دادستان قزوین:

۲۰۰ زندانی در قزوین نیازمند کمک های مالی خیرین هستند

۱۴۰۰/۰۲/۰۴ - ۱۲:۴۸:۱۹
کد خبر: ۱۱۶۹۶۵۶
۲۰۰ زندانی در قزوین نیازمند کمک های مالی خیرین هستند
دادستان قزوین گفت: بیش از 200 زندانی در زندان های استان حضور دارند که نیازمند کمک های مالی خیرین هستند

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد قاسمی در برنامه تلویزیونی «ماه من» شبکه استانی قزوین اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، ماه کمک و دست‌گیری از نیازمندان، مستمندان و انجام اقدامات خیرخواهانه است و این سیره و روش حضرت امیرالمومنین (ع) در ماه رمضان بوده و به یادگار مانده و فرصت مناسبی است، تا خیرین با نیات خیرخواهانه خود برای کمک به نیازمندان بخصوص زندانیان جرائم غیرعمد و محکومین مالی وارد میدان شوند، تا گره از مشکلات آنها بگشایند.

وی افزود: جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد همه ساله با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و با حضور خیرین در تمامی شهرستان های استان برگزار و کمک های قابل توجهی نیز به منظور آزادی این زندانیان جمع‌آوری می شد، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و ضرورت اجتناب از تجمعات و رعایت شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی، برگزاری این جشن خیرخواهانه همانند سال‌های گذشته امکان پذیر نیست.

دادستان مرکز استان بیان کرد: جشن گلریزان امسال نیز به صورت پویش های مردمی و با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه ملی، رسانه های مجازی و نشریات، شبکه های اجتماعی، تبلیغات محیطی و... برگزار می شود و انتظار این است، خیرین و مردم شریف استان با استقبال چشمگیر در پویش مردمی آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مشارکت پرشور داشته باشند.

این مقام قضایی استان اظهار داشت: ستاد مردمی دیه در واقع یک پویش مردمی و از ظرفیت خیرین استفاده می شود و سال های متمادی است که در قوه قضاییه فعال است و رویکرد آن کمک و آزادی زندانیانی است که به دلیل نوسانات اقتصادی و جرائم غیرعمد در زندان گرفتار شده اند.

قاسمی به آمار زندانیان آزاد شده در سال گذشته اشاره و افزود: سال گذشته حدود 50 میلیارد تومان بدهی مددجویان جرائم غیرعمد با همت ستاد مردمی دیه و خیرین استان، اعطاء تسهیلات بانکی، گذشت شکات از حقوق حقه و پذیرش اعسار از سوی مراجع قضایی پرداخت گردید و بر همین اساس 213 زندانی توانستند با پرداخت بدهی خود از سطح زندان های استان آزاد شوند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز بیش از 200 زندانی در زندان های استان حضور دارند که نیازمند کمک های مالی خیرین هستند و با توجه به این که شیوع ویروس کرونا باعث شده همدلی در بین افراد جامعه بیش‌تر نمایان شود؛ امیدواریم خیرین استان نیز در بحث آزادی زندانیان نیز به خوبی وارد شوند تا بتوانیم این افراد را به آغوش خانواده و جامعه بازگردانیم.

قاسمی با تاکید بر اینکه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد صرفاً به ماه مبارک رمضان اختصاص ندارد، تصریح کرد: در طی سال افرادی هستند که از روی غفلت، ناآگاهی و ناخواسته مرتکب جرائم غیرعمد شده و در نتیجه به زندان گرفتار می شوند و به همین خاطر پویش مردمی آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در طی سال ادامه دارد، تا با کمک های مالی خیرین و همشهریان، مبالغ اختصاص یافته از سوی ستاد دیه کشور، اعطاء تسهیلات و بخشش طلبکاران از حقوق حقه بتوانیم موجبات آزادی زندانیان مورد نظر را فراهم آوریم.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که خیرین می توانند کمک های مالی و نیات خیرخواهانه خود را به آن اختصاص دهند، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و محکومین مالی است، زیرا با آزادی حتی یک زندانی، خود فرد مددجو، خانواده او و شاکیان پرونده از کش و قوس های پرونده‌ای رها می شوند و فرصت بازاجتماعی کردن این افراد نیز به دست می آید و ثمرات اجتماعی این اقدام بسیار مثبت خواهد بود و این اطمینان را به خیرین خواهیم داد، که کمک های مالی آنها صرفاً به آزادی زندانیان اختصاص یابد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه جو عمومی استان برای اقدامات خیرخواهانه بسیار خوب است و مردم شریف قزوین همیشه با نیت های الهی در انجام کارهای خداپسندانه پیش‌قدم هستند و امیدواریم در سال جاری نیز همانند گذشته در بحث آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، مشارکت و حضور فعال داشته باشند تا با کمک های مالی آنها و با استفاده از ظرفیت های قانونی، بتوانیم زندانیان بیشتری را از سطح زندان های استان آزاد کنیم و انتظار این است در این راستا با توجه به قطب صنعتی و تولیدی بودن استان، فعالین این بخش نیز ستاد دیه استان را مساعدت کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز