استاندار قزوین:

کاهش روند بیماری در استان قزوین مرهون مصوبات ستاد کرونا و همکاری مردم است

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۱۲:۱۹:۴۸
کد خبر: ۱۱۱۳۷۰۶
کاهش روند بیماری در استان قزوین مرهون مصوبات ستاد کرونا و همکاری مردم است
استاندار قزوین گفت: با پیگیری و مصوبات کارشناسی ستاد کرونا و محدودیت اعمال شده و نیز همکاری مردم شاهد کاهش روند بیماری در استان قزوین هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛  هدایت الله جمالی پور روز شنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان که با حضور ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در استانداری برگزار شد اظهارداشت: با برنامه ریزی انجام شده و مصوبات ستاد کرونا و همکاری مردم خوشبختانه شاهد روند کاهش بیماری در استان هستیم که این مسیر باید تداوم یابد.

وی بیان کرد: هر چند در این ماه از وضعیت قرمز خارج شده ایم اما این شرایط هرگز ثابت نیست و باید مراقبت ها تداوم یابد زیرا اگر غفلت کنیم و در رعایت پروتکل های بهداشتی سهل انگاری شود بسرعت به وضعیت قبلی بازگشته و در بحران بدتری قرار خواهیم گرفت.

استاندار قزوین یادآورشد: مهمترین وظیفه ما در شرایط کنونی حفظ وضع موجود و کنترل بیماری و سپس کاهش تعداد افراد بستری و مرگ و میر ناشی از کروناست.

جمالی پور افزود: در استان قزوین همه ظرفیت های درمانی و بهداشتی و دستگاههای اجرایی را بسیج کرده ایم در خدمت دانشگاه علوم پزشکی باشند تا بتوانیم ویروس را کنترل کرده و آن را ریشه کن کنیم.

استاندار قزوین گفت: از همکاری همه رسانه های استان از جمله صدا و سیما و خبرگزاری ها و نشریات مکتوب که در اطلاع رسانی موفق و مستمر عمل کرده اند تشکر می کنیم و امیدواریم این مشارکت تا پایان کار و ریشه کن شدن ویروس ادامه پیدا کند.

جلسه

وی افزود: همانگونه که جناب آقای حریرچی به آن اشاره داشتند باید بتوانیم تعداد تست ها را برای شناسایی افراد مبتلا افزایش دهیم و ما نیز تلاش می کنیم با کمک دانشگاه علوم پزشکی انجام تست ها دو برابر شده و از 70 هزار مورد به 140 هزار مورد برسد.

جمالی پور یادآورشد: موضوع پیشگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا و انجام آزمایش برای بیماریابی باید در اولویت همه کارها قرار گیرد و دانشگاه علوم پزشکی استان آزمایش‌های سریع PCR را بیشتر از گذشته انجام دهد. 

استاندار قزوین یادآورشد: با اجرای طرح‌های پیش بینی شده در ستاد و مصوباتی که به محدودیت و ممنوعیت در برخی امور منجر شد در حال حاضر پنج شهرستان استان قزوین در وضعیت زرد و یک شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارد.

جمالی پور ضمن تقدیر و تشکر از همکاری مردم اظهارامیدواری کرد با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و خودداری از دورهمی های خانوادگی وهر گونه تجمع وضعیت بیماری در استان کنترل شده و به وضعیت سفید برسیم.

نظر شما