رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

۵۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های قزوین بستری هستند/فوت ۷ نفر

۱۳۹۹/۰۸/۲۹ - ۰۹:۴۲:۲۵
کد خبر: ۱۰۹۰۱۶۹
۵۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های قزوین بستری هستند/فوت ۷ نفر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در حال حاضر 540 بیمار مبتلا به کوید 19 در بیمارستان های استان بستری هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛  پیمان نامدار صبح پنجشنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری از کرونا که در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد:7 شهروند قزوینی دیگر در 24 ساعت گذشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کردند.

وی افزود: وضعیت استان در شرایط بسیار ناپایدار قرار دارد و طی سه هفته گذشته گاهی از آمار بستری و فوتی از آمار کشور بالاتر و گاهی پایین تر بوده است و طی این مدت وضعیت سبز، قرمز و نارنجی را همزمان داشته ایم.

نامدار بیان کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از کادر درمان در مرخصی ابتلا به بیماری هستند و این موضوع فشار مضاعفی بر کادر درمان استان وارد می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: با توجه به سرد شدن هوا و بسته بودن درب و پنجره و ضعیف‌تر شدن ایمنی بدن این نگرانی را داریم که کرونا شدت بیشتری یابد و بر اساس همین نگرانی باید برنامه‌ریزی‌هایی انجام و تمهیداتی اندیشیده ‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 540 بیمار مبتلا به کوید 19 در بیمارستان های استان بستری هستند و بیش از 13 هزار بیمار مبتلا به کرونا، خدمات بیمارستانی دریافت کرده و سلامتی خود را به دست آورده اند.

نامدار با بیان اینکهدر 10 روز گذشته 2 اکسیژن ساز به سیستم درمان بیمارستان های شهر قزوین اضافه شده است، ادامه داد: در یکی از بیمارستان های استان، 90 درصد بیماران مبتلا به کرونا، اکسیژن خونشان زیر 90 درصد است و در شرایط وخیمی به سر می برند.

وی یادآور شد: وضعیت استان با در نظر گرفتن شهرستان های استان  در حال حاضز قرمز و ناپایدار است و تقاضای ما محدودیت کامل استان طی دو هفته آینده است و قطعا این کار علمی و عملی می تواند موجب کاهش ابتلای هم استانی ها شود.

نامدار اظهار کرد: شهرستان های قزوین و البرز بیشترین آمار بستری را دارند. با توجه به نزدیکی شهرستان های استان نمی توان آمار دقیق بستری ها را اعلام کرد چرا که برخی بیماران از شهرهای دیگر بستری هستند بر همین اساس استدلال برپایه شرایط و امکانات موجود در استان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: ۵۰هزارو ۲۲۱ نفر تا امروز از خدمات آزمایشگاهی استفاده کرده اند و در حال حاضر ۱۴ مرکز برای انجام آزمایشات مربوطه به کوید وجود دارد و یک آزمایشگاه از سوی سپاه و یک مرکز از سوی تامین اجتماعی به این مراکز اضافه شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز