جمالی پور در گفتگو با خبرگزاری برنا:

جلوگیری از خام فروشی و حمایت از سرمایه گذاران معدنی در قزوین در اولویت است

۱۴۰۰/۰۱/۱۳ - ۰۹:۵۸:۱۷
کد خبر: ۱۱۵۸۷۲۷
جلوگیری از خام فروشی و حمایت از سرمایه گذاران معدنی در قزوین در اولویت است
استاندار قزوین گفت: مهمترین رویکرد و سیاست امسال ما در استان حمایت از سرمایه گذاری های جدید در بخش معادن، جلوگیری از خام فروشی و عمل به وعده های باقیمانده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در حاشیه افتتاح کارخانه مس طارم در خصوص نقش معادن در شکوفایی اقتصاد اظهار داشت: خدا را شاکریم که کارخانه مس طارم در یک منطقه کم برخوردار احداث و در روز جمهوری اسلامی با دستور ریاست جمهوری افتتاح شد.

وی بیان کرد: معدن مس طارم از زمره معادن مهم کاتدی کشور وچهارمین کارخانه کشور است که از نظر میزان ذخایر با بیش از 14 میلیون تن که کارشناسان آن را تا 30 میلیون تن پیش بینی می کنند در ردیف اول قرار دارد که این ذخایر تا 30 سال می تواند نیاز کارخانه را تامین کند.

جمالی پور بیان کرد: معدن، پتانسیل بزرگ اقتصاد کشور محسوب می شود و در کنار سایر ظرفیت های ارزشمندی چون پتروشیمی، یک پتانسیل قابل توجه برای بهره برداری و شکوفایی است. 

12

استاندار قزوین تصریح کرد: امروز شاهدیم در حوزه معدنی اتفاقات خوبی در حال شکل گیری است و ما نیز با تاسی از رهنمودهای رهبری که خام فروشی در معادن را منع کردند امیدواریم با ایجاد صنایع فرآوری بتوانیم این معادن را با ارزش افزوده بیشتری مورد بهره برداری و استفاده قرار دهیم.

وی گفت: در معدن مس طارم صنایع فرآوری راه اندازی می شود و در کنار آن بخش های دیگر فعال خواهد شد تا به ظرفیت های دیگری دست یابیم.

جمالی پور در پاسخ به این سوال که سیاست مسئولان استان در سال جاری در بخش معدن در چه محوری استوار است گفت: در استان قزوین خوشبخانه معادن ارزشمندی چون روی، سیلسیس، آهن و مس داریم لذا در سال 1400 توجه به بخش معدنی از  سیاسیت های مهم ما در استان است و تلاش می کنیم این ظرفیت های معدنی را فعال کنیم.

وی یادآورشد: ارزش افزوده بخش معدن زیاد است و در سال گذشته بخش ارزآوری در کنار پتروشیمی بوده که نشان می دهد باید به این بخش توجه بیشتری کنیم.

استاندار قزوین حمایت از معدن کاران را رسالت خود به عنوان نماینده دولت دانست و گفت: معدن مس طارم موانعی داشت و امروز هم با تاکید رئیس جمهور برای حل آنها از جمله انتقال برق ، گاز و احداث جاده دسترسی اقدام لازم صورت گرفت و ما با جدیت کمک می کنیم تا این معدن بسرعت تکمیل شده و در مدار کامل تولید قرار گیرد.

33

حمایت از سرمایه گذاران جدید در بخش معدن

وی گفت: همه مسئولان استان قزوین در خدمت سرمایه گذاران هستند و با ظرفیت هایی که در بخش کشاورزی، صنایع شوینده، قطعات خودرو، لوازم خانگی وجود دارد و نیز به دلیل نزدیکی به پایتخت و دسترسی به بازارهای مصرف می توانیم با مدیریت منطقی و رفع موانع جایگاه بهتری در تولید داشته باشیم.

استاندار قزوین اظهارداشت: از همه سرمایه گذاران علاقمند برای حضور در بخش معدن دعوت می کنیم با توجه به بسترهای ایجاد شده برای سرمایه گذاری در استان قزوین حضور یابند و ما تعهد می کنیم حمایت لازم را انجام دهیم تا کارها تسریع شود.

معدنکاران مشارکت اجتماعی را جدی بگیرند

حمالی پور در خصوص اهمیت مشارکت اجتماعی و جلب رضایت ساکنان نزدیک به معادن هم گفت: یکی از کارهای مهمی که صنعتگران و معدن کاران باید انجام دهند جلب مشارکت اجتماعی است.

وی افزود: به هر حال معادن، منابع عام است و انتظار می رود سرمایه گذاران ما وقتی به مرحله سودآوری می رسند به مشارکت اجتماعی اهمیت بیشتری دهند و مردم مناطق محدوده معادن خود را از مزایای احداث کارخانه برخوردار کنند تا مردم تعلق خاطر بیشتری به این مجموعه ها داشته باشند.

222122

استاندار قزوین تصریح کرد: تامین نیازهای توسعه ای منطقه ای از جمله آب، برق، گاز، خدمات ورزشی، آموزشی، فرهنگی، درمانی و جاده از سوی صنعتگران و معدن کاران می تواند موجب رضایت ساکنان روستایی شود که در کنار معادن زندگی می کنند و بدون تردید تعامل دو سویه را بالا می برد و در توسعه مناطق تعیین کننده است.

وی افزود: یکی از عوامل موفقیت سرمایه گذاران داشتن تعامل با مردم است و هر چقدر این تعامل بیشتر شود موفقیت ها بالا می رود و باید کمک کنیم تا روابط صمیمانه بیشتری میان مردم و معدن کاران برقرار شده و موانع از پیش پای تولیدکنندگان برداشته شود البته خوشبختانه امروز تعامل خوبی بین تولیدکنندگان و مردم برقرار شده و ما آن را تقویت می کنیم.

موفقیت های دولت کمتر منعکس شده است

استاندار قزوین در ادامه این گفتگو از ضعف در اطلاع رسانی دولت گفت و اظهار داشت: یکی از مظلومیت های دولت تدبیر و امید، ضعف در حوزه اطلاع رسانی است و علیرغم خدمات ارزشمندی که در بخش های مختلف انجام شده اما انعکاس خوبی نداشته است.

وی افزود: متاسفانه ضعف در حوزه اطلاع رسانی مشهود است زیرا اقداماتی که در دولت در حوزه توسعه ای در بخش سرمایه گذاری های صنعتی، کشاورزی، جاده یا سد سازی و تامین زیرساختها انجام شده مثل کویر زدایی بی نظیر است و برخی شاخص ها دو برابر و یا چند برابر گذشته و در برخی موارد به اندازه 40 ساله گذشته کار شده اما تحریم ها شرایط را به گونه ای رقم زد که شیرینی آن احساس نشد.

22221222

استاندار قزوین اظهارداشت: البته دشمن هم سعی کرد مشکلات معیشت مردم را برجسته کند و این ضعف را با هوشمندی نشانه گرفت و وقتی معیشت آسیب ببیند اقدامات اساسی و زیربنایی مغفول و مظلوم واقع می شود البته برخی هم در داخل غیر منصفانه این ضعف ها را برجسته کردند.

جمالی پور اضافه کرد: در بخش درمانی دو برابر گذشته تخت وظرفیت درمانی ایجاد شد اما اطلاع رسانی مناسبی در این خصوص صورت نگرفت و حتی اقدامات بزرگ دولت در حوزه زیرساختی دیده نشد البته بی انصافی هم صورت گرفت و برخی خدمات به دلیل نگاه سیاسی کم رنگ دیده شد و نگذاشتند کام مردم با این خدمات شیرین شود.

وی گفت: اما واقعا دولت تلاش کرده تا در بخش های مختلف خدمت رسان خوبی باشد و ما در همین یک سال اخیر کارهای خوبی در حوزه توسعه ای در ساخت سد، جاده، گازرسانی، تامین تجهیزات درمانی در استان انجام داده ایم که ارزشمند است.

استاندار قزوین در ادامه اظهارداشت: در سال 1400 مابقی تعهدات خود را عملیاتی می کنیم و بخش زیادی از مشکلات مردم را حل خواهیم کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز