معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین:

حمایت از تولید، مهار کرونا و تامین معیشت مردم اولویت امسال است

۱۴۰۰/۰۱/۱۵ - ۱۵:۱۸:۵۲
کد خبر: ۱۱۵۹۹۲۵
حمایت از تولید، مهار کرونا و تامین معیشت مردم اولویت امسال است
معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: حمایت از تولید و تحقق شعار سال، مهار کرونا، بسترسازی برای برگزاری انتخابات و کمک به معیشت مردم مهمترین اولویت های مسئولان در سال جاری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی ظهر یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان قزوین که در محل فرمانداری برگزار شداظهارداشت: در سال جاری چهار محور مهم در اولویت برنامه های مدیران استان قرار دارد و همه تصمیمات و سیاست گذاری ها در این راستا خواهد بود.

حبیبی تصریح کرد: برنامه ریزی برای تحقق شعار سال، مهار کرونا، بسترسازی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، تامین معیشت مردم و تنظیم بازار از مهمترین اولویت های مدیران در سال جاری است.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین یادآورشد: دو سال پیاپی از سوی مقام معظم رهبری موضوع تولید مورد تاکید جدی قرار گرفته و امسال تلاش خواهیم کرد با کمک مدیران دستگاههای اجرایی و سایر عوامل بتوانیم این رهنمود مهم را به سرانجام برسانیم.

image_2021_4_4-4_56_18_10_PGF

حبیبی گفت: نقشه راه با نامگذاری در حمایت از تولید و رفع موانع مشخص شده و مسیر ما هم امسال بر مدار تولید است و حمایت از آن را یک اصل می دانیم البته در تولید ابعاد مختلفی نهفته که می توانیم با توجه به همه زوایای آن به شکوفایی اقتصاد کشور کمک کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین افزود: اگر تولید رونق داشته باشد کمبود کالا نخواهیم داشت و اگر تولید فعال باشد به اشتغال و مهار بیکاری کمک خواهد شد.

وی اظهارداشت: اگر تولید به راه باشد درآمدهای مالیاتی هم محقق می شود لذا باید دانست نقش مسئولان در تحقق شعار بسیار کلیدی و سنگین است و در واقع مهمترین وظیفه مدیران مانع زدایی و حمایت از تولید است.

حبیبی بیان کرد: همه باید گفتمان مشترکی در سال جاری داشته باشیم و موانع تولید را برداریم و در این میان اعتماد به بخش خصوصی توانمند و دارای اهلیت که می تواند اوضاع را سامان دهد یک ضرورت است.

وی یادآورشد: امور تولید باید روان شود و امروز با همراهی دستگاه قضایی به پرونده مرتبط با تولید با سرعت بیشتر رسیدگی می شود و سایر قوا نیز عزم جدی دارند تا شعار سال اجرایی شود.

حبیبی گفت: درخواست مدیران واحدهای تولیدی باید بسرعت پاسخ داده شود و کارآفرینان بتوانند بدون وقت قبلی با مسئولان دولتی دیدار کرده و مشکلات خود را مطرح و حل کنند و این موضوع بویژه در دستگاههای خدمات رسان مانند آب، برق، گاز، محیط زیست، منابع طبیعی، مالیات و بیمه اهمیت بیشتری دارد. 

وی یادآورشد: لازم است نگاه مدیران معطوف به تولید باشد تا هیچ عاملی مانع سرمایه گذاری نشود و پیشنهاد می کنیم مدیران به سراغ واحدهای تولیدی بروند و به امور آنها رسیدگی کرده و موانع را به صورت میدانی از مسیر بردارند تا تولید شکوفا شود. 

