فرمانده تیپ ۸۲ صاحب الامر(عج) استان قزوین:

رزمندگان قزوین در عملیات خیبر نقش مهمی داشتند

۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۰۰:۴۲:۱۷
کد خبر: ۱۱۳۹۱۶۶
رزمندگان قزوین در عملیات خیبر نقش مهمی داشتند
فرمانده تیپ 82صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: گردان های رزمی قزوین در کنار سایر رزمندگان در عملیات خیبر ،نقش برجسته و افتخار آمیزی داشتند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سرهنگ پاسدار مهرداد افروزی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که عصر چهارشنبه در محل تیپ 82 صاحب الامر برگزار شد اظهارداشت: آرامش و امنیت امروز کشور مدیون جانفشانی خون شهداست و زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و همه وظیفه داریم قدردان ایثار شهدا و صبر و استقامت خانواده های معظم آنها باشیم.

 وی با اشاره به نقش رزمندگان استان قزوین در دوران هشت سال دفاع مقدس افزود: گردان های رزمی قزوین در کنار سایر  رزمندگان در عملیات خیبر به عنوان مهمترین عملیات دوران هشت سال دفاع مقدس، نقش برجسته و افتخار آمیزی داشتند.

افروزی گفت: در راستای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدای دوران دفاع مقدس همزمان با سالگرد عملیات غرورآفرین خیبر، از 3 الی 14 اسفند ویژه برنامه هایی را در سطح استان قزوین برگزار خواهیم کرد.

فرمانده تیپ 82 صاحب الامر(عج) استان قزوین خاطرنشان کرد: شهید سردار حسن پور از شهدای برجسته و شاخص قزوین و دفاع مقدس است که مسئولیت های مهم و حساسی را در دوران دفاع مقدس برعهده داشت و برنامه های گرامیداشت عملیات خیبر تا سالروز ولادت این شهید عزیز در 14اسفند ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: شهیدان مسعود پرویز، مصطفی حاج سید جوادی، احمد الهیاری، مهدی شالباف، حفظ الله عابدینی، رفعت الله علی مردانی، محمد حسین اکبری رضایی و احمد بابایی، حسین حدادی، سید ناصر سیاهپوش، از دیگر شهدای شاخص استان قزوین در یگان های رزم استان قزوین بودند که همزمان با آغاز سالگرد عملیات ظفرمند خیبر یاد و نام این شهیدان شاخص نیز در ویژه برنامه های این ایام زنده نگه داشته خواهد شد.

افروزی اظهارداشت: عملیات خیبر در ردیف عملیات موفق و حساسی بود که در منطقه هویزه و هورالعظیم صورت گرفت و امروز چگونگی اجرای این عملیات در دانشکده های نظامی تدریس می شود.  

وی ادامه داد: در اجرای موفق عملیات خیبر، نیروها و یگان هایی از ارتش، سپاه، بسیج و جهادگران حضور داشتند و شهدای گرانقدری نیز تقدیم شد که امروز همه ما در برابر خون شهدا بخصوص شهید حاج قاسم سلیمانی که در طول دفاع مقدس رشادت های بسیاری از خود نشان داد مسئولیت داریم. 

سپاه

فرمانده تیپ 82 صاحب الامر(عج) استان قزوین بیان کرد: هفته گرامیداشت شهدای عملیات خیبر با فضا سازی سطح شهر، عطر افشانی و گل باران مزار شهدای گمنام در تپه نورالشهدا آغاز می شود و دیدار با امام جمعه قزوین، رژه موتوری، برگزاری مسابقات ورزشی، کلنگ زنی المان شهید حسن پور در محل وروری تیپ 82 صاحب الامر، برگزاری مراسم محفل انس باقرآن و خاطره گویی، دیدار با خانوده های معظم شهدا و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و رزمندگان شرکت کننده در عملیات خیبر از دیگر برنامه هایی است که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اجرا می شود.

وی افزود: در هفته گرامیداشت عملیات خیبر ویژه برنامه هایی از صدا وسیمای مرکز استان پخش خواهد شد که مستند« مردان هور» از جمله آنهاست.

افروزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماموریت های تیپ 82 صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار داشت: نیروهای رزمی این تیپ در مناطق شمالغرب و در شرایط بسیار سخت ماموریت حفظ و حراست از مرزهای کشور را برعهده دارند.

وی گفت: اگر امروز در کشور امنیت کامل برقرار است و گروه های ضد انقلاب در آنسوی مرزها زمین گیر شده اند به دلیل هوشیاری و تلاش مجاهدانه رزمندگان اسلام در نقاط مرزی کشور است.

افروزی اضافه کرد: نیروهای تیپ82 صاحب الامر(عج) علاوه بر انجام دقیق و کامل ماموریت های حفظ و حراست از مرزها در زمینه رفع مشکلات و محرومیت زدایی در این مناطق هم خدمات ارزشمندی انجام داده اند.

فرمانده تیپ 82 صاحب الامر (عج) تصریح کرد: احداث راه های دسترسی، غسالخانه، خانه عالم  و اجرای طرح های عمرانی به ارزش یک میلیارد و400 میلیون تومان از جمله اقدامات این تیپ در مناطق محروم شمالغرب کشور است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز