با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

دندان انسان نئاندرتال با قدمت ۴۵ تا ۱۰۰ هزار سال در قزوین رونمایی شد

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۲۱:۴۶:۰۱
کد خبر: ۱۱۱۱۴۲۰
دندان انسان نئاندرتال با قدمت ۴۵ تا ۱۰۰ هزار سال در قزوین رونمایی شد
در مراسمی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از دندان انسان نئاندرتال کشف شده با قدمت 45 تا 100 هزار سال در قلعه کرد آوج رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ دوشنبه شب در مراسمی که با حضور علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جمالی پور استاندار، لطف الله سیاهکلی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی و خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی استان در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، از دندان انسان نئاندرتال کشف شده در غار باستانی قلعه کرد شهرستان آوج رونمایی شد.

دندان 99

این دندان به عنوان قدیمی‌ترین عضو کشف شده از انسان اولیه (نئاندرتال)، در کاوش های مشترک تیم های باستان شناسی ایران و فرانسه پس از دو سال کاوش بدست آمده است.

این کاوش ها در طول سال های 97 و 98 با مشارکت تیم های کاوش ایران و فرانسه منجر به کشف این دندان شده که قدمت آن را به 45 هزار تا 100 هزار سال قبل تخمین می زنند.

به گفته باستان شناسان آثار بدست آمده از قلعه کرد آوج نشان می دهد این غار بیش از 100 هزار سال قدمت سکونت گاهی دارد و دندان شیری کشف شده نیز به احتمال زیاد مربوط به یک کودک 6 تا 9 سال نئاندرتال است.

قدمت و اصالت باستانی این دندان تاریخی مربوط به انسان نئاندرتال در آزمایشگاههای کشور فرانسه تایید شده است.

دندان 4

این کشف باستانی اهمیت محدوده باستانی و سکونت گاهی قلعه کرد آوج را به بیش از 109 هزار سال قبل مربوط می داند. 

غار قلعه کرد آوج در جنوب غربی استان قزوین قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز