رئیس انجمن صنفی کامیون داران استان قزوین:

ناوگان حمل و نقل کالا در استان قزوین با چالش های جدی روبروست

۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ۰۸:۰۱:۲۵
کد خبر: ۱۱۶۳۰۶۲
ناوگان حمل و نقل کالا در استان قزوین با چالش های جدی روبروست
رئیس انجمن صنفی کامیون داران استان قزوین گفت: رانندگان و فعالان شبکه ناوگان حمل و نقل کالا در استان با مشکلات جدی در مسیر خدمت رسانی خود به مردم روبرو هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ رئیس انجمن صنفی کامیون داران استان به همراه اعضای هیئت مدیره این انجمن صنفی و تعدادی از پیش کسوتان صنعت حمل و نقل استان در جلسه با رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین مشکلات صنفی خود را مطرح کردند و خواستار حل آنها شدند.

سید جلال موسوی در این نشست اظهارداشت: رواج دلالی، رقابت ناسالم و رعایت نکردن قوانین و مقررات حاکم بر حمل و نقل توسط برخی واحدهای تولیدی ، ارسال بار بدون بارنامه و نبود ساز و کارهای نظارتی موثر از مشکلات این بخش است.

وی افزود: نداشتن ضمانت اجرایی در تصمیمات متخذه، نبود عوامل بازدارنده با تخلف مربوط به امور مربوط به حمل و نقل کالا در واحدهای صنعتی و شرکتها، نظارت نکردن بر نحوه عرضه، قیمت و کیفیت اقلام مورد نیاز ناوگان کامیون از قبیل روغن، لاستیک و قطعات، کمبود امکانات رفاهی و زیرساخت مورد نیاز کامیون داران و رانندگان در توقف گاه ها، بارانداز و استراحت گاه مبادی ورودی شهر از دیگر مسائلی است که با آن مواجهیم.

موسوی تصریح کرد: از اعضای شورای ترافیک انتظار داریم در اعمال محدودیت های ترافیکی قبل از تدارک امکانات مورد نیاز، از ظرفیت فنی و تخصصی تشکل های صنفی حمل و نقل در شوراها و کمیسیون های تخصصی حمل و نقل استان استفاده کنند تا تصمیمات درستی گرفته شود که اجرایی باشد.

 وی بیان کرد: نبود هماهنگی و همکاری لازم میان دستگاه های متولی بویژه گمرک، صمت و مدیریت شهری با دستگاه های تخصصی و تشکل های حمل و نقلی و بهره مندی افراد غیر فعال در حمل و نقل عمومی از یارانه های دولتی بیمه و سوخت در حمل و نقل شهری، دخالت دستگاه های غیر تخصصی و حمل و نقل شهری در امور مربوط به این بخش از دیگر مشکلات حمل و نقل استان محسوب می شود.

رئیس انجمن صنفی کامیون داران استان قزوین اظهارداشت: تخصیص نیافتن ارز دولتی برای تامین لاستیک خودرو، بهره مند نشدن رانندگان جدید الورود از یارانه بیمه تامین اجتماعی، فرسودگی ناوگان، نبود توازن بین عرضه و تقاضا به واسطه فرسودگی ناوگان، کافی نبودن امکانات مناسب در مرزهای کشور، بی توجهی به مشکلات ناوگان فعال در حمل و نقل بین المللی توسط شرکت های حمل و نقل بین المللی و کنسول گری در کشورهای دیگر، متوازن نبودن تورم با افزایش کرایه حمل و نقل، بی توجهی به حقوق قانونی کامیون داران و رانندگان قبل از ایجاد نارضایتی باید مورد نتوجه مسئولان قرار گیرد و برای رفع آن اقدام کنند.

123

نماینده قانونی کامیون داران استان قزوین بیان کرد: حضور مدیران توانمند بومی در ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و ساختار و بلوغ تشکیلاتی صنوف حمل و نقل استان در کنار افراد توانمند، متخصص، با تجربه و مسئولیت پذیر در جمع هیئت مدیره تشکل های کارگری، کارفرمایی و تعاون استان به موفقیت در کارها کمک کرده است.

وی گفت: فعال شدن کارگروه ویژه حمل و نقل با حضور دستگاه های متولی و محوریت تشکل های تخصصی حمل و نقل به منظور استفاده هر بیشتر از این ظرفیت برای شناسایی مشکلات فنی و رسیدگی به آنها می تواند موثر باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز