مهدی طاهرخانی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

ستاد بازسازی عتبات عالیات توسط شهید سلیمانی راه اندازی شد

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۰۸:۴۶:۵۰
کد خبر: ۱۱۱۵۹۷۶
ستاد بازسازی عتبات عالیات توسط شهید سلیمانی راه اندازی شد
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: راه اندازی و ساماندهی ستاد عتبات برای بازسازی و نوسازی حرم امام حسین(ع)از ایده ها و اندیشه های شهید سلیمانی بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مهدی طاهرخانی ضمن گرامیداشت نام و یاد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: شهید سلیمانی در دوران حیات و حتی بعد از شهادت منشا خیر و برکات فراوانی بوده به طوری که در زمان حیات خود دشمن را به زانو درآورد و پس از شهادت نیز دشمن را ذلیل کرد و براستی شهادت و خون به ناحق ریخته این شهید برای دین و کشور، برکات زیادی داشته است.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی همیشه خود را خادم زائران عتبات عالیات می دانست افزود: شهید  سلیمانی به هیچ عنوان به دنیا و تجملات آن تعلق نداشت و برای آخرت کار می کرد و در شرایطی که همه امکانات برای ایشان فراهم بود اما شهید سلیمانی به دنبال معنویت و معامله با خدا بود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین تصریح کرد: شهید سلیمانی، بسیج جهان اسلام را با سازماندهی لشگر فاطیمون و زینبیون شکل داد و جبهه مقاومت را در عراق، سوریه، لبنان، یمن ساماندهی کرد و از خود آثار ماندگاری بر جای گذاشت.

بازسازی 33

طاهرخانی با اشاره به وصیت نامه شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: اگر جوانان و دانشجویان می خواهند افراد شایسته و مفیدی برای کشور و انقلاب باشند لازم است وصیت نامه شهید سلیمانی را مطالعه و در روش و منش زندگی ایشان تدبیر کنند تا زندگی عزتمندانه و با افتخاری را برای خود رقم بزنند. 

وی تصریح کرد: شهید سلیمانی در دفاع مقدس و دفاع ازحرم، نقش برجسته ای داشت و خود را خادم مردم می‌دانست و به دلیل فروتنی و صداقت در بین ملت های آزاده و جبهه مقاومت محبوب و عزیز شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین یادآورشد: حاج قاسم بعد از سقوط صدام زمانی که برای زیارت حرمین معصومین مشرف شد با توجه به مظلومیت معصومین و وضعیت حرمین تصمیم به سازمان دهی و بازسازی این اماکن مقدس گرفت.

وی شهید سلیمانی را ایده پرداز شکل گیری ستاد بازسازی عتبات عالیات دانست و گفت: فعالیت ستاد  بازسازی ستاد عتبات عالیات با تعویض درب ها و طرح توسعه حرمین آغاز شد. 

طاهرخانی تاکید کرد: اقدامات حاج قاسم در بازسازی عتبات عالیات در جهان اسلام بی نظیر است چرا که پس از شروع فعالیت ستاد بازسازی عتبات شرایط و وضعیت حرمین معصومین در کشور عراق سامان پیدا کرد.

این مسئول گفت: احداث فاز اول صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف با یازده هزار مترمربع وسعت آغاز شد و در حال حاضر بازسازی و طرح توسعه خیمه گاه و قتلگاه در حال اجراست که از اقدامات ارزشمند و مهم در این شرایط محسوب می شود.

طاهرخانی، طرح توسعه مجموعه خیمه گاه به حرم امام حسین(ع)  را به لحاظ معماری و طراحی بی نظیر دانست و گفت: طرح توسعه خیمه گاه، تل زینبیه و قتلگاه که از ایده های شهید سلیمانی است با 50 درصد پیشرفت این اماکن مقدس را  به حرم امام حسین(ع)  متصل می کند که با تکمیل آن در ایام اربعین بیش از 100 هزار زائر می توانند در این فضا اسکان پیدا کنند. 

وی یادآورشد: لاغرسازی ستون ها و اجرای طرح ترفیع گنبد حرم امام حسین (ع) به اتمام رسیده و تعمیر ایوان نجف و راه اندازی موکب های خدمات رسان به زائرین هم از طرح های ارزشمند حاج قاسم است.

طاهرخانی گفت: در حال حاضر 1200 موکب برای خدمات رسانی به زائران فعال هستند که در استان قزوین نیز  80 موکب در ایام اربعین و مواقع لزوم فعال می شوند.

بازسازی

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین، برگزاری راهپیمایی اربعین را یکی از آرزوها و اقدامات   ارزشمند حاج قاسم سلیمانی دانست و تاکید کرد: تمام هزینه های بازسازی و همچنین ارایه خدمات موکب ها با پشتیبانی و حمایت مردمی انجام می شود و در این امور از هیچ اعتبار دولتی استفاده نمی کنیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه مردم مشتاقانه در این عرصه فعال هستند و حتی بسیاری از ارادتمندان اهل بیت، وقف املاتک و هدایای زیادی را برای این امور اختصاص می دهند که برای ما بسیار ارزشمند است.

طاهرخانی بیان کرد: مردم استان قزوین با توجه به عشق و علاقه به اهل بیت (ع) در سال های گذشته نیز کمک های ارزشمندی را برای بازسازی عتبات عالیات اهدا کردند و طرح اهدای سالانه هر ایرانی پنج هزار تومان برای بازسازی عتبات عالیات به نیت شهید سلیمانی از ایده های خوبی است که می تواند کمک های قابل توجهی را برای بازسازی عتبات عالیات جمع آوری کند.

وی با یادآوری اینکه بازسازی و توسعه صحن طفلان مسلم ماموریت اصلی ستاد عتبات عالیات استان  قزوین است بیان کرد: با توجه به همه گیری ویروس کرونا در خصوص فعالیت عمرانی بازسازی حرم طفلان مسلم محدودیت هایی ایجاد شده که با ریشه کن شدن ویروس کرونا بازسازی این حرمین شریف مجددا با سرعت ادامه خواهد یافت. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز