‍ فرماندار آوج:

مجوز راه اندازی کمپ معتادان در شهرستان آوج صادر شد

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۰۷:۵۸:۵۰
کد خبر: ۱۱۱۸۶۶۹
مجوز راه اندازی کمپ معتادان در شهرستان آوج صادر شد
فرماندار شهرستان آوج از صدور مجوز راه اندازی کمپ معتادان در شهرستان آوج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ نصرت اله علیرضایی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان که با حضور رحمانی مشاور استاندار و دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان،فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان و جمعی از روسای ادارات برگزار شد، اظهار کرد: اعتیاد و مواد مخدر در صدر آسیب های اجتماعی در جامعه ما قرار دارد و بسیاری از ناهنجاریها مثل طلاق،سرقت،خشونت،قتل نفس،دختران فراری،بچه های طلاق، تکدیگری، کودکان خیابانی و ...ریشه در این آسیب خانمان سوز دارد.

وی افزود: گام اول در برخورد با اعتیاد و مواد مخدر،بازشناسی و ترسیم وضعیت موجود اعتیاد و باصطلاح تهیه اطلس این معضل اجتماعی براساس متغیرهایی چون سن، جنس، تحصیلات، شغل،طبقه اجتماعی‌،وضعیت تاهل،منطقه شهری،فضا ها و اماکن خالی و امن برای معتادین و علل گرایش به اعتیاد و مواد مخدر است.

فرماندار شهرستان آوج گفت: پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر بدین معناست که همه دستگاه های اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی،نهادها،سازمان ها،شخصیت ها و نخبگان و گروه های مرجع و اثرگذار نقش و وظیفه خود را به موقع و به درستی انجام بدهند و با جذب و جلب جوانان،مانع از گرایش جوانان به سمت مصرف مواد مخدر شوند.

وی با اعلام این خبر که مجوز راه اندازی کمپ معتادین در شهرستان آوج صادر شده است در ادامه افزود: همه دستگاه های متولی باید همکاری لازم را برای تسریع در استقرار،تجهیز و پذیرش معتادان از سوی این کمپ داشته باشند 

علیرضایی گفت: از ظرفیت معتادین بهبود یافته در حوزه پیشگیری و درمان بیش از گذشته باید بهره برد چون به شیوه ای کاملا همدلانه و از درون بهتر می توانند دنیای ذهن و روان معتاد را بشناسند و با برقراری زبان مفاهمه،یاریگر او باشند.

وی با تاکید بر ضرورت و اهمیت اجرای طرح یاریگران بر تداوم و توسعه این طرح در بین دانش آموزان و سایر گروه ها و اقشار اجتماعی تاکید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز