فرزند شهید فخری زاده:

ایران اسلامی می تواند به کشور قدرتمندی در عرصه علم و فنآوری تبدیل شود

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۱۳:۵۵:۰۱
کد خبر: ۱۱۰۶۷۴۶
ایران اسلامی می تواند به کشور قدرتمندی در عرصه علم و فنآوری تبدیل شود
فرزند شهید فخری زاده گفت: ایران اسلامی با داشتن جوانان نخبه و ایده پرداز می تواند به کشور قدرتمندی در عرصه علم و فنآوری تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جشنواره جهادگران علم و فنآوری روز یکشنبه با تجلیل از مخترعان، مبتکران و ایده پردازان برتر استان در محل پارک علم و فنآوری استان قزوین به پایان رسید.

حامد فخری زاده به صورت ویدئو کنفرانس در مراسم اختتامیه جشنواره شرکت کرد و در سخنانی اظهارداشت:در این ایام جا دارد از جهادگران عرصه سلامت که با ایثار خود در نجات جان بیماران نقش آفرین هستند تشکر کنیم و امیدوار باشیم همه مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی از گسترش ویروس کرونا جلوگیری کنند تا زحمت بیشتری بر این گروه وارد نشود.

وی افزود: شهید فخری زاده نسبت به عینیت درآمدن دانش و تبدیل آن به منافعی که به مردم سود برساند تاکید زیادی داشت و بدون تردید تا زمانی که علم به تولید نرسد به اعتلای کشور کمک نخواهد شد.

تجلیل

فرزند شهید فخری زاده گفت: شهید تلاش می کرد مخترعان و مبتکران را به کار گیرد و حمایت کند تا این جریان علمی به عینیت تبدیل شود.

حامد فخری زاده تصریح کرد: یکی از کارهای خوب شهید این بود که شبکه بزرگی از دانشمندان را در کشور دور هم جمع کرد تا بخش زیادی از نیازهای کشور تامین شود و باور داشت جریان تحریم ها برای ما فرصت ساز است و نباید نگاه محدود کننده به آن داشته باشیم.

وی اظهارداشت: باید پذیرفت در کنار همه سختی ها و مشکلات ناشی از تحریم، این فشارهای ظالمانه موجب شد جوانان ما به خودکفایی برسند و امروز ظرفیت تولید علم در میان جوانان آنقدر بالاست که اگر درست عمل کنیم در آینده، دنیا جیره خوار علم تولید شده در ایران خواهد بود.

فرزند شهید فخری زاده اضافه کرد: پدرم همیشه حامی محققان بود و از تولیدکنندگان ایده و محققان پشتیبانی می کرد و منابع را در اختیار جوانان خوش فکر قرار می داد تا ایده ها به محصول و تجاری سازی برسد.

وی گفت: امروز ایران اسلامی در جنگ اقتصادی است و جهادگران عرصه تولید و علم و دانش در راستای اقتدار و اعتلای کشور می توانند نقش آفرین باشند.

ایده 7

حامد فخری زاده یادآورشد: کمبود امکانات و ناملایمات هنمنیشه بوده و اموز هم وجود دارد اما  عرصه علمی هم نوعی جهاد است و همه کمبودها باید تحمل شود تا بتوان بر مشکلات پیروز شد و هر کاری که برای خدا باشد حتما به نتیجه خواهد رسید.

وی اظهارداشت: با اتکا به جوانان خوش فکر و اندیشمند، می توانیم به یک کشور ابر قدرت در صحنه علم و فنآوری تبدیل شویم.

در ادامه از  10 برگزیده جشنواره تجلیل شد. 

نظر شما