استاندار قزوین:

توجه به اقامه نماز در مدارس و کانون خانواده ها مورد توجه جدی قرار گیرد

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۱۳:۰۳:۴۲
کد خبر: ۱۱۴۰۸۸۳
توجه به اقامه نماز در مدارس و کانون خانواده ها مورد توجه جدی قرار گیرد
استاندار قزوین گفت: توجه به اقامه نماز باید در مدارس و کانون خانواده ها مورد توجه جدی قرار گیرد تا شاهد نهادینه شدن فرهنگ نماز در جامعه باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛  هدایت الله جمالی پور روز یکشنبه در نشست هماهنگی برگزاری اجلاس استانی نماز که در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: نماز از فرایض الهی و نماد بندگی است و توجه خالصانه به آن موجب رستگاری انسان می شود.

وی افزود: مساجد از ابتدای اسلام مهم‌ترین پایگاه ترویج دین مبین اسلام بوده اند و در کنار کارکردهای عبادی در  زمینه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نیز می تواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد لذا توسعه فعالیت‌های فرهنگی با محوریت مساجد باید مورد توجه متولیان امور فرهنگی قرار گیرد.

استاندار قزوین اظهارداشت: اقامه نماز باید در کانون خانواده و در منازل جدی گرفته شود تا رفتار خانواده بر اساس نماز شکل گیرد و بنیان زندگی درست پایه گذاری شود.

وی گفت: اقامه نماز در مدارس هم لازم است از سوی مدیران و معلمان جدی گرفته شود تا فرزندان از نوجوانی و جوانی با فرائض دینی آشنا شوند و بنیه دینی آنها قوی شود.

جمالی پور یادآورشد: اگر نماز در بین نسل جوان نهادینه شود، جامعه در مقابل آسیب های اجتماعی مصون شده و هزینه های تحمیلی ناشی از ناهنجاری ها کمتر می شود.

وی اضافه کرد: از مدیران فرهنگی استان انتظار داریم بستر فعالیتها و برنامه ریزی ها را به گونه ای مهیا کنند تا گرایش به اقامه نماز در میان نسل جوان بیشتر شده و نهادینه شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: اگر بتوانیم آثار معنوی و اجتماعی نماز را در میان جوانان بخوبی تبیین کنیم می توان به کاهش ناهنجاری ها امیدوار بود. 

جمالی پور بیان کرد: اجلاس نماز امسال قزرار است در استان برگزار شود که شعار امسال نماز با عنوان« پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد» نام‌گذاری شده که ما نیز باید برای تربیت درست دینی فرزندان خود به این محورها توجه کنیم. 

استاندار قزوین افزود: از مدیران دستگاههای اجرایی انتظار داریم در برگزاری باشکوه اجلاس استانی نماز همکاری لازم را داشته باشند تا این رویداد بخوبی در اسفند ماه در قزوین برگزار شود.

وی گفت: مهمترین هدف از اجرای اجلاس نماز، ارتقای سطح کمی و کیفی و ترویج فرهنگ نماز در جامع است و در برنامه های آن تجلیل از فعالان این عرصه نیز پیش بینی شده است.

استاندار قزوین اضافه کرد: در استان قزوین می توانیم به عنوان یکالگوی عملی با رعایت پروتکل های بهداشتی درب برخی مساجد را به روی مردم در این ایام بگشاییم تا فرهنگ اقامه نماز هم ترویج شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز