استاندار قزوین:

توسعه کشور با تقویت فعالیت های اجتماعی محقق می شود

۱۳۹۹/۰۹/۱۲ - ۱۱:۲۶:۲۴
کد خبر: ۱۰۹۷۲۴۶
توسعه کشور با تقویت فعالیت های اجتماعی محقق می شود
استاندار قزوین گفت: با توجه بیشتر به فعالیت های اجتماعی می توانیم توسعه کشور را تسریع کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه بررسی وضعیت مسکن مددجویان کمیته امداد استان روز چهارشنبه در استانداری برگزار شد.

هدایت الله جمالی در این جلسه اظهارداشت: محترم شمردن حرکت های اجتماعی در جامعه بسیار اهمیت دارد و برخی کارها دلی و عاطفی است که در کنار کمیته امداد که نقش مهمی در رسیدگی به امور نیازمندان دارد می توان به این گروه رسیدگی کرد.

وی بیان کرد: یک زمان واحدهای صنعتی در اوج تولید بودند ولی با شرایط خاص ایجاد شده امروز دچار بحران هستند که در همین وضعیت نیز هرجا کمبود و مشکلی داریم از صنعتگران کمک می گیریم.

14

استاندار قزوین تصریح کرد: در کار خیر همه باید کمک کنند و تامین ۳ میلیارد تومان برای احداث مسکن،  سرویس و حمام بهداشتی مددجویان رقم درشتی نیست و باید با کمک صنعتگران آن را تامین کنیم. 

وی یادآورشد: کمک به مددجویان یک باور دینی است و باید خیرین را دعوت کنیم تا کارهای عام المنفعه با سرعت  انجام شود.

جمالی پور اضافه کرد: اجبار کردن افراد به انجام کار خیر نه صلاح است و نه درست و کار مکروهی تلقی می شود لذا باید متوجه باشیم که در کمک به دیگران فقط علاقه و انگیزه و نیت خیر لازم است.

وی اظهارداشت: کمک به نیازمندان کاری باور مند، اجتماعی و اعتقادی است و باید بپذیریم در حوزه اجتماعی کم کار کرده ایم و این نقیصه باید جبران شود.

استاندار قزوین یادآورشد: مهمترین حوزه در توسعه کشور حوزه اجتماعی است یعنی باید ببینیم رفتار مردم چگونه است و از ظرفیت همه افراد خیر و گروه های مختلف برای این بخش استفاده کنیم.

وی گفت: بدون شک افرادی که با نیت خالص در امور خیر شرکت می کنند اجر و ثواب معنوی فراوانی نصیب آنها می شود و اگر به امور اجتماعی و کارهای نیک اهمیت ندهیم به توسعه باور جدی نداشته ایم. 

جمالی پور تصریح کرد: کار خیر و دستگیری از نیازمندان ثواب بی نهایتی دارد و ما باید از بزرگان دینی الگو بگیریم و کار خیر را فراموش نکنیم و در محرومیت زدایی تلاش بیشتری داشته باشیم.

13

استاندار قزوین با تقدیر ویژه از خیرین گفت: تاکنون از ظرفیت خیرین در حل مشکلات نیازمندان در تامین جهیزیه، کمک های معیشتی، ساخت مسکن، مدرسه، خرید دستگاه اکسیژن ساز و درمان بیماران بهره برده ایم و گاهی از صنعتگران خجالت می کشیم که تا این حد به آنها درخواست مردمی را ارجاع داده ایم.

جمالی پور در خصوص تامین مسکن مددجویان گفت: اگر بتوانیم خیرین را بدرستی توجیه و هدایت کنیم می توان از ظرفیت سازمان نظام مهندسی، واحدهای صنعتی برای ساخت مسکن، سرویس بهداشتی و حمام استفاده بهتری کرد.

وی بیان کرد: بدون هزینه تحمیل کردن به مردم با کمک خیرین و اتاق بازرگانی می توانیم تعدادی از سرویس های بهداشتی مورد نیاز مددجویان را احداث کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز