معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری:

واگذاری مدیریت به بانوان شاغل در دولت به ۳۰ درصد خواهد رسید

۱۳۹۹/۱۰/۱۸ - ۱۲:۱۵:۵۹
کد خبر: ۱۱۱۶۹۵۴
واگذاری مدیریت به بانوان شاغل در دولت به ۳۰ درصد خواهد رسید
معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری گفت: تاکنون 24 درصد مدیریت های عالی و میانی به بانوان شاغل واگذار شده و امیدواریم تا پایان دولت این میزان به 30 درصد برسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ معصومه ابتکار در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین که روز پنجشنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: یاد شهید سلیمانی را با افتخار گرامی می داریم و امیدواریم رفتار و منش سلیمانی را در زندگی خود پیاده کرده و دنبال تقویت وحدت در جامعه باشیم.

وی بیان کرد: نگاه دولت به تقویت جایگاه زنان جدی است و در این راستا واگذاری مشاغل مدیریتی به بانوان که در دولت قبل از مجموع 41 درصد شاغلان حدود 5 درصد بود این وضعیت بشدت بهبود یافته است.

ابتکار تصریح کرد: در دولت کنونی حدود 24 درصد از مدیران رده های عالی و میانی از میان بانوان انتخاب شدند که همه این افراد شایسته مسئولیت بودند. 

11111111111

معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری اظهارداشت: شاید این توانمندی در دوره های گذشته کمتر دیده می شد اما امروز به این ظرفیت اهمیت بیشتری داده شده و امیدواریم واگذاری مدیریت ها به زنان تا 30 درصد افزایش یابد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه استان قزوین در اعتماد به بانوان شاخص های خوبی دارد و توانسته در کشور رتبه پنجم را کسب کند که بیانگر دیدگاه خوب مدیریت ارشد استان در اعتماد به ظرفیت بانوان است.

ابتکار یادآورشد: بانوان به عنوان نیمی از جمعیت کارآمد و فعالر جامعه در دوران دفاع مقدس، سازندگی، پشتیبانی از جنگ و عرصه های مختلف تعیین کننده بودند و امروز هم می توانند توانمندی خود را در عرصه های مدیریت نشان دهند.

معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری بیان کرد: امروز باید باور کنیم بانوان می توانند در مقدرات اساسی کشور نقش موثری داشته باشند و این کار با اعتماد به افراد توانمند و شایسته محقق می شود.

ابتکار اظهارداشت: برای بهبود جایگاه بانوان یک حرکت علمی با شاخص های سنجش عدالت جنسیتی آغاز شده که این نگاه برگرفته از آموزه های قرآنی و با کمک اندیشمندان متعدد صورت گرفته که می تواند به ارتقای جایگاه بانوان کمک کند.

وی اضافه کرد: این سند بر اساس واقعیت های جامعه تدوین شده و نیازهای استانها نیز مورد توجه قرار دارد تا از جامعیت بیشتری برخوردار باشد.

ابتکار بیان کرد: بازنگری و روز آمد شدن سند ارتقای جایگاه بانوان در دستور کار قرار دارد و ضاخ های خانواده هم تدوین و به استانها ابلاغ شده و بزودی سیاست های خانواده محور هم در حضور رئیس جمهور ارائه خواهد شد.

222222222222

وی گفت: آموزش ها و فعالیت های ما در حوزه بانوان باید نتیجه محور باشد و در این راستا نگاه توسعه پایدار در روستاها و توجه به نیازها، هویت بخشی و توانمندسازی بانوان روستایی در اولویت قرار دارد.

جلب مشارکت ها سمن ها در اولویت است

ابتکار در ادامه افزود: جلب مشارکت سازمان های مردم نهاد از ویزگی های این سند است و ما با نگاه فراگیر تلاش می کنیم برای توان افزایی سمن ها دوره های آموزشی را برگزار کنیم.

معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری یادآورشد: برای یک هزار سمن دوره آموزشی با موضوع پروژه نویسی و تامین منابع مالی تعریف شده و استان قزوین در این عرصه می تواند پیشرو باشد.

وی گفت: در سند یک فصل به تحکیم خانواده، موضوعات طلاق و فرزند آوری توجه شده که می تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد.

ابتکار اظهارداشت:طرح گفتگوی ملی خانواده از طرح های بسیار مهمی است که می تواند به تحکیم خانواده از طریق تقویت مهارت ارتباطی کمک کند که در این راستا امیدواریم این طرح در استان قزوین هم بخوبی اجرایی شود.

پرداخت وام ودیعه مسکن به خانواده های دارای فرزند سوم

وی اضافه کرد: مقرر شده هر خانواده در صورت تولد فرزند سوم خود از تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن برخوردار باشد.

11111

ابتکار بیان کرد: برای ارتقای مهارت های رفتاری داخل خانواده درصددیم با تشکل های علمی و سفیران فرهنگی در زمینه افزایش مهارت های زندگی و خوب زیستن برای تحکیم خانواده اقدام کنیم. 

وی اظهارداشت: اجرای استارت آپ برای دختران فارغ التحصیل بیکار از کارهای خوبی است که قزوین هم می تواند در آن پیشگام باشد.

معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: طرح تاب آوری اجتماعی برای کمک به جوامع در معرض آسیب هم عملیاتی شده که در صورت کاهش آسیب ها بلافاصله با راه اندازی صندوق های اعتباری خرد برای کمک به اشتغال افراد اقدام خواهیم کرد.

برخوردهای تخریبی مردم را دلسرد می کند

ابتکار با انتقاد از جریانات سیاسی که با تخریب یکدیگر نسبت به دلسرد کردن مردم اقدام می کنند گفت: در این شرایط که فشار زیادی روی مردم وجود دارد منطقی نیست با برخی رفتارها، گفتارها و حرکت های سیاسی موجب دلسردی و نا امیدی مردم شویم.

وی بیان کرد: اگر مردم به واسطه مسائل سیاسی از هم جدا شده و متفرق شوند همه کشور آسیب خواهد دید.

ابتکار اضافه کرد: باید بستر را برای تضارب امن آرا مهیا کنیم نه این که با نگاه امنیتی فشار بیشتری به افراد وارد کنیم و اگر زنان در کنار مردان برای اعتلای کشور تلاش کنند به دستاوردهای بیشتری می رسیم.

رونمایی

در ادامه از مرکز شبانه روزی درمان و توانبخشی بیماران مزمن بانوان گلستان با ظرفیت 40 نفر و مرکز توانمند سازی و جامع پذیری بیماران بهبود یافته بانوان آرزو با ظرفیت 30 نفر و نمایشگاه و فروشگاه مجازی ملی صنایع دستی و مشاغل خانگی به صورت مجازی رونمایی شد.

برای راه اندازی دو مرکز توانبخشی و توانمند سازی از سوی بهزیستی استان قزوین 9 میلیارد ریال هزینه شده است.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز