استاندار قزوین:

موافق تعطیلی اصناف نیستیم/ تعهد بسپارید با رعایت پروتکل ها فعالیت کنید

۱۴۰۰/۰۲/۰۴ - ۱۸:۵۶:۳۲
کد خبر: ۱۱۶۹۸۵۲
موافق تعطیلی اصناف نیستیم/ تعهد بسپارید با رعایت پروتکل ها فعالیت کنید
استاندار قزوین ضمن ابراز مخالفت با تعطیلی کسب و کارها گفت: در صورت سپردن تعهد در رعایت کامل پروتکل های بهداشتی آماده تفویض اختیارات خود به اتاق اصناف برای تعیین تکلیف کسب و کارها در شرایط کرونایی هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور عصر شنبه در جلسه ستاد کرونای استان که با رعایت پروتکل های بهداشتی در محوطه باز استانداری برگزار شد اظهارداشت: مبارزه با کرونا نیازمند عزم جدی و همگانی و مشارکت همه مردم و دستگاههای اجرایی و رسانه هاست که  خوشبختانه در این ایام کارهای خوبی انجام شده است.

وی افزود: امروز هم در شرایط قرمز کرونایی همه باید دست به دست هم دهیم و با کمک دانشگاه علوم پزشکی، کادر درمانی، پلیس، دستگاه قضایی، اصناف و بازاریان، هلال احمر، ارتش، بسیج، سپاه و روحانیون و سایر گروهها بتوانیم از روند صعودی بیماری جلوگیری کنیم.

جمالی پور بیان کرد: با همه سختی ها کارها بخوبی انجام شده هر چند سرعت انتشار ویروس بالاست و فقط با رعایت و هم افزایی قادر به کنترل ویروس هستیم.

استاندار قزوین یادآورشد: هر چقدر مردم به جان و سلامت خود اهمیت دهند کارها بهتر پیش می رود و اگر همراهی نباشد مجبوریم محدودیت و تعطیلی ها را بیشتر کنیم.

12

سخت ترین کار تعطیلی کسبه و بازار است

جمالی پور در ادامه گفت: مردم بپذیرند که سخت ترین کار برای من تعطیلی مشاغل است زیرا این کار معیشت بازاریان را به خطر می اندازد و مشکلات ما بیشتر می شود ولی زمانی تصمیم به این کار می گیریم که تجمع در مغازه ها موجب به خطر افتادن سلامت جامعه و خود بازاریان می شود.

وی اظهارداشت: اگر مردم رعایت کنند کسب و کار نمی تواند عامل اصلی انتشار ویروس باشد اما وقتی برخی بدون ماسک وارد مغازه شده و صاحب صنف هم اعتراضی نمی کند شاهد افزایش روند بیماری و تحمیل شدن مشکلات فراوان به کادر درمانی و استان می شویم. 

استاندار قزوین گفت: به سختی زیر بار تعطیلی می رویم اما وقتی بیماری زیاد می شود و فوتی ها بالا می رود مجبوریم فعالیت ها و تردد را محدود کنیم.

آماده واگذاری اختیارات خود به اتاق اصناف هستیم

جمالی پور اضافه کرد: آمادگی داریم تمام اختیارات با اصناف باشد به شرط آن که شما تعهد دهید که نظر دانشگاه علوم پزشکی را جلب می کنید و پروتکل ها بدقت و کامل رعایت می شود و خودتان پاسخگو باشید.

وی گفت: تجربه نشان داده وقتی محدودیت ها رفع می شود و امور را رها می کنیم عادی انگاری می شود البته خیلی از کسبه متعهد هستند و مصوبات را رعایت می کنند ولی برخی با سهل انگاری، استان را وارد شرایط قرمز می کنند و ما مجبور به تصمیمات سخت گیرانه می شویم و نمی توان این افراد را جدا کرد.

3

استاندار قزوین تصریح کرد: اگر اتحادیه متعهد شود که با متخلف برخورد کند همه اختیارات خود را واگذار می کنیم اما باید قدرت مدیریت اجتماع در پاساژ و بازار را داشته باشید درغیر این صورت ما محدودیت ها را اجرا می کنیم.

وی اظهارداشت: برای چندمین بار خواهش می کنیم اصناف از جان خود صیانت کنند و بدانند تعطیلی اصناف بدترین و آخرین راهکار است چون اگر کسب و کارنباشد درآمدهای مالیاتی هم محقق نمی شود و زنجیره ای از مشکلات ایجاد خواهد شد و ما حتی حاضریم اصنافی که پروتکل ها را رعایت می کنند را تشویق کنیم تا در این شرایط فشار مضاعفی به کادر درمانی وارد نشود.

حضور در مراسم جشن و دورهمی نوعی خودکشی دسته جمعی است

استاندار قزوین با ابراز نگرانی از دورهمی های خانوادگی گفت: وقتی ما مراسم جشن و عروسی و ترحیم را محدود می کنیم ولی افراد در باغات و داخل منازل جشن می گیرند دیگر این کار لج بازی نیست بلکه نوعی « خودکشی دسته جمعی » است که سلامت همه شهروندان را به خطر می اندازد.

وی بیان کرد: هر روز آمار مبتلایان و فوتی ها را دریافت می کنم و تن و بدنم می لرزد زیرا حتی فوت یک نفر برای ما تاسف بار است و وظیفه داریم زنجیره تابوت را قطع کنیم لذا از سانه ها انتظار داریم همچون گذشته در اطلاع رسانی و بیان خطر انتشار ویروس برای همراه کردن مردم تلاش بیشتری کنند.

5

جمالی پور اضافه کرد: قطع زنجیره تابوت فوت شدگان فقط با کمک همه مردم ممکن می شود و باور داریم در این شرایط سخت با مشارکت شهروندان می توانیم از بحران عبور کنیم.

وی گفت: از دادستان درخواست می کنم با هنجارشکنان  برخورد کند و اگر کسی در این وضعیت عروسی گرفت برخورد شود تا این مراسم از استان برچیده شود.

به اصناف اعتماد دارم/ با رعایت کامل بهداشت و دادن تعهد، فعالیت کنید

استاندار قزوین ضمن ابراز همدردی با اصناف در تعطیلی کسب و کارها گفت: آمادگی داریم به سمتی برویم که به اصناف امتیاز دهیم تا فعالیت داشته باشند ولی با شدت رعایت کنند و هر اتحادیه که رعایت نکند تعطیل کنیم اما در این شرایط  نظر اصناف را محترم می شماریم و حاضریم به صورت آزمایشی تصمیم گیری را به اتحادیه ها واگذار کنیم و اگر بیماری نزولی شد برای تداوم طرح موافقت کنیم و اگر فرقی نکرد محدودیت ها را تشدید کنیم

جمالی پور برگشت زدن چک در این ایام را تخلف دانست و گفت: رئیس هر شعبه بانکی که در 10 روز اخیر چکی را برگشت زده باشد به تخلفات اداری معرفی خواهد شد.

وی گفت: همچنین کارمندان آلوده به ویروس کرونا که از قرنطینه خارج شده و به اداره بیایند به تخلفات اداری معرفی شده و از استان منتقل می شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز