وزیر میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی خبر داد:

اختصاص۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به آسیب دیدگان بخش گردشگری

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۱۹:۳۸:۰۴
کد خبر: ۱۱۱۱۳۸۴
اختصاص۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به آسیب دیدگان بخش گردشگری
وزیر میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی گفت: به منظور کمک به آسیب دیدگان ناشی از کرونا هفت هزار میلیارد تومان تسهیلات به فعالان گردشگری اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی اصغر مونسان در مراسم رونمایی از دندان نئاندرتال که دوشنبه شب در مرکز رشد و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، اظهارداشت: در شرایطی که ویروس کرونا صنعت گردشگری را دچار چالش جدی کرده دولت تلاش کرده تا حمایت از این بخش بیشتر شود.

وی بیان کرد: در سالهای گذشته شاهد رونق گردشگری در بخش داخلی و خارجی بودیم و اگر ویروس نبود روند روبه رشد خوبی داشتیم و امیدواریم با آمدن واکسن و مهار ویروس صنعت گردشگری دوباره رونق بگیرد.

image_2020_12_28-8_53_12_684_ZgR

مونسان تصریح کرد: حجم سرمایه گذاری در بخش گردشگری نشان داده که سرمایه داران با نگاه آینده نگرانه به روند گردشگری رو به جلو کمک کرده اند.

گردشگری ظرفیت دوم اقتصاد جهانی 

وی بیان کرد: امروز صنعت گردشگری می تواند به دومین صنعت درآمدزای کشور تبدیل شود و تحقق این امر نیازمند توجه به ظرفیت های بخش های تاریخی و طبیعی است.

مونسان افزود: متاسفانه اعتبارات اختصاص یافته به گردشگری قابل قیاس با حوزه صنعت نیست. 

وی بیان کرد: در سال ۲۰۱۹ میزان درآمد گردشگری در کشور به  ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار رسید و این روند می توانست رشد قابل توجهی داشته باشد. 

حفظ میراث کشور در اولویت است

مونسان افزود: در میراث فرهنگی تمام تلاش ما حفظ میراث تاریخی کشور است البته گستردگی کار موجب شده با دشواری و چالش های متعددی مواجه شویم.

ثبت۳۳ هزار اثر تاریخی در فهرست آثار ملی

وی بیان کرد: در نقاط مختلف کشور تاکنون بیش از  ۳۳ هزار اثر ثبت شده و یک میلیون سایت شناخته شده است که صیانت و نگهداری مناسب از آنها یک ضرورت و اولویت است.

وزیر میراث فرهنگی افزود: در بخش استرداد آثار تاریخی کارهای ارزشمندی صورت گرفته و در سالهای اخیر به آن توجه جدی شده است.

وی گفت: حدود ۱۷۰۰ اثر تاریخی که ۷۴ سال قبل به کشورهای دیگر امانت داده شده بود از جمله. تندیس هخامنشی شناسایی و حکم استرداد آن گرفته شد.

image_2020_12_28-8_52_21_638_oci

مونسان تصریح کرد: همچنین ۴۹ صندوقچه تاریخی از سده هفتم  به کشور بازگشته که کار ارزشمندی محسوب می شود.

وی بیان کرد: در راستای کمک به آسیب دیدگان ناشی از کرونا در بخش گردشگری در فروردین و اردیبهشت ماه امسال یک بسته حمایتی تصویب شد.

مونسان افزود: امهال مالیاتی و حق بیمه کارفرمایی و بدهی بانکی و هزینه های حامل های انرژی از موارد پیش بینی شده در بسته حمایتی بود.

وی گفت: بسته دوم حمایتی با ارتقا موارد دیگری تعریف شد و نگاه ما حفظ اشتغال حوزه گردشگری بود که تسهیلات به این بخش هدایت شد.

وزیر میراث فرهنگی یادآورشد: مصوبات ستاد کرونا در حکم قانون است و اگر کسی آن را در استانها اجرا نکند به ما منعکس کنید تا پیگیری شود.

 وی گفت: از سوی دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای آسیب دیدگان کرونا اختصاص داده شده که هفت هزار میلیارد تومان به صنعت گردشگری داده خواهد شد.

مونسان اظهارداشت: تاکنون ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به آسیب دیدگان بخش گردشگری داده شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز