علی لطفی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

۷۲ سمن در حوزه ورزش و جوانان فعالیت می کنند

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۰:۲۶:۲۷
کد خبر: ۱۱۱۰۱۸۹
۷۲ سمن در حوزه ورزش و جوانان فعالیت می کنند
معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: 72 سمن مردم نهاد در حوزه جوانان و ورزش در استان فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی لطفی در خصوص توجه به نیازهای جوانان و رسیدگی به چالش ها و حمایت از فعالیت های اشتغال اظهارداشت: جوانان نیز مانند سایر گروهها با چالش ها و مشکلات و نیازهایی روبرو هستند که رسالت ما کمک به جوانان مستعد و کارآفرین است.

وی بیان کرد: در راستای کمک به اشتغال و کارآفرینی در حوزه جوانان بر اساس تفاهم نامه اداره کل ورزش و جوانان و دو بانک صندوق قرض الحسنه رسالت و صندوق کارآفرین امید یک میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.

لطفی گفت: مبلغ 800 میلیون تومان از طریق صندوق امید و 600 میلیون تومان از صندوق کارآفرین امید، تسهیلات اشتغالزایی به آسیب دیدگان کرونا تخصیص داده شده است.

وی تصریح کرد: این تسهیلات به جوانانی داده می شود که تشکیل پرونده داده و شرایط لازم را داشته باشند که این افراد به بانک های عامل معرفی می شوند.

لطفی اظهارداشت: در این زمینه تاکنون  12 نفر به بانک رسالت و 14 نفر به صندوق امید معرفی شده اند که پس از بررسی می توانند تسهیلات خود را دریافت کنند.

لطفی گفت: این تسهیلات بیشتر در مناطق روستایی و شهرستانهاست و برای راه اندازی یک شغل خانگی و یا توسعه یک کار برای اشتغال جوانان پرداخت می شود.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین تصریح کرد: هدف از این تسهیلات حمایت از کسانی است که بتوانند کار دایم انجام دهند و یا برای خود و دیگران شغل ایجاد کنند. 

لطفی اضافه کرد: امیدواریم در سال آینده بتوانیم تسهیلات بیشتری دریافت کرده و جوانان را در اشتغالزایی کمک کنیم.

نقش سمن ها در کاهش آسیب های ناشی از کرونا تاثیرگذار است

وی در خصوص جایگاه سمن ها در اجرای برنامه های حوزه جوانان اظهارداشت: به هر حال ویروس کرونا به گروهها و اصناف مختلف آسیب های جدی وارد کرده و سمن ها نیز در این ایام آسیب دیدند و فعالیت آنها با چالش و وقفه مواجه شدند بویژه سمن هایی که دفاتر فعالیت داشتند بیشتر متضرر شدند.

لطفی 22

لطفی گفت: به نظر می رسد در موج سوم انتشار ویروس کرونا باید سمن ها نقش بیشتری ایفا کنند البته باید حمایت لازم هم صورت گیرد و اعتماد سازی شود تا بتوانیم این سمن ها را بیشتر فعال کنیم.

وی اظهارداشت: حمایت شدن از سمن ها می تواند به تقویت انگیزه آنها کمک کرده و اعتماد به سمن ها را بیشتر کند و ما باید از این طرفیت بیشتر استفاده کنیم.

فعالیت 72 سمن در حوزه ورزش و جوانان 

لطفی گفت: سمن ها در حوزه پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی، آموزش و فرهنگ سازی ظرفیت های خوبی دارند که باید از آنها استفاده کنیم.

وی بیان کرد: در دوران کرونا در کنار  آسیب هایی که به معیشت و اقتصاد مردم وارد شده شاهد مشکلات روحی و روانی و اضطراب و افسردگی هم هستیم که یکی از راههای مقابله در حوزه  عملیات روانی است که نقش سمن ها همیشه مهم و برجسته بوده و باید از آن بهره برداری کنیم.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین تصریح کرد: در استان 72  سمن مردم نهاد در حوزه ورزش و جوانان داریم که 7 مورد در آسیب های اجتماعی فعالیت می کنند  و یک مورد در امور رفتاری،  سه سمن در مواد مخدر و  مابقی در مسائل روستایی و حاشیه نشینی فعال هستند.

وی اضافه کرد: سه سازمان مردم نهاد داریم که گاهی اوقات کارهایی که به صورت مداوم داریم مانند کارگاههای آموزشی و طرح های فرهنگی که از طریق وزارت ورزش فراخوان زده می شود و سفارش کار می دهیم تا به صورت ویژه سمن های توانمند آن را اجرا کنند.

اجرای طرح یاری گران زندگی 

لطفی اظهارداشت: یکی از طرح های مهم که در استان اجرا می شود طرح یاری گران  زندگی است که از ظرفیت قهرمانان ورزشی برای آموزش و اطلاع رسانی استفاده می کنیم تا در کنار سمن ها در اماکن ورزشی روستاها و مناطق آموزش پیشگیری داشته باشیم.

وی گفت: در یاری گران سلامت زندگی دو گروه از ورزشکاران خوب استان و سه سمن انتخاب شده اند که اگر شهرستانها هم وارد کار شوند به دستاوردهای خوبی خواهیم رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز