رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

استان قزوین در شرایط کرونایی پایدار / پروتکل ها جدی گرفته شود

۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۱۵:۱۲:۴۶
کد خبر: ۱۱۳۷۷۷۲
استان قزوین در شرایط کرونایی پایدار / پروتکل ها جدی گرفته شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: شرایط کرونایی در استان پایدار و تحت کنترل و مراقبت قرار دارد اما رعایت پروتکل ها الزامی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ پیمان نامدار در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که روز دوشنبه با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت در استانداری برگزار شد اظهارداشت: از بهمن ماه سال گذشته با برنامه ریزی بر اساس مدیریت پدافند غیر عامل برای کنترل ویروس اقدام شد و ساختار بیماری متناظر با ستاداستانی کرونا شکل گرفت و کمیته های مرتبط هم راه اندازی شد و شروع به فعالیت کرد.

وی بیان کرد: با شکل گیری کمیته شهرستانها، کمیته دانشگاهی با برگزاری 63 جلسه در استان 904 مصوبه داشتیم که 95 درصد آن اجرایی شد.

نامدار تصریح کرد: همدلی خوبی بین روسای دانشگاه علوم پزشکی، مدافعان سلامت، مدیران دستگاههای اجرایی و استانداری شکل گرفت و با شروع موج سنگین در شهریور ماه قرارگاه عملیاتی شهید سلیمانی هم راه اندازی شد که ضامن اجرای مصوبات ستاد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: راهبرد هوشمندانه ای با همدلی دستگاههای اجرایی اتخاذ شد و تیم های نظارتی، حمایتی، مشاوره و بازرسی هم راه اندازی کردیم و شرایط استان به حالت پایدار رسید.

image_2021_2_15-13_29_35_494_qLf

نامدار اضافه کرد: در یک سال اخیر تعداد 50 تخت آی سی یو جدید به مجموعه اضافه شد و این ظرفیت به 143 تخت رسید و در این ایام 73 درصد تخت های دانشگاهی، 23 درصد تخت های تامین اجتماعی و 4 درصد بخش خصوصی در اختیار بیماران کرونا قرار گرفت.

وی گفت: در حال حاضر 61 درصد تخت های موجود استان قزوین متعلق به بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی، 19 درصد تامین اجتماعی و 20 درصد متعلق به بخش خصوصی است.

آوج آبی شد/ 5 شهرستان زرد است

نامدار تصریح کرد: در شرایط کنونی شهرستان آوج در وضعیت آبی و 5 شهرستان دیگر در وضعیت زرد قرار دارند و باید مراقبت ها بیشتر شود

وی گفت: 106 هزار و 802 تست کووید انجام شده که 5 درصد تست ها مثبت بوده و امروز در وضعیت ثبات و کنترل پیک قرار داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: بعد از پیک دوم کرونا در استان در حال حاضر تعداد بیماران بدحال اضافه شده و روند ترخیص ها و فوتی ها کاهش یافته است.

وی بیان کرد: در هفته گذشته 5 روز را بدون فوتی سپری کردیم اما امروز بیشترین بستری در شهرهای قزوین، البرز، تاکستان و بویین زهرا و آوج گزارش شده است.

نامدار اضافه کرد: 80 درصد فوتی های استان قزوین بالای 60 سال سن دارند و 40 درصد بالای 70 سال هستند و 51 درصد مبتلایان را مردان و 49 درصد را بانوان تشکیل می دهند.

49 درصد مردم ماسک نمی زنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین از کاهش استفاده از ماسک در استان ابراز نگرانی کرد و افزود: آمارهای سه هفته اخیر نشان می دهد حدود 49 درصد مردم ماسک نمی زنند و استفاده از اتوبوس و تاکسی از 6 درصد به 12 درصد و حضور در مراسم جشن عروسی از سه دهم درصد به 6.6 درصد رسیده که این افزایش 20 برابری بشدت نگران کننده است.

Capture

وی گفت: حضور در بازار از 11.8 درصد به 16.9 درصد افزایش یافته و مهمترین عوامل خطر در شرایط کنونی استفاده نکردن از ماسک، حضور در بازار و مراکز جمعیتی و بیشترین افراد مورد تهدید ابتلا هم بانوان، کارگران، بازنشستگان و کارمندان هستند.

نامدار با اشاره به فوت یک  بیمار مبتلا به ویروس جهش یافته در شهرستان آبیک هم اظهارداشت: این فرد در هشتگرد بستری شده بود و به محض اطلاع از این مورد روستای حسین آباد و محل مسکونی متوفی قرنطینه و تحت مراقبت شدید قرار گرفت و در حال حاضر 7 نفر با تست مثبت از اطرافیان متوفی شناسایی شده و در قرنطینه هستند و 4 نفر در بیمارستان بستری شده اند.

پیمان نامدار در خصوص آخرین وضعیت بیماران کرونایی در استان قزوین اظهار داشت: در بیست و چهار ساعت گذشته با پذیرش 26 بیمار جدید، تعداد افراد بستری در استان قزوین به 216 نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در این مدت یک بیمار در اثر این ویروس جان خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه موارد تایید شده ویروس کرونا در استان قزوین به 155 نفر رسیده یادآور شد: بیماران بدحال بستری در بخش مراقبت های ویژه نیز به 20 نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: با کمک کادر درمانی و پزشکی در بیست و چهار ساعت گذشته تعداد 28 بیمار پس از بهبود از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

وی اظهارداشت: از ابتدای انتشار ویروس کرونا در استان قزوین تاکنون 17 هزار و 562 نفر به دلیل ابتلا به کووید 19 در بیمارستانهای استان بستری شده اند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تعداد جان باختگان ناشی از ویروس کرونا در استان تاکنون به یک هزار و 295 نفر رسیده است.

 

نظر شما