علی لطفی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

۴۰۰ سرباز در یگان های نظامی استان قزوین تحت آموزش مهارتی قرار گرفتند

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۱۰:۴۴:۴۶
کد خبر: ۱۱۱۴۹۰۴
۴۰۰ سرباز در یگان های نظامی استان قزوین تحت آموزش مهارتی قرار گرفتند
معاون فرهنگی و امور جونان اداره ورزش و جونان استان قزوین گفت: در اجرای طرح« سرباز ماهر» 400 سرباز وظیفه تحت آموزش مهارتی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی لطفی در این باره اظهارداشت: بر اساس تفاهم نامه ای که مابین جهاد دانشگاهی استان و یگان های مسلح و اداره کل ورزش و جوانان منعقد شد تعداد 400 سرباز وظیفه در استان قزوین تحت آموزش طرح «سرباز ماهر» قرار گرفته اند.

لطفی بیان کرد: هدف از اجرای طرح «سرباز ماهر» افزایش و ارتقای مهارت سربازان وظیفه در زمینه مهارت زندگی و اجتماعی در آستانه ورود به جامعه است.

ماهر

وی افزود : یکی از دغدغه های سربازان پس از پایان دوره ضرورت خدمت، موضوع اشتغال است و در طرح «سرباز ماهر» آموزش های کسب و کار نیز به سربازان ارائه می شود. 

لطفی گفت: سربازان در زمینه مهارت های زندگی و اجتماعی، با موضوعات مختلفی آشنا می شوند تا برای ورود به مرحله جدید زندگی، دوره های آموزشی لازم را طی کنند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان قزوین در خصوص سهمیه یگان های نظامی استان در طرح« سرباز ماهر: گفت: از تعداد 400 سرباز پیش بینی شده در طرح «سرباز ماهر» تعداد 100 سهمیه متعلق به وزارت دفاع، 50 سهمیه به سپاه صاحب الامر (عج) استان، 150 سهمیه به ارتش و 100 سهمیه نیز به نیروی انتظامی استان اختصاص یافته است.

وی گفت: کلاس های «سرباز ماهر» با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری است و مدت زمان هر دوره 80 ساعت است که تا پایان سال ادامه خواهد داشت. 

لطفی در خصوص سطح کیفی آموزش های ارائه شده در طرح «سرباز ماهر» تاکید کرد: با توجه به اینکه مربیان کلاس های این طرح آموزشی از اساتید جهاد دانشگاهی انتخاب شده اند و این افراد از صلاحیت های تخصصی و تجربه لازم در این خصوص برخودارند، کیفیت دوره ها بالاست. 

سرباز 2

اختصاص 640 میلیون ریال در طرح سرباز ماهر

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان قزوین اظهارداشت: در طرح «سرباز ماهر» در ل جاری 640 میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته و این طرح با توجه به برنامه ریزی انجام شده در سال آینده نیز ادامه خواهد یافت. 

وی اظهارامیدواری کرد در سال آینده با افزایش اعتبار و سهمیه افراد بتوان سربازان بیشتری را با مهارت های زندگی آشنا کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز