مدیرکل دفتر شهری استانداری قزوین:

آموزش تخصصی و توسعه دولت الکترونیک در شهرداری ها شتاب می گیرد

۱۳۹۹/۰۹/۰۵ - ۲۰:۵۱:۵۳
کد خبر: ۱۰۹۳۷۵۳
آموزش تخصصی و توسعه دولت الکترونیک در شهرداری ها شتاب می گیرد
مدیرکل دفتر شهری استانداری قزوین گفت: به منظور افزایش مهارت نیروها، بهینه سازی و تسریع در خدمت رسانی، آموزش های تخصصی و مهارتی و توسعه دولت الکترونیک در شهرداری ها شتاب می گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مصطفی صالحی مدیرکل دفتر امور شهری استانداری چهارشنبه شب با حضور در جلسه شورای اسلامی شهر محمدیه ضرورت خدمت رسانی به مردم را یادآورشد و اظهار داشت: شورای محمدیه با انسجام و همدلی خوبی که بین اعضا دارد توانسته با خدمت رسانی موثر رضایت مندی مردم را جلب کند که جای خرسندی دارد.

وی بیان کرد: ابتکار شورا در دعوت از مدیران استانی برای گره گشایی از مشکلات حرکت خوبی است که توانسته به تسریع در حل مشکلات کمک کرده و شتاب کارهای عمرانی را بیشتر کند. 

محمدیه 8

عملکرد شوراها بررسی می شود

صالحی از ارزیابی عملکرد شوراها خبرداد و گفت: با آسیب شناسی عملکرد و مشکلات شوراها می توانیم نسبت به پیدا کردن راهکارهای عملی برای حل چالش ها و جلب رضایت مردم اقدام کنیم. 

وی بیان کرد: بسیاری از کشورها با سابقه یک قرن در امور شورایی امروز به دستاوردهای خوبی رسیده اند و ما نیز که سابقه شور و مشورت به 1400 سال قبل و در آموزه های دینی بازمی گردد باید بتوانیم ضمن به روز کردن فعالیتهای و رفع آسیب ها به موفقیتهای بیشتری برسیم.

صالحی با اشاره به مشکلات شوراها اضافه کرد: مدیران دستگاهها باید پاسخگوی مطالبات شوراها باشند چون این نهاد در خدمت مردم است واگر پاسخ نگیرند حتما در ارائه خدمت دچار چالش شده و نارضایتی مردم را به دنبال خواهد داشت.

آموزش شهرداران و شوراها الزامی است

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین بیان کرد: اگر بخواهیم آسیب ها در عرصه فعالیت شهرداری و شوراها کمتر شود باید آموزش شهرداران و شوراها جدی گرفته شود که در این راستا دوره هایآموزشی در فضای مجازی برای اعضای شوراها و شهرداران بیشتر شده تا مهارت افزایی را تقویت کنیم.

محمدیه 6

وی استفاده از نخبگان شهری در تصمیم گیری را مهم دانست و یادآورشد: اگر بتوانیم مشارکت مردم در کارها را بیشتر کنیم تا افرادی که ایده و طرحی برای خدمت رسانی بهتر دارند آن را با شوراها مطرح کنند بدون تردید بستر خدمت رسانی بهتر شده و مردم هم از مدیران شهری راضی می شوند.

صالحی افزود: تداخل وظایف دستگاههای خدمات رسان با شوراها و شهرداری ها یک ایراد اساسی است که اگر بتوانیم با حمایت استانداری، مدیریت یکپارچه و متمرکز را پیاده کنیم این چالش برطرف می شود.

وی وجود اختلافات نظر در شوراها را امری طبیعی دانست و گفت: داشتن اختلاف نظر و سلیقه هیچ ایرادی ندارد اما اگر این موضوع موجب دو قطبی شدن در شورا شده و خدمت رسانی را کاهش دهد یا متوقف کند حتما ایراد دارد.

توسعه دولت الکترونیک در شهرداری ها شتاب می گیرد

مدیرکل دفتر شهری استانداری قزوین گفت: توسعه دولت الکترونیک و اتصال شهرداری ها به سامانه های یکپارچه ضمن کاهش مراجعه حضوری مردم از تخلف احتمالی در این دستگاهها نیز جلوگیری کرده و به پویایی و کارآمدی کارها کمک می کند.

وی اضافه کرد: در این زمینه تاکنون 17 شهرداری استان به سامانه یکپارچه مدیریت شهری متصل شده اند و هشت شهرداری دیگر تا پایان سال وارد سامانه خواهند شد تا خدمات رسانی به صورت الکترونیک صورت گیرد.

صالحی اظهارداشت: شهرداری محمدیه می تواند در اموری چون طراحی شهری، ساخت و ساز ها و کارهای عمرانی با رویکرد دانش محوری جلو برود و طرح های عمرانی خود را با پشتوانه پژوهش و تحقیقات اجرا کند.

محمدیه 7

وی بیان کرد: اگر در شهرداری ها، خلاقیت و ابتکار و دانش محوری در کارها در اولویت قرار گیرد ضمن تسریع در کارها به رونق اقتصادی هم کمک خواهد شد.

صالحی یادآور شد: در ناحیه شهری مهرگان که به شهر محمدیه الحاق شده تاکنون خدمات زیربنایی و روبنایی زیادی از جمله مدرسه، مسجد، درمانگاه ، آتش نشانی، پاسگاه و واحدهای تجاری و بوستان احداث شده اما باید مراقب باشیم تا این منطقه دچار مشکلات حاشیه نشینی نشود.

وی در ادامه گفت: استقرار ادارات مختلف در مهرگان در شرایط کرونایی به کاهش مشکلات رفت و آمدها و تقویت سلامت مردم کمک می کند که امیدواریم شهرداری و شورا پیگیر این موضوع باشند.

صالحی اصلاح قوانین مدیریت شهری را در کاهش مشکلات مهم دانست و اظهارداشت: امیدواریم با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اصلاح برخی قوانین قدیمی بتوان به نیازهای امروز مردم پاسخ گفت و کارها را روان و تسهیل کرد.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین اضافه کرد: با افزایش 70 درصدی اعتبارات ارزش افزوده و اختصاص آن به طرح های عمرانی امیدواریم خدمت رسانی به مردم شتاب گیرد. 

 هرچند در شهرداری محمدیه مصوبات عمرانی، اقتصادی خوبی داشته اید اما کار شورا فقط عمرانی نیست و باید شهرداری ها به سمت کارهای فرهنگی و اجتماعی هم بروند تا بتوانید به کاهش آسیب های اجتماعی کمک کنید.

صالحی اظهارداشت: خوشبختانه در حال حاضر روند خدمت رسانی در شهر محمدیه شتاب گرفته و هر چقدر اعتماد و رضایت مردم بیشتر شود شاهد مشارکت بیشتر مردم در کارها خواهیم بود.

محمدیه 2

صالحی با پیشنهاد جابجایی نیروهای سایر شهرداری ها برای جبران کمبود نیروی انسانی در شهرداری محمدیه موافقت کرد و گفت: پیگیر خرید نردبان بلند مرتبه برای آتش نشانی ناحیه شهری مهرگان هم هستیم.

در ادامه شهردار و اعضای شورای شهر محمدیه گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز