رئیس هیئت بسکتبال استان قزوین:

تیم بسکتبال شهرداری قزوین را در لیگ حفظ می کنیم/ ششم جدول هدف گذاری شده است

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۱۰:۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۰۹۵۱۴۷
تیم بسکتبال شهرداری قزوین را در لیگ حفظ می کنیم/ ششم جدول هدف گذاری شده است
رئیس هیئت بسکتبال استان قزوین گفت: با حمایت شهرداری و شورای شهر، تیم های بسکتبال بانوان و مردان شهرداری قزوین را در لیگ برتر حفظ می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حمیدرضا خانپور؛ در خصوص آینده تیم بسکتبال شهرداری قزوین و حمایت از بازیکنان بومی اظهارداشت: استان قزوین استعدادهای ورزشی خوبی در رشته های مختلف بویژه بسکتبال دارد و حضور تیم های استان در رقابتهای کشوری می تواند به استعدادیابی جوانان کمک کند.

وی بیان کرد: هیئت بسکتبال استان قزوین از هیئت های خوب استان محسوب می شود و با کمک کادر فنی و انتخاب ورزشکاران توانمند شهرستانی، امیدواریم در تیمهای بانوان و مردان جایگاه خوبی در لیگ داشته باشیم.

خانپور

5 میلیارد تومان هزینه تیم های بسکتبال استان است

خانپور گفت: شهرداری قزوین با موافقت شورای شهر حدود ۵ میلیارد تومان برای تیم بسکتبال استان اختصاص داده و با این کار حمایت لازم از تیم های بانوان و مردان در سال جاری مهیا شده است.

رئیس هیئت بسکتبال استان قزوین بیان کرد: رویکرد ما تامین نیازهای مالی تیم برای حضور موفق در لیگ است وبرای افزایش روحیه و انگیزه بازیکنان درهر بازی که به پیروزی برسند پاداشی هم پیش بینی شده است.

وی اظهارداشت: برای دادن انگیزه به ورزشکاران، همه مسابقات تیم شهرداری قزوین را از نزدیک نگاه مید کنیم تا بازیکنان تشویق شوند و هر بازی بهتر از قبل ظاهر شده و حریف سرسختی برای رقیبان باشند.

خانپور اضافه کرد: با رئیس فدراسیون بسکتبال هم صحبت شده تا زمینه حضور مربیان و کادر ورزشی استان در تیم ملی برای مسابقات المپیک و رقابتهای 2022 مهیا شود.

وی اظهارداشت: امیدواریم تیم نوجوانان ما بتواند در این رقابتها حضور پیدا کند و در صدر تیم های بسکتبال کشور هم قرار گیرد.

بسکتبال شهرداری 33

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین تصریح کرد: امسال کار جدیدی صورت گرفت و پس از این که سالن ورزشی را در اختیار هیئت بسکتبال قرار دادند اجاره یک سال را یک جا پرداخت کردیم تا این سالن در اختیار کامل ما باشد و در طول سال با مشکلی مواجه نشویم.

وی بیان کرد: در اختیار داشتن سالن موجب خواهد شد بتوانیم در شناسایی و پرورش استعداد جوانان، نوجوانان و نونهالان استان موقعیت بهتری داشته باشیم و در رقابت ها نیز بدرخشیم.

خانپور یادآورشد: همچنین تیم بسکتبال شهرستان البرز به دسته اول رسیده و هیئت کمک کرد تاحمایت لازم از این تیم صورت گیرد البته از فرمانداری و صاحبان واحدهای صنعتی شهر صنعتی البرز هم انتظار داریم کمک کنند تا تیم سرپا باشد و بتواند مسابقات خوبی را برگزار کند.

بسکتبال قزوین را در لیگ حفظ می کنیم

وی اضافه کرد: در هیئت تلاش می کنیم با مسئولیتی که پذیرفته ایم حمایت لازم از تیم بسکتبال صورت گیرد و با مدیریت منطقی و استفاده از همه ظرفیت هایی که در استان داریم به نتایج خوبی برسیم و استعدادهای رشته بسکتبال را شناسایی کنیم و در همه رده ها حرفی برای گفتن داشته باشیم.

خانپور 22

رئیس هیئت بسکتبال استان قزوین اضافه کرد: قبل از انتشار ویروس کرونا و در زمان پذیرش مسئولیت هیئت متعهد شدیم تا تیم بسکتبال استان با شرکت در همه مسابقات، تجربه کسب کند و همه هزینه را هم متقبل شدیم و اعلام کردیم فقط دنبال پیروزی نیستیم بلکه کسب تجربه و بسترسازی برای آینده برای ما اهمیت بیشتری دارد.

خانپور گفت: باید برای شناسایی استعدادهای برتر دررشته بسکتبال با جدیت کار کنیم و برای آینده برنامه ریزی داشته باشیم تا جایگاه بهتری در کشور بدست آوریم و کارنامه درخشانی از خود برجا بگذاریم.

وی در پاسخ به این سوال که با وجود تیم های قوی آیا در لیگ برتر باقی خواهید ماند اظهارداشت: قطعا در لیگ می مانیم و انتظار داریم جایگاه خوبی در لیگ بدست آوریم.

خانپور بیان کرد: تیم های بسکتبال مردان و زنان در صدر جدول هستند و جایگاه خوبی دارند و با کمک شهرداری و شورا قطعا به طور 100 درصدی در لیگ می مانیم و انتظار داریم در در رده های بالای جدول و تا رده ششم قرار گیریم.

بازیکنان بومی بتدریج وارد تیم می شوند

وی در خصوص انتقادی که گفته شده از بازیکنان غیر بومی در تیم بیشتر استفاده شده است گفت: حدود ۵۰ درصد اعضای تیم بسکتبال مردان را افراد بومی و بقیه از استانهای هم جوار و دو بازیکن هم خارجی است و در تیم بانوان حدود 60 درصد بازیکنان ما بومی است.

بسکتبال دو

خانپور اضافه کرد: بازیکنان تیم دسته اولی بسکتبال شهرستان البرز هم صد در صد بومی هستند و هدف ما شناسایی استعدادهای ورزشی محلی و استانی است که در صورت ماندگاری در لیگ می توانیم اهداف خود را در میان مدت و جذب بیشتر بازیکنان بومی محقق کنیم.

وی اظهارداشت: بتدریج افراد با تجربه را وارد تیم می کنیم تا در کنار بازیکنان بومی بتوانند تجربه خود را منتقل کرده و آینده تیم تضمین شود و در سال های بعد بتوانیم همه بازیکنان را از داخل استان تامین کرده و بتدریج بازیکنان غیر بومی را کم کرده و تیم یک دستی درست کنیم.

سالانه 5 میلیارد تومان برای تیم های بسکتبال هزینه می شود

رئیس هیئت بسکتبال استان قزوین در خصوص هزینه سالانه تیم هم تصریح کرد: برای دو تیم بانوان و آقایان و حضور در لیگ حدود 5 میلیارد تومان توسط شهرداری و شورا تامین شده و ما نیز از سوی هیئت بسکتبال مبلغ 500 میلیون تومان برای تامین هزینه های رفت و آمد و شرکت در رقابتها، خرید لباس و پاداش ها پیش بینی کرده ایم.

وی اضافه کرد: این مبلغ هزینه با حداقل نیازها پاسخگوست اما برای تیم داری حرفه ای نیاز به هزینه های بیشتری است و باید حقوق مکفی هم پرداخت کنیم تا بازیکنان حرفه ای با انگیزه باشند و آنها نیز بتوانند انتظارات ما برای ارتقای جایگاه تیم در جدول لیگ را محقق کنند.

خانپور گفت: حتما ورزشکاران می دانند این مبلغ که ما برای اداره چند تیم هزینه می کنیم حتی به اندازه قرارداد یک بازیکن فوتبال نیست اما با وجود بازیکنانی با انگیزه و علاقمند امیدواریم تیم را به خوبی مدیریت کنیم و تیم بسکتبال قزوین به کشور معرفی شود.

رئیس هیئت بسکتبال استان قزوین در خصوص شرایط کرونایی و تعطیل شدن تمرین های ورزشی هم اظهار داشت: هرچند ما هم در این ایام با چالش های جدی مواجه شده ایم اما با کمک معاون سیاسی استانداری قزوین و رئیس دانشگاه بین الملل توانستیم سالن ورزشی دانشگاه را در اختیار بگیریم تا تمرین ها متوقف نشود.

بسکتبال

خانپور بیان کرد: در این سالن یک دستگاه ضد عفونی در محل ورودی ورزشگاه نصب شده و تمرین بدون حضور تماشاگر برگزار می شود تا ویروس منتقل نشود و از بازیکنان هم قبل از هر بازی تست کرونا گرفته می شود تا مشکلی ایجاد نشود. 

وی اضافه کرد: در گذشته چند بازیکن دچار ویروس کرونا شدند اما امروز همه بازیکنان سالم هستند و هیچ بازیکن آلوده به ویروس کرونا نداریم.

نظر شما