فرماندار شهرستان آوج:

برای حفظ سلامت مردم هیچ کوتاهی در برخورد با متخلفان پذیرفته نمی شود

۱۴۰۰/۰۱/۲۸ - ۱۶:۴۱:۴۹
کد خبر: ۱۱۶۶۴۴۲
برای حفظ سلامت مردم هیچ کوتاهی در برخورد با متخلفان پذیرفته نمی شود
فرماندار شهرستان آوج گفت: سلامت مردم در شرایط کنونی یک اصل اساسی است و با کسانی که پروتکل ها و مصوبات ستاد کرونا را رعایت نکنند بدون تسامح و رودربایستی برخورد قانونی می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ نصرت الله علیرضایی در جلسه اضطراری ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در شهرستان آوج که روز شنبه در فرمانداری برگزار شد ضمن اشاره به تغییر قابل توجه و نگران کننده روند صعودی ابتلا به بیماری در دو هفته اخیرگفت: باید همه توان و نیرو و امکانات دستگاه ها و نهادها را برای مدیریت و کنترل ویروس کرونا بکار گیریم تا شرایط بدتر نشود.

وی افزود: با توجه به بحرانی شدن شرایط باید مصوبات جلسه اضطراری ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا را بدقت اجرا کنیم تا از بحران خارج شویم. 

فرماندار آوج با اشاره به برخی مصوبات مهم ستاد کرونا در شهرستان یادآورشد: امروز مصوب شد تا همه ادارات، نهادها و سازمان های تابعه شهرستان از ظرفیت های موجود برای مقابله و کنترل موج چهارم کرونا، به ویژه اجرای محدودیت های 10 روزه استفاده کنند. 

وی گفت:  فعالیت ادارات در 10 روز آینده از ۲۹ فروردین لغایت ۷ اردیبهشت تغییر می کند ولی  فعالیت اعضای شورای تأمین، بخش داران، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر، اورژانس، دستگاه های خدمات رسان، دامپزشکی، صمت، راهداری و حمل و نقل جاده ای با رعایت پروتکل های بهداشتی مانند گذشته است. 

آوج 22

علیرضایی یادآورشد: اداره آموزش و پرورش با رعایت پروتکل های بهداشتی با یک سوم پرسنل فعال بوده و فعالیت حضوری در مدارس کاملا تعطیل خواهد بود و ارائه خدمات عمومی در شهرداری ها و آتش نشانی ها با رعایت پروتکل های بهداشتی مانند گذشته انجام می شود.

وی افزود: مابقی ادارات، نهادها و سازمان های تابعه، دانشگاه ها و حوزه علمیه تعطیل بوده و خدمات به صورت غیر حضوری خواهد بود و به استثنای نانوایی ها، فروشگاه های مواد غذایی(سوپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای)، میوه فروشی و سبزی فروشی ها، مرغ فروشی ها، قصابی ها و کشتارگاه ها، جایگاه های سوخت، آژانس های سطح شهرها و داروخانه ها، تمام اصناف باید تعطیل کنند در غیر این صورت با متخلفان برخود جدی خواهد شد.

علیرضایی گفت: در راستای جلوگیری از تجمع در نانوایی ها ساعات فعالیت این صنف افزایش یافته و تا یک ساعت قبل از اذان مغرب پخت کرده و سپس اقدام به تعطیلی خواهند کرد و واحدهای قنادی، لبنی و بستی فروشی ها به مدت 48 ساعت مهلت دارند با رعایت پروتکل های بهداشتی و ممانعت از هرگونه تجمع نسبت به فروش محصولات موجود قبلی اقدام و پس از آن تعطیل کنند.

فرماندار آوج با بیان مصوبات دیگر ستاد اظهارداشت: کارگاه های تولیدی و صنعتی می بایست ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی با ۵۰ درصد ظرفیت نیروی انسانی فعالیت کنند و تمامی صنوف و مشاغل بدون  استثنا همه روزه فقط تا ساعت 22 مجاز به فعالیت هستند.

وی گفت: همچنین در این جلسه مقرر شد ایست بازرسی در راستای ممانعت از تردد و اعمال جریمه های قانونی خودروهای شخصی پلاک غیربومی در محل میدان ورودی شهر آوج مستقر شده و فعالیت کنند و طرح ممنوعیت تردد خوردو ها در سطح شهرستان از ساعت 22 الی 3 بامداد با محور نیروی انتظامی اجرایی می شود.

همچنین سایر مصوبات ستاد بدین شرح اعلام شد:

* مقرر شد آژیر هشدار تعطیلی اصناف رأس ساعت 21 از روز شنبه مورخ ۲۸ فروردین در سطح شهرهای آوج و آبگرم به صدا درآید.

* شهرداری های تابعه با اهتمام و جدیت ویژه نسبت به ارتقاء وضع موجود فضاسازی در سطح شهرها و همچنین امن سازی محدوده ها و معابر مسدودشده اقدام کنند.

* فعالیت های طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با محور سپاه با جدیت بیشتر در سطح شهرستان تداوم یابد.

* ضمن اطلاع رسانی کامل از انجام هر نوع مراسم به ویژه مراسم تدفین با تجمع بیش از 10 نفر ممانعت شود.

بازار

* مقرر شد از درج هرگونه اطلاعیه مراسم حضوری ترحیم به ویژه ختم یا تدفین در فضای مجازی ممانعت شده و با خاطیان برخورد لازم صورت گیرد.

*همه دستگاه ها با استفاده از ظرفیت فضای مجازی موجود ضمن ایجاد حساسیت لازم، اقدام مناسب را نسبت به اطلاع رسانی عمومی مصوبات طرح محدودیت های 10 روزه انجام دهند.

* ضمن تشدید نظارت و بازدیدهای مشترک نسبت به اجرای طرح محدودیت های 10 روزه با همکاری و تعامل ادارات و مطابق برنامه ابلاغی از سوی شبکه بهداشت و درمان اقدام شود.

*ادارات دارای خودرو مطابق برنامه ابلاغی از سوی شبکه بهداشت و درمان نسبت به تخصیص خودرو برای پشتیبانی طرح و انتقال نمونه های آزمایشگاهی تمهیدات لازم را معمول دارند.

در این جلسه رئیس وندی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آوج نیز گزارشی از  وضعیت مخاطره آمیز موجود بیماری در سطح شهرستان ارائه کرد.

 

نظر شما