رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

افزایش خریدهای نوروزی زنگ خطر برگزاری دورهمی و دیدو بازدیدها را به صدا درآورده است

۱۳۹۹/۱۲/۲۹ - ۰۶:۱۹:۲۰
کد خبر: ۱۱۵۴۶۴۹
افزایش خریدهای نوروزی زنگ خطر برگزاری دورهمی و دیدو بازدیدها را به صدا درآورده است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: افزایش خریدهای نوروزی زنگ خطر تدارک شهروندان برای دید و بازدید های عیدانه را به صدا درآورده و ما نگرانی ورود به پیک بیماری در تعطیلات هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ پیمان نامدار در آخرین جلسه ستاد کرونای استان که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: تعداد بیماران بستری در استان در حال حاضر به 203 نفر رسیده و خوشبختانه امروز فوت ناشی از کرونا نداشتیم. 

نامدار تصریح کرد: موارد قطعی ابتلا به کرونا نیز در استان به 124 نفر رسیده و 24 بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: همچنین در 24 ساعت گذشته تعداد 26 نفر پس از درمان و بهبود از بیمارستان های استان ترخیص شدند.

وی گفت: از ابتدای انتشار ویروس کرونا در استان تعداد افراد بستری در بیمارستانها به 18 هزار و 484 نفر همچنین موارد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان تاکنون به 33 هزار و 345 نفر رسیده است.

یسش

نامدار یادآورشد: همچنین تعداد فوت شدگان مثبت قطعی در استان یک هزار و340 نفر بوده و تعداد موارد محتمل و مشکوک نیز 11 هزار و 837 مورد ثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهارداشت: از ابتدای انتشار ویروس کرونا در استان تاکنون با تلاش کادر درمانی 15 هزار و 557 نفر از بیمارستانها ترخیص شده اند.

تزریق 2166 دوز واکسن کرونا

نامدار اظهارداشت: از مجموع بیش از 3689 واکسن ارسال شده به استان تاکنون 2166 دوز واکسن با اولویت کادر پزشکی و درمانی مستقر در بخش مراقبت های ویژه تزریق شده و با ورود واکسن های جدید این کار برای گروههای دیگر سرعت خواهد گرفت.

وی با ابراز نگرانی از عادی انگاری ویروس کرونا گفت: مشاهده ویروس جهش یافته باید ما را نگران کند تا رعایت پروتکل ها بیشتر شود که در حال حاضر 41 نفر در مناطق تاکستان، آبیک و بویین زهرا با ویروس جهش یافته شناسایی شده اند که تحت مراقبت و قرنطینه کامل قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: 14 نفر در آبیک، 24 نفر در سگزآباد و 3 نفر در تاکستان به ویروس انگلیسی مبتلا شده اند که با تست گیری از اطرافیان این ویروس را کنترل می کنیم.

نامدار افزود: در هفته گذشته بیشترین مبتلایان استان را زنان خانه دار با 36 درصد، بازنشستگان با 10 درصد، دانشجویان و دانش آموزان با 10 درصد، کارگران با 7.6 درصد شامل می شوند.

عکس 33

وی گفت: در هفته پایانی سال به خاطر افزایش خریدهای عید، شاهد افزایش ابتلای دامداران و کشاورزان هم بودیم که همچنان مهمترین عوامل تماس با بیمار آلوده، شرکت در میهمانی ها و دورهمی ها بوده است.

نامدار افزود: افزایش خریدهای نوروزی در این روزها بیانگر تدارک گسترده مردم برای دید و بازدیدهاست که این امر زنگ خطری است که باید به خانواده ها هشدار دهیم که سلامت خود و دیگران را با سهل انگاری، عادی انگاری و برگزاری دورهمی ها به خطر نیندازند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز