکل ها رعایت نشود بحران قابل کنترل نیست

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۰۹:۲۶:۵۱
کد خبر: ۱۰۸۹۵۱۵
آخرین تب آوری کادر پزشکی/ پروتکل ها رعایت نشود بحران قابل کنترل نیست
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: تمامی شهرهای استان در وضعیت قرمز قرار دارند و با ورود به مرحله آخر تاب آوری کادر پزشکی در صورت همکاری نکردن مردم به شرایط فوق بحرانی نزدیک می شویم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ پیمان نامدار در  خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اظهارداشت: با همه سختی ها و مشکلاتی که مردم بویژه کادر درمانی متحمل شده اند اما به دلیل بی توجهی برخی شهروندان و جدی نگرفتن تهدید ویروس با روند افزایشی بیماری مواجهیم.

نامدار

وی گفت: آمارها بسیار نگران کننده است و امروز خستگی کادر درمانی به جایی رسیده که در مرحله آخر تاب آوری کادر درمانی هستیم و اگر همچنان شاهد افزایش بیماری باشیم قادر به پاسخگویی به مشکلات نخواهیم بود.

نامدار بیان کرد: وزیر بهداشت هم در خصوص آخرین مراحل تاب آوری کادر درمانی و از دست دادن تعدادی از ایثارگران مدافعان سلامت و نبود جایگزین برای آنها هشدار داده اند که این وضعیت ما را با نگرانی های مضاعفی روبرو می کند که آینده پرچالشی را پیش روی خود تجسم کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین هشدار داد: عاجزانه از مردم درخواست می کنیم ویروس کرونا و تهدید آن را جدی بگیرند و از کنار خطر مرگ آن به سادگی عبور نکنند و با توجه به مصوبات ستاد کرونا در رعایت پروتکل ها جدی باشند.

مراجعه 103 نفر به بیمارستانها/ فوت 12 نفر دیگر در قزوین

نامدار با بیان آخرین آمار مبتلایان ویروس کرونا اظهارداشت: در بیست و چهار ساعت گذشته تعداد 103 نفر دیگر به مراکز درمانی و بیمارستانهای استان مراجعه کردند و بستری شدند تا درمان شوند.

کرونا 33

وی اضافه کرد: تاکنون 519 نفر از مبتلایان به علائم حاد تنفسی در بیمارستانهای استان بستری شده اند و تحت درمان قرار گرفته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: در بیست و چهار ساعت گذشته 12 نفر دیگر از شهروندان بر اثر ویروس کرونا فوت شدند که 7 نفر آنها در شهرستان قزوین بودند.

شهرهای استان قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند

نامدار از وضعیت قرمز در شهرهای استان هم خبرداد و بیان کرد: تمامی شش شهرستان استان قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند لذا انتظار داریم با کسانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند بشدت برخورد شود تا شاهد بحران بیشتر نباشیم.

وی افزود: در حال حاضر بیشترین مراکز آلودگی دورهمی ها، جشن عروسی و مجالس ترحیم و مراکز شلوغ و شبکه حمل و نقل عمومی است که باید بشدت از این مناطق آلوده دوری کرد تا وضعیت بدتر نشود.

نامدار اضافه کرد: از نیروی نتظامی و دستگاه قضا انتظار داریم با متخلفان با قاطعیت برخورد شود زیرا دیگر قادر به پذیرش بیماران بیشتر در بیمارستانها نیستیم.

ماسک

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین از کسانی که علائم بیماری را در خود مشاهده می کنند خواست در کوتاهترین زمان به مراکز درمانی مراجعه کنند تا با تشخیص بموقع نسبت به درمان آنها اقدام شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز