معاون اقتصادی استانداری قزوین:

استان قزوین می تواند در شکوفایی اقتصادی کشور نقش بیشتری ایفا کند

۱۴۰۰/۰۱/۱۴ - ۱۴:۴۰:۴۸
کد خبر: ۱۱۵۹۳۱۰
استان قزوین می تواند در شکوفایی اقتصادی کشور نقش بیشتری ایفا کند
معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: با وجود ظرفیت های ارزشمند صنعتی، کشاورزی، معدنی، گردشگری در قزوین با برنامه ریزی مناسب و استفاده از همه ظرفیت ها می توانیم نقش بیشتری در شکوفایی اقتصادی کشور ایفا کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عیسی قبادی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری،با عنوان، تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها اظهارداشت: انتخاب شعار در سه سال متوالی با مور تولید و حوزه اقتصاد، از یک عزم و اراده جدی برای استقلال کشور در حوزه اقتصادی حکایت دارد.

قبادی تصریح کرد: مهمترین مولفه اقتصادی، اتکا بر اقتصاد داخلی است چون تا زمانی که اقتصاد کشور  وابسته به خارج باشد به استقلال نمی رسد لذا باید اقتصاد ما متکی به ظرفیت های داخلی باشد.

معاون اقتصادی استانداری قزوین یادآورشد: در دو سال گذشته، مقام معظم رهبری شعار سال را به نام رونق تولید و جهش تولید انتخاب کردند و امسال نیز به نام تولید، پشتیبانی ها و موانع زدایی ها مزین شده است.

16415659710798339125643415647137 (1)

وی بیان کرد: از آنجا که مهمترین موضوع در کشور، اقتصاد و ایستادگی در مقابل فشارها و تحریم هاست باید با تحقق شعال سال بتوانیم گام مهمی در مسیر شکوفایی اقتصاد برداریم.

قبادی یادآورشد: لازمه این ایستادگی حرکت به سمت تولید داخل، بومی سازی محصولات و کالاها و  درون زا کردن توسعه فناوری و دستاوردهای علمی کشور است تا بتواند ما را در گذر از شرایط فعلی و مخاطرات و تنگناها و آسیب های احتمالی یاری کند.

وی گفت: کشور ایران به لحاظ دارا بودن منابع سرشار، وجود منابع انسانی و دانش آموختگان رشته های  مختلف، داشتن نیروهای ماهر در حوزه صنعت و جمعیت جوان می تواند با برنامه منظم و عزم و اراده ملی به سمت توسعه پایدار حرکت کرده و بخش صنعت نیز با اتکا به ظرفیت هایی داخلی در برابر مخاطرات ایستادگی کند.

وی اضافه کرد: در سال جدید با توجه به شعار پشتیبانی از تولید باید تلاش کنیم ضمن رفع موانع به سمت تولید داخل گام بردازریم.

معاون اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: داخلی سازی باید به خصوص در کالاهای استراتژیک مبنای تولید باشد تا از خام فروشی جلوگیری شود و با ایجاد ارزش افزوده، تولید ناخالص داخلی هم بالا برود و با صادرات محصولات نهایی، کشورهای پیرامونی را هم به خود وابسته کنیم.

قبادی گفت: فرآوری مواد در داخل می تواند موجب تامین امنیت در کشور شود و نقش موثر ایران را در حوزه بین المللی افزایش دهد و زمینه دسترسی به بازارهای بین المللی را برای کشور مهیا کند.

ee7d7b7e-47b3-4718-bcb8-c6842db2122c

وی افزود: در ایران اسلامی ظرفیت هایی در حوزه صنایع، معادن و کشاورزی داریم که می توانیم بسیاری از  کشورهای پیرامونی از جمله آسیانه میانه و خلیج فارس را جذب خود کرده و بازارهای آنها را در اختیار بگیریم که لازمه این کار برنامه ریزی با تکیه بر فناوری و نیروهای داخلی ماهر و تحصیل کرده است.

قبادی گفت: در سال حمایت از تولید باید شرایط خوبی را برای سرمایه گذاری داخلی فراهم کنیم تا استان قزوین در صنعت، کشاورزی و گردشگری پیشرو باشد.

وی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های استان قزوین برای تحقق شعار سال، اظهارداشت: وجود حدود چهار هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان، 177 واحد قطعه سازی، تولید و صادرات بیش از 4.5 میلیون تن محصولات زراعی، باغی و ظرفیت های ارزشمند در حوزه گردشگری تاریخی، طبیعی، ژئو توریست و اکوتوریست مزایای ویژه ای است که می تواند مبنای توسعه در سال جدید باشد.

وی افزود: با توجه به ویژگی های متعدد استان قزوین این منطقه می تواند در شرایط کنونی اقتصاد کشور نقش پر رنگ تری ایفا کند.

معاون اقتصادی استانداری قزوین اظهارداشت: استان قزوین با داشتن معادن مهم سیلیس و فنآوری در حال حاضر در تولید و صادرات شیشه های خودرویی، صنعتی، سکوریت و واحدهای مسکونی رتبه بالایی در کشور دارد که با تشکیل شبکه صنایع همگن، این ظرفیت را قادریم تقویت کنیم.

وی افزود: در حوزه کاشی و سرامیک نیز به لحاظ دارا بودن مواد اولیه معدنی از استان های برتر تولید کننده هستیم و این ظرفیت ها می تواند مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

images

قبادی گفت: در حوزه کشاوزی، با اجرای طرح تاک در مدت ۱۰ سال در حوزه کشاورزی تحول اساسی در منطقه ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم ضمن جلوگیری از روش سنتی غرقابی در آبیاری کشاورزی، حفظ ذخایر آبی و خروج از چالش های کم آبی، با مدیریت منطقی منابع آبی در دشت قزوین بیلان منفی آبی را برطرف کنیم.

قبادی خاطرنشان کرد: در این حوزه برنامه های خوبی پیش بینی شده و با نشست های تخصصی با وزرای نیرو و جهاد کشاورزی زمینه حمایت از این طرح را مهیا کرده ایم تا دشت قزوین را از بلایا و مخاطرات  بی آبی نجات دهیم و این منظقه را به یکی از دشت های موثر در حوزه تولید و کشاورزی کشور تبدیل کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه توسعه روستایی، نقش موثری در توسعه پایدار استان و کشور دارد گفت: با توجه به سکونت  ۲۵ درصد جمعیت استان در روستاها، طرح پردیس روستایی را در دستور کار قرار داده ایم تا برای اولین بار نقش روستاها را در تولید کشور تقویت کرده و زمینه کاهش مهاجرت از روستاها را مهیا کنیم. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز