معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

افزایش تست برای شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در اولویت قرار گیرد

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۰۸:۵۳:۱۰
کد خبر: ۱۱۱۳۴۷۳
افزایش تست برای شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در اولویت قرار گیرد
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بهترین راه کنترل بیماری و مدیریت در دوران پیک، افزایش تست افراد برای شناسایی مبتلایان و نابودی ویروس است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛  ایرج حریرچی روز شنبه در سفر به قزوین با حضور در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین که در استانداری برگزار شد اظهارداشت:  اگر بیماری کرونا به اوج خود برسد متاسفانه مرگ و میرها نیز چند برابر می شود و ما باید تلاش کنیم با مراقبت های جدی و همکاری مردم و افزایش تست های بیمارستانی این وضعیت را کنترل کنیم.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مهمترین رویکرد ما این است که از پیک دوباره بیماری در کشور جلوگیری کنیم تا هزینه های بیشتری را متحمل نشویم.

وی بیان کرد: در صورت مواجهه با پیک بعدی بیماری کرونا باید بتوانیم بسرعت بیماران مبتلا را در همه مراکز درمانی دولتی، خصوصی، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و مراکز خیریه توزیع کنیم تا میزان مرگ و میر در داخل بیمارستان ها کنترل شود. 

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رویکرد دنیا در مقابله با کرونا از چند مسیر است که ابتدا حذف ویروس و روش دیگر سیاست انقباضی و انبساطی است که ما هم به دنبال ویروس باشیم نه بیماران چون افراد معمولا خودشان برای درمان مراجعه می کنند و دراین زمینه نگرانی نداریم.

حریرچی بیان کرد: افرادی که ویروس کرونا را منتقل می‌کنند گاهی بی علامت یا کم علامت هستند و شناسایی آنها فقط با تست صورت می گیرد.

image_2021_1_1-21_14_20_491_Uj1

وی اضافه کرد: این افراد فقط با تست شناسایی خواهد شد تا بعد از آن بتوانیم آنها را قرنطینه کنیم تا ویروس در بدن فرد ایزوله شده و از بین برود.

حریرچی گفت: اگر بیماری کرونا در جامعه کمتر‌شود می توان تست را بیشتر کرد زیرا در زمانی که تعداد بیماران در یک شهر افزایش پیدا می کند امکان ایزوله و بستری همه افراد وجود دارد.

میزان مرگ و میر کرونا در دوران پیک سه برابر می‌شود

وی اضافه کرد: میزان مرگ و میر در دوران کرونا پیک تا سه براغبر می شود لذا باید مراقب باشیم وارد این دوران نشویم.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در صورتی که نتوانیم افراد آلوده را در مرحله اول شناسایی کنیم و وارد دوران پیک شویم دوباره مجبور خواهیم شد تا محدودیت کسب و کار را بیشتر کرده و با آسیب های اقتصادی بیشتری مواجه شویم.

image_2021_1_1-21_37_23_479_a2S

حریرچی اظهارداشت: در استان قزوین انتظار داریم تست بیشتری از افراد گرفته شود چون قزوین در مسیر چند استان کشور رقرار دارد و احتمال ابتلا می تواند بالا برود لذا از استاندار محترم درخواست می کنیم همکاری لازم را صورت دهند تا میانگین تست شما از میانگین کشوری بالا برود.

وی بیان کرد:  در برخی استانها که تست جدی گرفته شده شاهد کاهش افراد بستری و مرگ و میر بوده ایم و در استان قزوین هم انتظار داریم در این زمینه برنامه ریزی جدی داشته باشید تا تست رپید و پی سی آر افزایش یابد.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص وضعیت تخت های بیمارستانی اظهار داشت: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، در کشور تعداد تخت های icu به ازای هزار نفر جمعیت ۱.۷۸ تخت و در استان قزوین ۱.۶۸ تخت است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز