رئیس انجمن صنایع دستی استان قزوین:

تجاری سازی و تقویت ارزش افزوده در صنایع دستی یک ضرورت است

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۲۳:۳۶:۰۷
کد خبر: ۱۱۱۱۴۳۵
تجاری سازی و تقویت ارزش افزوده در صنایع دستی یک ضرورت است
رئیس انجمن صنایع دستی استان قزوین گفت: برند سازی و تجاری سازی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در بخش صنایع دستی از مهمترین اهداف و رویکردهای انجمن است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ دوشنبه شب در مراسمی با حضور علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جمالی پور استاندار، لطف الله سیاهکلی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی و خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی استان از دندان انسان نئاندرتال کشف شده در غار باستانی قلعه کرد شهرستان آوج رونمایی شد.

محبوبه منفرد در این مراسم که در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد اظهارداشت: مهمترین دلیل تاسیس انجمن صنایع دستی در اتاق بازرگانی قزوین، ایجاد ارزش افزوده در عرصه صنایع دستی استان است.

333333

رئیس انجمن صنایع دستی استان قزوین برندسازی و تجاری سازی را از دیگر اهداف مهم این انجمن دانست و افزود: آموزش و ارتقای سطح علمی با محور ارتقای بسته‌بندی از اولویت های دیگر انجمن صنایع دستی در استان است.

عضو هیئت مدیره انجمن صادرکنندگان صنایع دستی ایران تصریح کرد: دعوت از تجار اوراسیا برای آشنایی با صنایع دستی و نیز خرید اثار هنرمندان استان برای اولین بار توسط انجمن صنایع دستی و اتاق بازرگانی می تواند شروع یک فعالیت برای توسعه صادرات غیرنفتی باشد.

منفرد از وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواست در تبلیغات محصولات صنایع دستی ایران در کشورهای خارجی از انجمن صنایع دستی حمایت کند تا نسبت به معرفی کالای ایرانی گام های بهتری برداشته شود.

رئیس انجمن صنایع دستی استان قزوین با اشاره به شناسایی کشورهای هدف برای صادرات صنایع دستی اظهارداشت: درباره میزان علاقه مردم کشورهای هدف به انواع صنایع دستی ایران، پژوهش هایی انجام شده که نشان می دهد قادریم تولیداتی با کیفیت عالی برای تامین نیازهای مشتریانی در کشورهای هدف را صادر کنیم.

عضو هیئت مدیره انجمن صادرکنندگان صنایع دستی ایران تصریح کرد: رویکرد ما فقط فروش محصولات صنایع دستی استان نیست بلکه در رایزنی با تجار خارجی به دنبال فروش محصولات صنایع دستی تمام مناطق ایران هستیم و با همکاری انجمن های صنایع دستی کشور به دنبال راه اندازی یک شبکه تجاری هستیم.

منفرد از  وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواست با ایجاد اتاق صنایع دستی ایران در کشورهای خارجی به توسعه صادرات محصولات هنرمندان ایران کمک کند.

Capture

وی گفت: برای جایگزین کردن صنایع دستی به جای صادرات نفتی به دولت پیشنهاد می شود در کشور های خارجی  فضایی را به صورت استیجاری به مدت دو سال در اختیار خانه صنایع دستی ایران قرار دهد و بعد از این مدت مدیریت آن را به بخش خصوصی واگذار کند تا کارها شتاب گیرد. 

رئیس انجمن صنایع دستی استان قزوین از همکاری و حمایت رئیس اتاق بازرگانی و مدیرکل میراث فرهنگی استان تشکر کرد و افزود: در سال جهش تولید در صورت حمایت از توسعه صادرات صنایع دستی، فرهنگی و هنری می توان به اشتغال و اقتصاد استان و کشور کمک کرد.

در ادامه از دندان انسان نئاندرتال با قدمت 45 تا 100 هزار سال در قزوین رونمایی شد.

دندان

این دندان به عنوان قدیمی‌ترین عضو کشف شده از انسان اولیه نئاندرتال، در کاوش های مشترک تیم های باستان شناسی ایران و فرانسه بدست آمده است.

این کاوش ها در طول سال های 97 و 98 با مشارکت تیم های کاوش ایران و فرانسه منجر به کشف این دندان شده که قدمت آن را به 45 هزار تا 100 هزار سال قبل تخمین می زنند.

قدمت این دندان شیری که حدس زده می شود مربوط به یک کودک 6 تا 9 ساله نئاندرتال است در آزمایشگاههای کشور فرانسه تایید شده است.

غار قلعه کرد آوج در جنوب غربی استان قزوین قرار دارد.

نظر شما