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بیماری کرونا گفت: شرایط خوبی در قبل از عید داشتیم اما از همان جایی که تگران بودیم یعنی دیدو باز دیدها آسیب دیدیم.

image_2021_4_4-4_56_5_495_55F

وی اضافه کرد: خرید آجیل و شیرینی شب عید نشان می داد که باید منتظر روزهای سختی چون امروز باشیم و هر چقدر خواهش و التماس کردیم متاسفانه برخی اهمیت ندادند و مسافرت و دورهمی و دید و بازدیدها انجام شد.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین یادآورشد: مردم قزوین بیشترین حضور را در شمال کشور داشتند و رفت و آمدها زیاد شد و امروز تعداد افراد بستری تا 65 درصد افزایش یافته و در یک هفته گذشته به 327 نفر رسیده است.

حبیبی گفت: دیروز در جلسه ستاد کرونا مصوب شد تا 1400 تخت بیمارستانی برای شرایط بحرانی در استان آماده شود تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای موج جدید بیماری باشیم.

وی اضافه کرد: شرایط کرونایی نگران کننده ای در پیش رو داریم و حمله تهاجمی موج چهارم ویروس آغاز شده و شدت و سرعت آن بالاست.

حبیبی بیان کرد: کادر درمان یک نبرد ۱۴ ماهه را پشت سر گذاشته و کسب و کار در رکود و تعطیلی است و همچنان با بحران کرونا در استان مواجهیم و این بی توجهی مشکلات را دوچندان می کند.

وی گفت: متاسفانه تنها مصوبه ای که خواهان زیادی دارد« تعطیلی ادارات و دورکاری» است و ۹۰ درصد دستگاههای اجرایی دنبال تعطیلی بودند در حالی که باید تجهیزات و نیرو و ماشین آلات در خدمت کادر بهداشت و درمان باشد و با تجربه ای که از گذشته داریم تصمیم گرفتیم از تعطیلی ادارات منصرف شویم تا کارمندان با خانواده بازارگردی نکنند.

حبیبی اظهارداشت: در استان بیش از 160 هزار کارگر و حدود 150 هزار نفر کارمند داریم که اگر این افراد پروتکل ها را رعایت کنند بخشی از مشکلات حل می شود.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین تصریح کرد: نباید خطر ویروس را ساده بدانیم زیرا یک موج خطرناکی شروع شده و کشور را در بر گرفته و همه استانها در معرض خطر هستند لذا با سرعت باید دورهمی ها متوقف شود.

وی گفت: البته تولید واکسن و خرید خارجی آن هم در حال انجام است هرچند واردات بسختی انجام می شود اما امیدواریم تولید داخلی به وضعیت انبوه برسد تا نیازمان را تامین کنیم.

image_2021_4_4-4_7_40_870_Jrj

بستر مشارکت حداکثری در انتخابات را مهیا می کنیم

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین در ادامه سخنان خود در جلسه شورای اداری شهرستان قزوین به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات مهمی را در پیش رو داریم که از دهیار تا رئیس جمهور با رای مردم انتخاب خواهند شد و یک نوسازی کامل در بدنه اجرایی کشور ایجاد می شود که هر میزان مشارکت بالا باشد، قدرت نرم و چانه زنی کشورمان در مجامع بین المللی بالا می رود.

وی گفت: همه وظیفه داریم زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات را مهیا کنیم و در این روزها، امید آفرینی و اعتماد سازی وظیفه همه مدیران است.

حبیبی اظهارداشت: در این ایام باید ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر ساماندهی شوند و همه فرمانداران لازم است با ستاد همکاری کنند تا کارها بخوبی انجام شود.

وی اضافه کرد: ۶۷۹ روستا و 28 شهر در استان واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراها هستند و با اطلاع رسانی مناسب امیدواریم کارها بخوبی پیش برود.

حیبیبی در خصوص تنظیم بازار هم گفت: توجه به معیشت مردم و کنترل بازار بسیار اهمیت دارد زیرا بخشی از عملکرد ما توسط مردم در بازار قضاوت می شود. 

وی گفت: باید با برنامه ریزی مراقب باشیم تا کمبودی در بازار نباشد و از التهاب و افزایش قیمت ها و نیز فضاسازی جلوگیری کرده و با اطلاع رسانی بموقع و نظارت جدی در کارها به آرامش بازار کمک کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز