جانشین ستاد کرونای استان قزوین:

ویروس کرونای جهش یافته در آبیک در کنترل کامل است

۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۰۹:۵۱:۵۶
کد خبر: ۱۱۴۱۲۹۹
ویروس کرونای جهش یافته در آبیک در کنترل کامل است
جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: ویروس جهش یافته انگلیسی در شهرستان آبیک در کنترل و مراقبت کامل صد در صدی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی در خصوص وضعیت بیماری کرونا در استان اظهارداشت: بلافاصله پس از مشاهده اولین فرد مبتلا به ویروس انگلیسی در استان مراقبت و قرنطینه روستای حسین آباد در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: همچنین تست افراد در تماس با فرد متوفی و نیز بستگان وی با سرعت انجام شد و افراد آلوده به ویروس شناسایی شدند و تحت مراقبت قرار گرفتند.

حبیبی اظهارداشت: در حال حاضر ویروس سرکش انگلیسی در آبیک در کنترل کامل قرار دارد و روستای حسین  آباد همچنان در قرنطینه کامل است و رفت و آمدها به این روستا بشدت کنترل می شود.

وی اضافه کرد: تا پایان این هفته تست کامل مجدد از اهالی و ساکنان روستای حسین آباد آبیک انجام می شود و در خصوص ادامه قرنطینه نیز تصمیم گیری خواهیم کرد.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین یادآورشد: شهروندان لازم است مطلع باشند که مهار ویروس کرونا به نوع رفتار ما بستگی کامل دارد و تا زمانی که میزبان شایسته ای برای ویروس باشیم، جشن های عروسی و مجالس ترحیم را برگزار کنیم، ماسک نزنیم باید تا مدتهای مدیدی از این میهمان خطرناک و ناخوانده پذیرایی کرده و هزینه آن را پرداخت کنیم.

حبیبی یادآورشد: کرونا ویروس خطرناک و پیچیده ای است که شهر و روستا نمی شناسد و ویروس انگلیسی نه فقط یک شهرستان بلکه یک کشور را به وحشت انداخته است و باید از آن بترسیم.

حبیبی گفت: سرعت انتشار ویروس کرونا همپای سرعت باد و نور است و دو هفته کنترل طلایی و مهم و حساس را در پیش رو داریم تا وارد شرایط بحرانی نشویم.

وی اظهارداشت: باید از خودمان و دستگاههای اجرایی و دولتی شروع کنیم و در همه ادارات پروتکل های بهداشتی بشدت رعایت شود تا دچار مشکلات دیگری نشویم.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین بیان کرد: متاسفانه به نظر می رسد در روزهای اخیر میزان رعایت پروتکل ها کاهش یافته که این روند بسیار خطرناک است زیرا اگر ما عقب نشینی کنیم سرعت تهاجم و حمله ویروس بشدت افزایش می یابد.

وی بیان کرد: کنترل تردد بین شهری با نیروی انتظامی خواهد بود و انتظار داریم مراقبت ها بیشتر شود و تعطیلی اصناف از ساعت 20.30 دقیقه با جدیت انجام شود و ضمن افزایش تست گیری از افراد بتوانیم وضعیت را کنترل کنیم.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز