به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی:

پوستر جشنواره طنز« از سربازی بگو» در قزوین رونمایی شد

۱۴۰۰/۰۱/۱۸ - ۱۹:۲۸:۳۹
کد خبر: ۱۱۶۱۷۰۶
پوستر جشنواره طنز« از سربازی بگو» در قزوین رونمایی شد
در مراسمی با حضور رئیس حوزه هنری استان قزوین و محمد حسن کریمی سرباز بابلی از پوستر جشنواره طنز» از سربازی بگو» در قزوین رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در مراسمی با حضور محمدرضا امامقلی رئیس حوزه هنری استان قزوین و محمد حسن کریمی سرباز بابلی که نواختن سیلی بازپرس در استان مازندران بر صورت وی خبرساز شده بود، از پوستر جشنواره طنز « از سربازی بگو»رونمایی شد.

در آذر ماه سال گذشته ماجرای بدرفتاری و کتک زدن یک سرباز وظیفه در بابل و در دادگستری این شهرستان خبرساز شد.

ماجرا از این قرار بود که یکی از بازپرس های دادگستری بابل هنگام حضور در محل کارش از در ورودی مخصوص ارباب رجوع وارد شده و به دلیل زدن ماسک و طبق رویه مرسوم، سرباز وظیفه شناسی از وی درخواست کارت شناسایی کرده و قصد بازرسی بدنی وی را می کند که بازپرس ناراحت شده و سرباز را با سیلی و زدن دستبند تنبیه می کند.

image_2021_4_7-20_18_38_616_Sn7

این موضوع بازتاب زیادی در شبکه های اجتماعی داشت و پس از تکذیب و تاییدهای بسیار، بالاخره توسط امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمیپور، رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح تایید شد. 

دریادار رحیمی پور در مورد این ماجرا گفته بود: با مشخص شدن ابعاد جدیدی از این موضوع برای حفظ و صیانت از حقوق این سرباز دستوراتی صادر شد و سرانجام با دفاعی که مسئولان دادگستری و نیروی انتظامی از سرباز حسن کیرمی داشتن، بازپرس یاد شده ضمن اعتراف به خطای خود از این سرباز دلجویی و عذرخواهی کرد.

حوزه هنری استان قزوین امروز چهارشنبه به بهانه این رویداد، از محمد حسن کریمی سربازی که حقوق شهروندی وی زیر سوال رفته بود دعوت کرد تا میهمان استان باشد و از پوستر جشنواره طنزی که به همین بهانه قرار است در قزوین برپا شود رونمایی کند.

محمد حسن کریمی در جمع خبرنگاران قزوین با تشریح حادثه رخ داده در حین  انجام وظیفه و سیلی خوردنش از بازپرس بابلی، نحوه حمایت نیروی انتظامی و دادگستری استان مازندران از خود را که در نهایت به عذرخواهی این بازپرس خطاکار منجر شده بود بازگو کرد.

Capture

جشنواره طنز «از سربازی بگو» در بخش های شعر، داستان مینیمال، با موضوع حقوق سربازان، سرباز اجباری، فضای پادگان و اصلاح سربازی در قزوین برگزار می شود که به برگزیدگان جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

مراسم اختتامیه این جشنواره با انتخاب نفرات برتر در 20 خرداد ماه برگزار می شود.

 

نظر شما