استاندار قزوین در گفتگو با خبرگزاری برنا:

احداث مجتمع بزرگ معدنی مس طارم به تحول اقتصادی و اشتغال منطقه کمک خواهد کرد

۱۴۰۰/۰۱/۱۲ - ۱۱:۰۲:۵۴
کد خبر: ۱۱۵۸۳۷۲
احداث مجتمع بزرگ معدنی مس طارم به تحول اقتصادی و اشتغال منطقه کمک خواهد کرد
استاندار قزوین گفت: بهره برداری از مجموعه بزرگ معدنی مس طارم ضمن ایجاد اشتغال و رفع بیکاری منطقه به شکوفایی و تحول اقتصاد منطقه کمک موثری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در حاشیه افتتاح کارخانه 10 هزار تنی مس طارم اظهار داشت: با توجه به شعار امسال که رفع موانع تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامیده شده و نیز رویکرد تداوم جهش تولید، افتتاح این کارخانه بزرگ معدنی می تواند رونق بخش تولید و اشتغال باشد و بدون تردید یک رویداد بزرگ اقتصادی در استان قزوین است.

استاندار قزوین تصریح کرد: معدن مس طارم به عنوان یکی از مراکز مهم اقتصادی استان است که برای افتتاح آن هم سرمایه گذار تلاش زیادی کرده و هم مدیران استان تا افتتاح شود بویژه در یکی دو سال اخیر تلاش کردیم موانع کار را برطرف کنیم تا طرح به سرعت عملیاتی شود و امروز خوشحالیم که در یک مناسبت خجسته این طرح ملی بموقع به بهره برداری می رسد. 

جمالی پور در خصوص اهمیت و تاثیر معدن مس طارم بر اقتصاد استان، گفت: مس از فلزات مهم با کاربردهای فراوان در صنعت الکترونیک است و بدون تردید ارزش افزوده و ارزش اقتصای بالایی دارد که می تواند محرومیت این منطقه را برطرف کند.

وی اضافه کرد: راه اندازی این معدن برای استان و کشور بسیار با اهمیت است و شکوفایی اقتصادی و اشتغالزایی گسترده را در پی خواهد داشت.

جمالی پور گفت: افتتاح این معدن به دلیل میزان ذخایر و موقعیت آن از اهمیت زیادی برخوردار است که بزودی آثار اقتصادی آن در منطقه مشاهده خواهد شد.

Screenshot 2021-04-01 112716

عملیات اجرایی احداث واحد صنعتی و معدنی مس طارم از سال ۸۶ با مشارکت بخش خصوصی در حوالی روستای ماهین طارم سفلی آغاز شد و در سالروز تاسیس جمهوری اسلامی به بهره برداری رسید.

مس طارم، بزرگ ‌ترین معدن مس کاتدی بخش خصوصی در کشور به شمار می‌رود که این معدن یکی از مهم ‌ترین پروژه‌های صنعتی در منطقه با ظرفیت اشتغال بالاست که سال‌هاست اهالی این منطقه در انتظار بهره‌برداری آن بودند.

مجتمع صنعتی و معدنی مس طارم، شامل احداث کارخانه 10 هزار تنی مس کاتدی است که با 260 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی و  5 میلیون دلار هزینه ارزی به بهره برداری رسیده است.

با افتتاح کارخانه بزرگ مس طارم که در منطقه ای کمتر توسعه یافته احداث شده، زمینه اشتغال 450 نفر به صورت مستقیم و 2 هزار نفر به صورت غیر مستقیم فراهم شده است.

کارخانه بزرگ مس طارم که توسط مهندسان، مدیران و کارگران ایرانی به مرحله بهره برداری رسیده، ضمن فعال شدن معادن کوچک و بزرگ منطقه و توسعه صنایع بالادستی و پایین دستی، بیش از 80 میلیون دلار ارز نصیب کشور خواهد کرد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز