رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

رویکرد شوراها و تصمیمات آن باید تخصصی و کاربردی باشد

۱۳۹۹/۱۰/۰۴ - ۱۵:۲۰:۲۸
کد خبر: ۱۱۰۹۰۵۹
رویکرد شوراها و تصمیمات آن باید تخصصی و کاربردی باشد
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: رویکرد فعالیت اعضای شوراها و نیز تصمیم گیری آنها باید به دور از نگاه سیاسی و احساسی و بر اساس نگاه تخصصی و کاربردی باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ لطف الله سیاهکلی رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین روز پنجشنبه به همراه رجب رحمانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی با حضور در جلسه شورای استان قزوین در خصوص مشکلات و پیشنهادات اعضا برای ارتقای جایگاه شورا گفتگو کردند.

لطف الله سیاهکلی در این جلسه اظهارداشت: نمایندگان مجلس در کنار قانون گذاری در نحوه اجرا و نظارت نیز رسالت سنگینی دارند و در کنار منتخبان شوراها می توانند در حل مشکلات مردم موثر عمل کنند.

وی با اشاره به اهمیت تامین منابع پایدار در شهرداری ها گفت: از اعضای شورای استانها انتظار داریم در کنار بیان چالش ها راهکار هم ارائه کنند و در بخش تامین درآمدها فقط دنبال تراکم فروشی و شهر فروشی و ماده 100 نباشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شما می توانید دنبال مشارکت در طرح های عمرانی باشید برای نمونه اگر در انتقال آب سد طالقان حضور پیدا می کردید یک منبع درآمد پایدار برای چند شهرداری تامین می شد.

55

وی گفت: تنوع و نحوه خدمات رسانی در شهرداری ها هم می تواند یک منبع درآمدی برای شما ایجاد کند و شورای استانی با حضور برگزیدگان شاخص باید بتواند ایده و راهکارهای عملی را شناسایی کرده و به نمایندگان و شوراها پیشنهاد کند.

سیاهکلی تصریح کرد: در استان قزوین قرار است طرحی در محدوده زیباسازی کانال دشت قزوین اجرا شود که جاذبه گردشگری دارد و پیشنهاد می کنیم شهرداری های بزرگ استان در اجرای آن مشارکت کرده و درآمدی برای خود ایجاد کنند.

وی گفت: همچنین اجرای طرح میدان بزرگ میوه و تره بار، هاب لجستیک، بندر خشک و ساخت سردخانه از کارهایی است که شهرداری ها می توانند برای جذب سرمایه گذار و مشارکت در آن تدبیر کنند.

 نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: متاسفانه همه ما درگیر مسائل روزمرگی و حاشیه و سیاسی کاری هستیم و به جای دادن طرح و پیشنهاد وقت خود را به امور کم نتیجه سپری می کنیم.

سیاهکلی گفت: قزوین طرفیت خوبی دارد و می تواند بهترین مکان برای کاهش حجم پایتخت باشد اما باید زیرساختها مانند مترو، هاب لجستیک، قطار پرسرعت، جاده های ایمن و ارتباطات قوی باشد.

وی اضهارداشت: قبول داریم تهران نیازمند آب است اما باید هزینه و سهم آب استان قزوین را بدهد و قرار نیست ما از سد هیچ سهمی نداشته باشیم و نظاره گر مشکلات خود شویم.

وی بیان کرد: به نظر می رسد در گذشته فن مذاکره و گفتگو را بلد نبودیم و در حالی که در منطقه شوره زار بویین زهرا انمکان توسعه صنعت بوده و امروز هم می تواند بندر خشک و هاب لجستیک و مجموعه سردخانه ها در این مکان ایجاد شود متاسفانه بهخترین زمین های کشاورزی را در دشت قزوین به توسعه صنایع اختصاص داده ایم و باتغستانها را نابود کرده ایم و این رویکرد اشتباه بوده است.

ززز

ساهکلی تصریح کرد: هنوز هم این رویکرد اشتباه دیده می شود و ما به جای توسعه شمال شهر قزوین اصرار داریم در جنوب و منطقه باغستانها توسغعه شهری داشته باشیم و کارها نمغفول مانده است.

وی گفت:  شورای استان یک ظرفیت ارزشمند است اما انتظار داریم شما برای استفاده از ظرفیت های استان و تامین درآمدهای پایدار برنامه ریزی کنید و راهکارخای خود را برای تقویت جایگاه شورا به نمایندگان منتقل کنید تا پیگیری شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز