مدیرعامل شرکت دهکده باراجین قزوین:

حال نازک« پلنگ زخمی» در قزوین رو به بهبودی است

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۱۱:۲۹:۴۵
کد خبر: ۱۱۱۰۹۴۲
حال نازک« پلنگ زخمی» در قزوین رو به بهبودی است
مدیرعامل شرکت دهکده طبیعت باراجین شهرداری قزوین گفت: حال عمومی نازک «پلنگ زخمی» که در دهکده طبیعت قزوین تحت مراقبت قرار گرفته رو به بهبودی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هفته گذشته یک قلاده پلنگ در استان هرمزگان از ناحیه پا بشدت آسیب دید که مورد جراحی قرار گرفت.

این پلنگ پس از جراحی به مکانی مناسب برای نگهداری و تیمار نیاز داشت تا بهبود پیدا کند، به دهکده طبیعت در بوستان باراجین  منتقل شد تا مراقبت ازر آن آغاز شود.

مجید رحمانی مدیرعامل شرکت دهکده طبیعت در گفتگو با خبرگزاری برنا از حال عمومی خوب این پلنگ خبرداد و اظهارداشت: یک قلاده پلنگ در بشاگرد استان هرمزگان در یک تله فلزی گرفتار شد و آسیب شدید دید و مورد جراحی قرار گرفت.

مجید رحمانی

رحمانی با اعلام اینکه هفت روز از حضور پلنگ هرمزگان در دهکده طبیعت می گذرد، گفت: بعد از عمل جراحی موفق روی پای این پلنگ با توجه به زیر ساخت های مناسبی که در دهکده طبیعت قزوین وجود دارد برای مراقبت های بهتر  به این مکان انتقال پیدا کرد. 

وی افزود: پس از انتقال این قلاده پلنگ، اقدامات مراقبتی و تحقیقاتی برای پروتز گذاری روی این حیوان در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت دهکده طبیعت قزوین تصریح کرد: در حال حاضر پژوهشگران مطرح دامپزشکی کشور در حال تحقیق بر روی بافت های عصبی پلنگ هستند که امکان گذاشتن پروتز را بررسی کنند.

وی با اعلام اینکه حال عمومی این قلاده پلنگ در دهکده طبیعت قزوین مطلوب و روبه بهبودی است خاطرنشان کرد: این پلنگ از طریق دوربین های مدار بسته و همچنین دامپزشکان مستقر در دهکده تحت نظر قرار دارد و مراحل نگهداری آن با تزریق داروها و سرم های گران قیمت در حال انجام است. 

رحمانی با اشاره به تاکید طاهرخانی شهردار قزوین در خصوص نهایت دقت در نگهداری پلنگ گفت: وظیفه اصلی ما تیماراین پلنگ است که این وظیفه در نهایت دقت و وسواس و با بهترین امکانات در حال انجام است. 

رحمانی با بیان اهمیت بازگرداندن پلنگ به طبیعت تصریح کرد: بعد از اینکه وضعیت پلنگ از لحاظ سلامت کاملا به مرحله پایدار رسید و در صورت عمل پروتز به مسئولین حفاظت محیط زیست اعلام خواهیم کرد تا در خصوص بازگشت به دامن طبیعت تصمیم گیری کنند.

دهکده

مدیرعامل شرکت دهکده طبیعت باراجین شهرداری قزوین یادآور شد: البته طبق نظر کارشناسان با توجه به شرایط جسمی پلنگ و قطع پای آن امکان رها سازی پلنگ به دامن طبیعت ضعیف است. 

وی بیان کرد: دهکده طبیعت قزوین یک اکو پارک شاخص در کشور است که انواع حیوانات در آن نگهداری شده اند و در حال حاضر ۱۰۲ گونه انواع جانوران وحشی و اهلی در این دهکده نگهداری و مراقبت می شوند.

پلنگ زخمی هرمزگانی«نازک» چهار سال دارد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز