رئیس پاک علم و فنآوری استان قزوین:

برگزیدگان جشنواره جهادگران علم و فنآوری در قزوین معرفی شدند

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۱۳:۱۲:۴۵
کد خبر: ۱۱۰۶۶۱۵
برگزیدگان جشنواره جهادگران علم و فنآوری در قزوین معرفی شدند
رئیس پارک علم و فنآوری استان قزوین گفت: جشنواره جهادگران علم و فنآوری استان با انتخاب 10 نفر برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جشنواره جهادگران علم و فنآوری روز یکشنبه با تجلیل از مخترعان، مبتکران و ایده پردازان برتر استان به پایان رسید.

مصطفی مافی در مراسم اختتامیه جشنواره که روز یکشنبه در محل پارک علم و فنآوری امام خمینی استان قزوین برگزار شد اظهار داشت: بیش از190 ایده به بخش داوری ارجاع شد که در محورهای گردشگری، صنعت، کشاورزی، علوم انسانی مورد بررسی قرار گرفت و منتخبان برگزیده شدند.

ایده

وی بیان کرد: در پارک علم و فنآوری استان قزوین در سال گذشته تعداد 7 شرکت توانستند مجوز دانش بنیان را دریافت کنند و با این کار تعداد شرکتهای مستقر در پارک به 30 شرکت رسید.

مافی تصریح کرد: همچنین سه شرکت رشد یافته شدند و به گردش مالی قابل توجهی رسیدند و 11 هسته فنآور موفق شدند دوران پیش رشد را طی کرده و نوپا شوند.

رئیس پارک علم و فنآوری استان قزوین یادآورشد: سه شرکت در ارزیابی ها بر اساس ارزیابی ملی توانستند رتبه های A را دریافت کنند و دو شرکت به تجاری سازی رسیدند و امروز گردش مالی میلیاردی دارند.

مافی اضافه کرد: در دو ماه اخیر جشنواره ایده های برتر به عنوان فرصت 99 برگزار شد که 190 ایده به دبیرخانه رسید که 67 ایده در مرحله اول انتخاب شد که استاندارد حداقلی را داشتند و از میان آنها 10 ایده برتر برگزیده شدند.

وی اظهارداشت: برای 10 شرکت برتر شرایط پذیرش در پارک را تسهیل کرده ایم که شش ماه به صورت رایگان از خدمات مرکز نوآوری پارک استفاه خواهند کرد تا مرحله ثبت شرکت را انجام دهند و به دانش بنیان تبدیل شوند.

ایده6

مافی گفت: 10 میلیون تومان تسهیلات هم برای اجرایی کردن ایده ها پرداخت می کنیم تا انگیزه جوانان بیشتر شود.

رئیس پارک علم و فنآوری استان قزوین از همکاری صمیمانه دانشگاه بین الملل امام خمینی و در اختیار گذاشتن 30 هکتار زمین برای توسعه پارک تشکر و قدردانی کرد و گفت: نتایج این همکاری ارزشمند در ارتقای فنآوری استان در سالهای آینده بروز خواهد کرد.

ایده 7

وی از همکاری سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فنآوری استان قزوین در برگزاری جشنواره هم تشکر کرد.

در ادامه از صاحبان 10 ایده برتر شرکت کننده در جشنواره تجلیل شد.

در این مراسم به صورت ویدئو کنفرانس آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین و حامد فخری زاده فرزند شهید دانشمند هسته ای هم مطالبی بیان کردند.

نظر شما