رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

مهارت آموزی در سیستم آموزشی باید جایگزین دانش محوری شود

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۲۳:۴۷:۱۹
کد خبر: ۱۰۹۰۱۳۲
مهارت آموزی در سیستم آموزشی باید جایگزین دانش محوری شود
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: در صورت جایگزین شدن مهارت محوری به جای دانش محوری در سیستم آموزش و پرورش می توان به اشتغال پس از تحصیل دانش آموزان بسیار امیدوار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ لطف الله سیاهکلی عصر چهارشنبه در بازدید از کانون فرهنگی و تربیتی کوثر وابسته به آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین بر اهمیت مهارت آموزی در مدارس تاکید کرد.

وی افزود: مهارت افزایی در  آموزش و پرورش مورد بی توجهی قرار گرفته در حالی که باید حرفه آموزی در متن  سیستم آموزشی ما جای خود را باز کند و مهم باشد.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: متاسفانه در متن سیستم آموزشی کشور از موضوع حرفه آموزی غفلت شده و به همین دلیل در پایان تحصیل در مقطع متوسطه و یا دانشگاه فرزندان ما فقط دانش خود را بالا برده اند و با مهارت بیگانه اند و کاری بلد نیستند.

17

سیاهکلی، جایگاه کانون های تربیتی و فرهنگی را در مهارت آموزی مهم دانست و یادآورشد: اصل راه اندازی کانون های فرهنگی کار ارزشمندی است اما شما باید منتظر باشید تا به شما مراجعه کنند و این تعداد افراد نیز کم هستند.

دانش به تنهایی اشتغالزا نیست/ مهارت آموزی در مدارس جدی گرفته شود

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز باید اذعان کرد که دانش و سواد به تنهایی نمی تواند برای افراد شغل ایجاد کند ولی با داشتن مهارت می توانیم برای خود و دیگران اشتغالزایی کنیم.

وی اضافه کرد: دانستن در کنار توانستن می تواند اشتغالزا باشد و در شرایطی که چابک سازی و کوچک شدن دولت یک ضرورت است دیگر نمی توان بدون مهارت و پس از تحصیل به فکر استخدام و پشت میز نشینی بود.

سیاهکلی گفت: باید کانون های فرهنگی و تربیتی را تقویت کنیم تا مهارت آموزی توسعه یابد و بتوانیم هر دانش آموز را با یک مهارت آشنا کنیم تا بتواند برای خود درآمدزایی کند.

مهارت آموزی جایگزین دانش محوری شود

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در آموزش و پرورش باید مهارت محوری را  جایگزین دانش محوری کنیم و در مجلس آمادگی داریم برای تحقق این موضوع مهم پیگیری لازم را انجام دهیم.

16

وی اضافه کرد: در حال حاضر کمترین کار این است که کانون ها تقویت شوند و تامین تجهیزات آموزشی، ورزشی،  علمی در کانون ها برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در اولویت قرار گیرد.

سیاهکلی از نقش مربیان تربیتی در مهارت آموزی تجلیل کرد و تداوم فعالیتها در کانون را خواستار شد و گفت: باید  جایگاه فعالیت های تربیتی را جدی بگیریم و به اشتغال و مهارت دانش آموزان کمک‌ کنیم.

وی تصریح کرد: بزرگترین ضعف سیستم آموزش و پرورش تکیه بر دانش و بی توجهی به مهارت آموزی است که این ایراد باید برطرف شود.

ززز

در این نشست رسولی معاون آموزش و پرورش ناحیه دو و مافی مدیر کانون فرهنگی و تربیتی کوثر نیز حضور داشتند.

نظر شما