رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

آمار فوتی های کرونا در قزوین دو رقمی شد/ مردم پروتکل ها را جدی بگیرند

۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۲۲:۴۳:۱۹
کد خبر: ۱۰۹۱۳۷۵
آمار فوتی های کرونا در قزوین دو رقمی شد/ مردم پروتکل ها را جدی بگیرند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: امروز آمار فوتی های کرونا در استان به 14 نفر رسید و دو رقمی شد و اگر مردم پروتکل ها را جدی نگیرند با بحرانی عمیق تری مواجه خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ پیمان نامدار در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که عصر شنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: اجرای طرح هوشمند محدودیت های کرونایی اگر بدرستی اجرا شود می تواند حرکت خوبی به سمت کاهش چالش های استان قزوین در شرایط قرمز باشد و انگیزه همکاران ما را در خدمت رسانی بیشتر کند.

وی اضافه کرد: با ایجاد انسجام در میان مراکز بهداشتی و درمانی و نیروهای نیکوکار، جمعیت هلال احمر، جهادگران و روحانیون فعالیت های خوبی در راستای کاهش مشکلات ناشی از کرونا صورت گرفته اما برخی دستورالعمل های دست و پاگیر موانعی در سرعت خدمت رسانی ایجاد کرده که باید برطرف شود.

کرونا67

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: برای نمونه در شهرستان آبیک حدود 500 بیمار به صورت خانگی قرنطینه و فقط 40 بیمار به بیمارستانها منتقل شدند که این کار ارزشمند موجب کاهش بار سنگین کادر درمانی در این شهر شد.

وی گفت: هدف ما این است که در کنار خدمت رسانی با محدودیت هایی که در ستاد کرونا مصوب می شود بتوانیم زودتر از شر بیماری کرونا خلاص شویم لذا انتظار داریم تا شهروندان در اجرای مفاد تصمیمات ستاد کرونا همکاری جدی داشته باشند.

نامدار بیان کرد: آبروی نظام سلامت در گرو اجرای موفق طرح محدودیت هوشمند است و اگر بتوانیم با کمک مردم در این طرح موفق شویم سربلندخواهیم شد و الگویی عملی به ثبت رسانده ایم.

مردم رعایت نکنند، فوتی ها 4 رقمی می شود

وی اظهارداشت: با این همه تلاش و ایثار کادر درمانی اگر مردم بی تفاوت باشند و پروتکل ها رعایت نشود بدون شک شاهد 4 رقمی شدن تعداد فوتی ها خواهیم بود و این وضعیت یک فاجعه و بحران جدی است که نباید به این وضعیت برسیم.

کرونا 2

نامدار گفت: در این کار فقط حوزه درمان نمی تواند موثر باشد و ما باید به ورزش و سلامت روحی و روانی مردم هم اهمیت دهیم و برای این کمبود هم تدبیر کنیم تا با افزایش بیماری های زمینیه ای شاهد فوتی های بیشتر نباشیم.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهارداشت: البته می پذیریم که با اعمال محدودیت تردد از ساعت 9 شب تا 4 صبح حتما چالش هایی داریم و عده ای که نیاز ضروری دارند و حتی کادر درمانی و شیفت های پزشکی مشکلاتی خواهند داشت اما باید برای آن هم استثنا قائل شویم و به این گونه افراد هم فکر کنیم.

مراسم عزا و عروسی کانون انتشار ویروس است

وی بار دیگر از خطر جدی انتشار ویروس کرونا در مراکز پرجمعیت خبر داد و بیان کرد: تلاش ما این است که بتوانیم فوتی ها را تا 50 درصد کاهش دهیم و این مهم تنها با مشارکت مردم ممکن می شود لذا عاجزانه از مردم درخواست می کنیم از برگزاری هر گونه مراسم جشن عروسی، مجلس ترحیم، تجمع چند نفره و یا دورهمی های خانوادگی جدا پرهیز کنند تا زحمات کشیده شده هدر نزرود.

نامدار از درک بالای اصناف و بازاریان استان و همراهی با ستاد کرونا تشکر و قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه اکثر اصناف با احترام به مصوبات ستاد کرونا که برای سلامت مردم وضع شده همه نکات را رعایت کردند و با بستن واحدهای صنفی خود به مسئولان کمک کردند که این حرکت ارزشمند است.

وی بیان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی، ماندن در خانه، شستشوی مستمر دست با آب و صابون، زدن ماسک، کاهش ساعات صنوف گروه 2 و 3 و همکاری با کادر درمانی از نکاتی است که می تواند به کنترل شرایط کرونایی در استان کمک موثری باشد.

نامدار 2

رسانه ها همکاری مستمر داشته باشند

نامدار در ادامه از همکاری رسانه های گروهی، بویژه صدا و سیما، خبرگزاری ها و نشریات و سایت های خبری در اطلاع رسانی قدردانی کرد و خواستار تداوم همکاری آنها با دانشگاه علوم پزشکی قزوین شد.

نظر شما