رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

۳۰۰ کپسول اکسیژن در استان قزوین کمبود داریم

۱۴۰۰/۰۱/۱۷ - ۱۵:۱۰:۱۵
کد خبر: ۱۱۶۰۹۷۹
۳۰۰ کپسول اکسیژن در استان قزوین کمبود داریم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: در صورت تامین 300 کپسول اکسیژن می توانیم در طرح شهید سلیمانی با کمک هلال احمر، درمان بیماران کرونایی در منزل را گسترش دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ پیمان نامدار در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که ظهر سه شنبه در سالن  مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: در شرایطی که 12 هفته در وضعیت پایدار بودیم متاسفانه با مسافرتها و دورهمی های عید نوروز امروز با روند صعودی بیماری مواجهیم.

وی افزود: در ابتدای موج اول بیماری کرونا در آبان ماه تعداد بستری های ما در استان به 100 نفر در روز رسید در حالی که در این هفته دچار این پیک بیماری هستیم که سرعت ویروس بسیار بالا رفته و ما نگرانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به زیرساخت های موجود بهداشتی، درمانی در  استان اگر برای این هفته تصمیم قاطع و جدی نگیریم قادر به تامین نیازهای بیماران نخواهیم بود.

نامدار گفت: تمام عمل های زیبایی و غیر ضروری در استان لغو و ممنوع شده و جراحی های الکتیو که برخی از آنها ضروری است نیز را لغو کرده ایم تا همه امکانات پزشکی در اختیار بیماران کرونا باشد اما تداوم روند صعودی بیماری ما را دچار چالش جدی خواهد کرد.

کرونا 3

وی افزود: در بیمارستان بوعلی تعداد 120 تخت عادی و 86 تخت ویژه ، در ولایت 117 تخت عادی و 23 تخت ویژه، در بیمارستان شفای تاکستان 50 تخت عادی و 12 تخت ویژه، در بیمارستان تامین اجتماعی 88 تخت عادی و 12 تخت ویژه و در  آبیک وبویین زهرا هم تخت هایی اضافه شده و در مجموع 800 تخت جدید را به ظرفیت های بیمارستانی اضافه خواهیم کرد تا بحران پیش رو کنترل شود.

نامدار بیان کرد: علیرغم تدارک تخت های جدید اگر روند افزایش 100 بیمار در روز ادامه پیدا کند این ظرفیت ها فقط برای یک هفته جوابگو خواهد بود و در ادامه مسیر ناتوان هستیم. 

وی اظهارداشت: تمامی درمانگاههای استان به صورت 16 ساعته فعال شده و بیمارستانهای استان به طور کامل در اختیار بیماران کرونایی است اما همچنان با چالش های جدی مواجهیم و نیازمند همکاری مردم و رعایت شیوه نامه ها هستیم.

رنگ بندی استان قزوین تغییر کرد/ یک شهر قرمز/ سه شهر نارنجی و دو شهر زرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اضافه کرد: در حال حاضر شهر تاکستان قرمز شده و شهرهای قزوین، البرز و بویین زهرا نارنجی است و شهرهای آبیک و آوج نیز زرد شده ولی قزوین در آستانه قرمز شدن است.

بیماران جدید آلوده به ویروس انگلیسی می شوند

وی گفت: در حال حاضر ویروس جهش یافته در همه نقاط کشور پراکنده شده و باید سخت گیری ها تشدید شود تا بتوانیم وضعیت را مدیریت کنیم.

کمبود 300 دستگاه کپسول اکسیژن در استان

نامدار از کمبود کپسول های اکسیژن هم خبر داد و یادآورشد: در حال حاضر حدود 250 دستگاه کپسول اکسیژن در استان تهیه شده اما حدود 250 تا 300 دستگاه کمبود داریم تا بتوانیم درمان در منزل را گسترش دهیم و تراکم بیمارستانها کمتر شود.

کرونا 6

وی اضافه کرد: توزیع قرص آیورمکتین در داروخانه ها استان آغاز شده تا نیازها بر اساس نسخه پزشکان تامین شود و طرح پرستاری در منزل را که از اول فروردین آغاز شده با همکاری جمعیت هلال احمر و طرح شهید سلیمانی توسعه خواهیم داد. 

 نامدار از شهروندان خواست ضمن زدن ماسک و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از حضور در دورهمی و مراکز جمعیتی خودداری کنند.

 

نظر شما