مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین:

۱۵۶ خانه ورزش روستایی در استان قزوین راه اندازی شده است

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۳:۴۶:۲۲
کد خبر: ۱۱۱۹۶۱۳
۱۵۶ خانه ورزش روستایی در استان قزوین راه اندازی شده است
مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: با راه اندازی 156 خانه ورزش روستایی بیش از 16 هزار و 50 متر مربع به فضاهای ورزشی استان اضافه شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ ظهر سه شنبه در مراسمی با حضوری امیری خراسانی رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی کشور، هدایت الله جمالی پور استاندار، عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان، اکرم نجفی مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین، هفتمین مرحله ارسال و افتتاح ۲۶ خانه ورزش روستایی استان قزوین برگزار شد.

عباس علایی مقدم در این مراسم با ارائه گزارشی از وضعیت امکانات ورزشی روستایی استان اظهارداشت: در حال حاضر در روستاهای استان قزوین ۳۴ سالن ورزشی با 32 هزرار و 940 مترمربع زیربنا،  ۱۰ زمین چمن مصنوعی با مساحت 12 هزار و 500 متر مربع، تعداد ۵۴ زمین خاکی با 384 هزار و 820 متر مربع مساحت، یک زمین چمن طبیعی به مساحت 8 هزار و 50 متر و  ۱۵۶ خانه ورزش روستایی با مساحت 16 هزار و 50 متر مربع در استان راه اندازی شده و در اختیار مردم روستاها قرار گرفته است.

4

علایی مقدم گفت:  ۲۶ خانه روستایی امروز به وسایل ورزشی مجهز شده و در اختیار جوانان روستایی قرار می گیرد که این کار به نشاط و شادابی ساکنان روستاها کمک خواهد کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین یادآورشد: توزیع وسایل ورزشی به تناسب نیازهای روستاها پیش بینی شده که وسایلی مانند میز تنیس روی میز، میز شطرنج، تشک تاتامی، وسایل دارت و بدن سازی در روستاهای هدف تامین می شود.

علایی مقدم بیان کرد: تلاش می کنیم حداقل وسایل ورزشی مورد نیاز برای سلامت روستاییان را مهیا کنیم تا فضایی برای ورزش و تندرستی در همه مناطق روستایی ایجاد شود.

وی گفت: در این دولت طرحهای ورزشی زیادی اجرایی شده که این طرح ها فقط در مراکز استانها نبوده بلکه روستاها نیز مورد توجه بوده تا توزیع متوازن امکانات ورزشی محقق شود.

علایی مقدم با تشکر از مدیر دفتر روستایی استانداری قزوین یادآورشد: از دهیاران و بخشداران که فضاهای مازاد در روستاها را شناسایی کردند و همراه ما بودند تا بیش از 156 خانه ورزش روستایی را تجهیز و راه اندازی کنیم قدردانی می شود.

۲۰۲۱۰۱۱۲۱۳۴۵۵۷_IMG_3886

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین اضافه کرد: در حال حاضر 18 سالن ورزشی و دو زمین چمن مصنوعی در حال تکمیل شدن است.

راه اندازی 156 خانه ورزش روستایی در استان قزوین 

وی تصریح کرد: از سال 96 تاکنون 156 خانه ورزش روستایی در استان قزوین راه اندازی شده که متوسط هر خانه ورزشی 102 مترمربع است که با این کار بیش از 16 هزار و 50 متر مربع به فضاهای ورزشی استان اضافه شده است.

علایی مقدم گفت: در شهرستان قزوین 54 خانه ورزش، تاکستان 26 خانه ورزش، آبیک 18 خانه، بویین زهرا 29 خانه، آوج 23 خانه ورزش و البرز هم شش خانه ورزش روستایی راه اندازی شده است.

وی اظهارداشت: سیاست دولت توزیع متوازن امکانات ورزشی در همه مناطق است و امیدواریم در دهه فجر و تا پایان امسال هم طرح های دیگری را در بخش های روستایی استان آماده بهره برداری کنیم.

در هفتمین مرحله ارسال وسایل ورزشی به ۲۶ خانه ورزش روستایی وسایلی شامل: میز تنیس روی میز، شطرنج، وسایل بدن سازی، دارت، میز فوتبال دستی، تشک ورزش تاتامی به ارزش هر خانه روستایی 15 تا 20 میلیون تومان به مناطق مختلف ارسال شد.

ورزش 66

در این مرحله روستاهای لوشکان، طونبان، یوزباش چای، ازکنین، دورچاک، حسن آباد، اسبمرد، موین، عبدالرب آباد، داکان، چسکین، دیال آباد، ابراهیم آباد، بندسر، اروجان، قلعه شهدا، اردبیلک، چوزه، عباس آباد، قمیشلو، بویینک، آقچری، وروق، تازه آباد، خوزنان و شارد به وسایل ورزشی در خانه های روستایی مجهز شدند.

برای تامین وسایل ورزشی 26 روستا بیش از 550 میلیون تومان هزینه شده است.

 

نظر شما