مسئول فرهنگی صنعت آب و برق استان قزوین:

فعالیت های فرهنگی در صنعت آب و برق استان قزوین در سال ِآینده توسعه می یابد

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۳:۳۳:۲۵
کد خبر: ۱۱۴۰۱۷۰
فعالیت های فرهنگی در صنعت آب و برق استان قزوین در سال ِآینده توسعه می یابد
مسئول فرهنگی صنعت آب و برق استان قزوین گفت: فعالیت های فرهنگی شامل برنامه های قرآنی، دینی، نماز، حجاب و عفاف و امور ورزشی در صنعت آب و برق در سال آینده شتاب خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت الاسلام علی محمدی مسئول فرهنگی صنعت آب و برق استان قزوین گفت: فعالیت های فرهنگی تنظیم شده در ادارات و شرکت های صنعت آب و برق استان قزوین در طول سال در شش محور پیش بینی شده که یک بخش آن قرآنی است.

وی افزود: مسابقات قرآنی ویژه فرزندان همکاران در یک سال در دو سطح و ۵ رشته و یک سال برای همسران و فرزندان دانشجوی همکاران پیش بینی و اجرا شد. 

محمدی تصریح کرد: امسال سیزدهمین دوره مسابقات قرآن کارکنان و همسران ادارات صنعت آب و برق استان در ۵ رشته و در سه مرحله شرکتی، استانی و کشوری برگزار شد.

فعالیت فرهنگی 55

وی بیان کرد: امسال رقابت های شرکتی به دلیل انتشار ویروس کرونا حذف شد و در دو مقطع در مفاهیم زبان آموزی و قرآن( ترتیل. تحقیق ) برگزار شد. 

محمدی گفت: در این رقابتها ۸۹ نفر در سطح شرکتها حضور داشتند و از این تعداد ۷ نفر به مرحله کشوری راه یافتند و در این مرحله از استان منتخبی نداشتیم. 

محمدی یادآورشد: در بخش نماز برای افراد جدید الورود به ادارات صنعت آب و برق آموزش های ۲۸ ساعته نماز برگزار کردیم و مدیران عامل شرکتها، ائمه جمعه و مسولان فرهنگی در آموزش مجازی نماز شرکت کردند که این برنامه ها در فضای  مجازی در دانشگاه گیلان برگزار شد.

وی گفت: سخنان گهربار ائمه معصومین در ادارات آب و برق در.معرض دید مراجعان و کارکنان قرار گرفت و در مناسبت ها برنامه زیارت عاشورا در فضای مجازی و نیز به صورت محدود با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز هم انجام شد و کمک کردیم تا فرهنگ اصیل اسلامی به فراموشی سپرده نشود. 

فعالیت فرهنگی 44

 محمدی ظهارداشت: شورای امر به معروف شرکتها به روز و سیستم جامع امر به معروف در سامانه ایجاد شد و برنامه های مشارکتی، به روز رسانی کنتورهای آب و برق مدارس برای صرفه جویی در مصرف نیز انجام شد.

مسئول فرهنگی صنعت آب و برق استان قزوین گفت: برنامه های حجاب و عفاف در شرکت ها پیگیری شده و تاکنون و شش جلسه شورای فرهنگی نیز برگزار شده است.‌

وی اضافه کرد: ۷ عنوان برنامه کاری در سال پیش بینی شده و ترویج فرهنگ قرآن کریم، سیره اهل بیت، رهنمودهای امام و رهبری از محورهای اساسی است که عملیاتی کرده ایم. 

حجت الاسلام محمدی افزود: ترویج فرهنگ نماز و فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگ سازمانی، حجاب و عفاف، سبک زندگی اسلامی و صیانت از بنیان خانواده، تقویت توانمندی های دینی فرزندان همکاران، فعالیت درحوزه فضای مجازی و نرم افزاری، ترویج مدیریت مصرف بهینه از دیگر کارهای انجام شده در حوزه فرهنگی است.

وی گفت: استقبال همکاران از برنامه های فرهنگی اجرا شده بسیار خوب بوده و تفاهم نامه هایی با حوزه علمیه و تبلیغات اسلامی و هیئت های مذهبی نیز منعقد شده است.

 مسئول فرهنگی صنعت آب و برق استان قزوین یادآورشد: این کلاس ها و آموزشها بسیار تاثیر گذار بوده و تکرار و  استمرار آن بسیار موثر است و از فراموشی پیشگیری می کند که تداوم این برنامه ها به مدیریت مصرف هم کمک کرده است. 

فعالیت فرهنگی 33

وی در خصوص اولویت برنامه های فرهنگی سال آینده نیز گفت: برنامه های فرهنگی در سال آینده در همین محورها برنامه ریزی شده و پس از به روز رسانی و رفع نواقص گذشته با کیفیتی و تاثیرگذاری بیشتری عملیاتی می شود.

محمدی گفت: در سال آینده مسابقات فرهنگی ویژه فرزندان همکاران پیش بینی شده و در این میان با تشکیل یک ‌گروه جهادی با کمک کارشناسان آب و برق، نواقص و ایراد کنتورهای آب و برق مدارسی که آموزش و پرورش و امور مساجد اعلام کند تست شده و رفع اشکال می شود.

فعالیت فرهنگی

وی اظهارداشت: از اول سال فعالیت های فرهنگی با عناوین بیشتری آغاز خواهد شد و امیدواریم با استقبال خانواده همکاران و نیروهای شاغل نیز روبرو شود.

نظر شما