رئیس کانون بازنشستگان استان قزوین:

ساخت درمانگاه تامین اجتماعی در اقبالیه و مهرگان ضروری است

۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۱۵:۲۵:۱۰
کد خبر: ۱۱۲۷۰۷۲
ساخت درمانگاه تامین اجتماعی در اقبالیه و مهرگان ضروری است
رئیس کانون بازنشستگان استان قزوین گفت: برای پاسخ به مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی، ساخت درمانگاه در اقبالیه و مهرگان و ارتقای درمانگاه محمدیه به فوق تخصصی یک ضرورت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در سفر یک روزه به استان قزوین؛ پس از شرکت در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در کانون بازنشستگان و مستمری بگیران استان قزوین حضور یافت و پس از شنیدن صحبتها و انتقادهای نمایندگان کانون ها و تشکل های کارگری و بازنشستگان برای حل مشکلات آنها قول مساعد داد.

در این نشست که عصر سه شنبه در محل کانون بازنشستگان قزوین برگزار شد محمد اسدی رئیس کانون بازنشستگان استان قزوین با ارائه گزارشی از وضعیت استان اظهارداشت: در دوران مدیریت آقای سالاری اقدامات خوبی برای حل مشکل بازنشستگان انجام شده به طوری که اگر در گذشته تا 4  ماه حقوق معوقه داشتیم امروز این مشکل حل شده و پرداخت ها به روز  و نگرانی ها رفع شده است.

1233

وی اضافه کرد: بیش از 14 سال دنبال اجرای همسان سازی حقوق بودیم اما ممکن نبود و  در یک سال گذشته این کار نیز محقق شده هر چند به دلیل اقتصاد نامناسب کشور و تورم بالا، شیرینی این کار بزرگ کمتر احساس شد.

اسدی تصریح کرد: مبلغ 3 هزار تومان بابت بیمه تکمیلی تا هفت برابر افزایش یافت و به 21 هزار تومان رسید و امیدواریم بخشی از مشکلات را حل کند.

وی اظهارداشت: تمام تشکل های کارگری و بازنشستگان  انتظار دارند قانون الزام برای بازنشستگان رعایت و اجرایی شود و مراجعان در بیمارستانهای دولتی فرانشیز پرداخت نکنند.

افزایش وام بازنشستگان جای تقدیر دارد

رئیس کانون بازنشستگان استان قزوین بیان کرد: اعتبار وام بازنشستگان کشور درسال گذشته 200 میلیارد تومان بود که با درایت و پیگیری مدیرعامل محترم سازمان تامین اجتماعی این میزان به 2200 میلیارد تومان افزایش یافته که اتفاق مبارکی است.

اسدی گفت: تغییر در ساختار تامین اجتماعی و راه اندازی سامانه 3070 و نیز انتخاب مدیران سازمان بر اساس شایسته سالاری از دیگر کارهای خوب این دوران است.

وی با اشاره به مشکلات بازنشستگان هم افزود: کاهش قدرت خرید بازنشستگان موجب شده حقوق افراد جوابگوی معیشت آنها نباشد لذا انتظار داریم این وضعیت ترمیم شود و فاصله با شاغلان به حداقل برسد و در اجرای همسان سازی تفاوت بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور و عادی بازنگری و برطرف شود.

اسدی اظهارداشت: استان قزوین یک منطقه کارگری است و بیمارستان رازی جوابگوی آنها نیست و پیشنهاد می شود بخش آنژیو گرافی و آنژیو پلاستی و جراحی قلب به آن اضافه شود.

وی گفت: ارتقای درمانگاه سینا در شهر محمدیه به فوق تخصصی و احداث یک درمانگاه در شهر اقبالیه و ناحیه شهری مهرگان در دستور کار قرار گیرد.

 

جلسه 11111

اسدی تصریح کرد: داروخانه مستقر در بیمارستان رازی شهر قزوین لازم است شبانه روزی شود تا خدمات بهتری به بیمه شدگان ارائه شود و در این میان افزایش تعداد اقلام دارویی تحت پوشش هم ضروری است.

در ادامه فتح اللهی نماینده مجامع امور صنفی استان اظهارداشت: تامین نیازها و حقوق بیمه شدگان از مهمترین وظایف همه دولتهاست و اگر حمایت های لازم از کارگران صورت نگیرد با چالش های بیشتری مواجه خواهیم شد.

فتح اللهی یادآورشد: حذف سوبسید در شرایطی که فشار زیادی بر دوش بازنشستگان و کارگران وارد می شود منطقی نیست و تقاضای بازنگری در این زمینه را داریم و در این راستا انتظار داریم برای پوشش بیمه کارگران ساختمانی اقدام شود.

فتح اللهی

وی گفت: ما خود را همراه و کمک سازمان تامین اجتماعی می دانیم اما انتظار داریم حمایت های درمانی و رفاهی مناسبی از طبقات کم درآمد جامعه صورت گیرد تا این گروه دچار مشکلات معیشتی نشود.

نماینده مجامع امور صنفی استان قزوین در ادامه گفت: در صورت تامین ساختمان متعلق به تامین اجتماعی در شهر قزوین آماده راه اندازی فروشگاه ویژه بازنشستگان در استان هستیم.

استان قزوین 78 هزار بازنشسته تامین اجتماعی دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز