استاندار قزوین:

مردم آبیک امیدوار باشند ، آب شرب گوارا به موقع تامین می شود

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۱۰:۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۱۰۶۳۲۸
مردم آبیک امیدوار باشند ، آب شرب گوارا به موقع تامین می شود
استاندار قزوین گفت: با تسریع در اجرای پروژه انتقال آب شرب از سد طالقان آب شرب بهداشتی و سالم شهرستان آبیک را زودتر تامین می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی استاندار قزوین روز شنبه به همراه لطف الله سیاهکلی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، فرخزاد معاون عمرانی، ملکی مدیرعامل آب منطقه ای و بیرنوندی مدیرعامل آبفا از طرح بزرگ انتقال آب سد طالقان به شهر آبیک و استان قزوین بازدید کردند.

جمالی پور در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار از تلاش کادر درمان استان بویژه پرستاران در این ایام تقدیر کرد.

وی اضافه کرد: همان گونه که تعهد کرده بودیم به همراه نمایندگان استان از روند انتقال آب از سد طالقان به آبیک بازدید کردیم تا در جریان روند پیشرفت فیزیکی پروژه قرار گیریم و امروز دیدیم که خوشبختانه بخش زیادی از خط انتقال اجرا شده و مقدار کمی باقیمانده که امیدواریم بسرعت تکمیل شود.

334

استاندار قزوین بیان کرد: امیدواریم تا اردیبهشت ماه یا حداکثر خرداد ماه سال آینده مجموعه این طرح تکمیل شده و ما بتوانیم آب شرب 16 شهر و 194 روستا را تامین کنیم.

آبرسانی به آبیک در اولویت است/ به تعهدمان عمل می کنیم

جمالی پور اظهارداشت: مردم شهرستان آبیک سالهاست از نداشتن آب شرب گوارا محروم بوده اند و با عزم جدی که در استان میان مدیران و نمایندگان ایجاد شده با پیگیری مدیر ان عامل شرکت آب منطقه ای و آبفا شاهد تسریع در این طرح مهم و بزرگ هستیم و امیدواریم با افتتاح آن یکی از مطالبات به حق مردم محقق شده و رضایت مردم جلب شود.

وی اضافه کرد: به دلیل اهمیت آبرسانی به شهرستان آبیک ما این بخش از طرح را جداگانه دیدیم و انتقال آب به این شهر را در اولویت قرار دادیم تا  سرعت بیشتری داشته باشد که امیدواریم امسال این خواسته عملی شود.

استاندارقزوین یادآورشد: خوشبختانه اعتبار مورد نیاز طرح تامین شده و بزودی تزریق خواهد شد تا به قولی که داده ایم وفاکرده باشیم و آب شرب بهداشتی و گوارا را زودتر به این شهر برسانیم تا شرمنده شهروندان نجیب این شهر نشویم.

33

وی اظهارداشت: هرچند شرایط کشور خاص است و دشمن همه ارکان اقتصادی را تحریم کرده و در تامین مواد اولیه با چالش جدی مواجهیم البته ما دوست داشتیم در تابستان آب شرب آبیک تامین شود اما مشکلات مالی دولت و تحریم ظالمانه موجب تاخیر شد.

جمالی پور بیان کرد: عزم جدی استانداری و نمایندگان این است که انتقال آب سد طالقان بسرعت افتتاح شود لذا هر هفته یک کمیته تعیین کرده ایم تا روند کار هر هفته گزارش شود و اگر مانعی بود بسرعت برطرف کنیم تا کار بسرعت تکمیل شود.

وی گفت: ساخت تصفیه خانه پروژه نیز به صورت BOT انجام می شود ولی پروژه آبرسانی به آبیک را جدا دیده ایم که در کمترین زمان به خانه های مردم برسد.

درخواست از استاندار قزوین/ اعتبارات تامین شود

پروژه انتقال آّب سد طالقان به استان قزوین برای تامین آب شرب 16 شهر و 194 روستا از مهمترین طرح هایی است که به عنوان یکی از مطالبات مردم استان می تواند دغدغه چندین ساله مردم شهرستان آبیک و سایر مناطق را برطرف کرده و گام مهمی در جلب رضایت مردم برداشته شود.

22

این پروژه که با احداث خط انتقال 320 کیلومتری با انشعابات آن بالغ بر 1500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد خوشبختانه در یک سال اخیر با عزم جدی مدیریت شرکت آب منطقه ای و پیگیری های مستمر استاندار و نمایندگان با سرعت خوبی در حال اجراست اما آنچه اهمیت دارد تامین اعتبارات به صورت نقد است تا بتوان به تعهدات عمل کرد.

اختصاص اسناد خزانه برای اجرای طرح که در بازار برای نقد شدن آن گاهی تا یک سوم کاهش ارزش پیدا می کند می تواند زمان پروژه را طولانی و هزینه ها را بالا ببرد زیرا خرید تجهیزات و لوله ها تنها با وجه نقد صورت می گیرد.

خرید لوله های اجرای خط انتقال که بالغ بر 50 میلیارد تومان و هزینه اجرا حدود 50 میلیارد تومان دیگر لازم دارد فقط با اختصاص اسناد خزانه ممکن نیست لذا انتظار می رود همان گونه که استاندار محترم در مصاحبه با رسانه ها تعهد کرده اند اعتبار مورد نیاز را تامین کنند در این کار جدی باشند و اقدام لازم را صورت دهند تا کاری که با جدیت آغاز شده با تزریق منابع مالی همچنان تداوم یابد و با خرید لوله های مورد نیاز، فاز اول طرح که آبرسانی به شهر آبیک است تا اردیبهشت و خرداد ماه سال آینده آماده بهره برداری شود.

    

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز