مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین:

تنش آبی و خشکسالی استان قزوین را تهدید می کند

۱۴۰۰/۰۱/۲۹ - ۱۷:۲۴:۳۸
کد خبر: ۱۱۶۷۰۵۴
تنش آبی و خشکسالی استان قزوین را تهدید می کند
مدیرکل مدیرت بحران استان قزوین گفت: با کاهش بارندگی در سال جاری پیش بینی می کنیم با بحران خشکسالی و تنش آبی در 134 روستا مواجه شویم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان عصر روز یکشنبه به ریاست هدایت الله جمالی پور استاندار و با رعایت پروتکل های بهداشتی و در فضای باز استانداری برگزار شد.

قدرت الله مهدیخانی در این جلسه اظهارداشت: با پیش بینی کاهش قابل توجه بارندگی ها امسال در معرض خشکسالی قرار داریم و باید برای آن تدبیر کنیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته دو هزار هکتار از اراضی کشاورزی ما دچار آسیب های ناشی از تغییر اقلیم شد و 90 میلیارد تومان خسارت دیدیم و امسال هم باید این خسارتها پیش بینی شود.

مهدیخانی تصریح کرد: کارشناسان پیش بینی می کنند تا سه سال درگیر کرونا باشیم و اگر خشکسالی امسال هم به آن اضافه شود مشکلات جدی در پیش داریم و باید برنامه ای برای کاهش زیان های آن داشته باشیم.

جلسه 2345

تنش آبی در روستاها و شهرها نگران کننده است

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین یادآورشد: امسال با تنش شدید آبی مواجهیم و 49 روستا در شهرستان قزوین، 33 روستا در بویین زهرا، تاکستان 33 روستا، آوج 23 روستا و البرز 3 روستا با چالش جدی مواجهند که باید برای آن فکری کنیم.

مهدیخانی اظهارداشت: با همکاری شرکت آب منطقه ای، جهاد کشاورزی و آبفا باید ضمن جلوگیری از کشت صیفی جات و مدیریت منابع آبی از اضافه برداشت ها هم پیشگیری کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین بیان کرد: امسال بیش از 134 روستا با جمعیتی بالغ بر 100 هزار نفر با چالش جدی آب مواجهند و در کنار آن با رانش زمین در الموت و خشکسالی هم مواجهیم که این حوادث می تواند ما را وارد بحران بیشتری کند لذا همه دستگاههای مرتبط باید آمادگی داشته باشند و برای رفع تنش پیش بینی لازم را انجام دهند.

جلسه32

مهدیخانی گفت: از شهروندان و کشاورزان استان درخواست می کنیم برای پیشگیری از بحران تنش آبی در مصرف آب بشدت صرفه جویی کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز