معاون عمرانی استانداری قزوین:

صنایع آلاینده در قزوین شناسایی شود

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۱۲:۰۵:۱۲
کد خبر: ۱۱۱۸۲۴۳
صنایع آلاینده در قزوین شناسایی شود
معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: با شناسایی صنایع آلاینده و اعمال قانون و نصب ایستگاههای جدید سنجش گردو غبار در شهرهای استان برای کاهش آلودگی ها اقدام جدی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سومین کارگروه پیشگیری از آلودگی هوا و گرد و غبار روز یکشنبه در استانداری قزوین تشکیل جلسه داد.

علی فرخزاد در این جلسه اظهارداشت: در سال گذشته تعداد روزهای آلوده در استان زیاد بود که با برنامه ریزی انجام شده و همکاری دستگاههای مرتبط توانستیم در سال جاری این وضعیت را بهبود بخشیم به طوری که فقط ۳ روز ناسالم برای افراد خاص داشتیم.

وی بیان کرد: با توجه به این که در روزهای آینده پیش بینی شده تا بارندگی ها کم شود باید مراقب باشیم تا آلودگی از شاخص ۱۰۰ بالاتر نرود و به وضعیت بحرانی نرسیم.

فرخزاد 3

ایستگاه سنجش آلودگی در استان افزایش یابد

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: با تسریع در راه اندازی دستگاه های سنجش آلودگی گرد و غبار در شهرهای الوند، قزوین و بویین زهرا می توانیم اقدامات بهتری در کنترل آلودگی ها انجام دهیم.

وی بیان کرد: در همه کمیسیون ها و ستادهای تخصصی از جمله کمیسیون ماده ۵ و کارگروه زیربنایی و شورای معادن به طرح آمایش سرزمین و هوای پاک اهمیت می دهیم و توجه به مدیریت سوخت نیروگاه ها و مصرف انرژی برق و گاز در اولویت قرار دارد.

صنایع آلاینده شناسایی شود

فرخزاد تصریح کرد:در شناسایی صنایع آلاینده باید دقت بیشتری شود وضمن برخورد بامتخلفان زمینه اعمال قانون قانون صورت گیرد.

وی بیان کرد: موتورخانه ها و سامانه های احتراقی باید مورد توجه بیشتری باشد و با استفاده از ظرفیت شرکت های بومی استان برای تعمیرات موتورخانه و سیستم های حرارتی اقدام شود.

فرخزاد

فرخزاد اضافه کرد: در زمان آلودگی هوا لازم است از خروج بیماران زمینه ای و سالمندان از خانه جلوگیری شده و به جای استفاده از خودروهای شخصی از شبکه حمل و نقل عمومی استفاده شود

وی گفت: مقابله با آلودگی های زیست محیطی نیازمند همراهی و مشارکت همه دستگاهها و شهروندان است و در  روزهایی که احتمال آلودگی وجود دارد باید رسانه ها اطلاع رسانی کنند تا شاهد کاهش پیامدهای آلودگی باشیم.

معاون عمرانی استانداری قزوین اظهارداشت: استفاده از ظرفیت تشکل ها و سمن ها می تواند در اثر بخشی برنامه ها موثر باشد و به برنامه ها سرعت بخشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز