جانشین ستاد کرونای استان قزوین:

البرز و آوج نارنجی شد/ ۴ شهرستان در استان قزوین قرمز است

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۱۲:۳۶:۱۶
کد خبر: ۱۱۷۱۲۹۰
البرز و آوج نارنجی شد/ ۴ شهرستان در استان قزوین قرمز است
جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: با نارنجی شدن وضعیت کرونایی در شهرستانهای آوج و البرز، مشاغل گروه دو با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی می توانند در این شهرها فعالیت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ قرارگاه عملیاتی مقابله با بیماری کرونا ظهر سه شنبه با رعایت پروتکل های بهداشتی در محوطه باز استانداری قزوین تشکیل جلسه داد.

منوچهر حبیبی در این جلسه اظهارداشت: اقدامات موثری که تاکنون صورت گرفته نتیجه داده و ارزیابی ها نشان می دهد هر چقدر پروتکل ها را رعایت کنیم سرعت مهار کرونا بیشتر می شود.

وی افزود: مهار ویروس کرونا به رفتار و میزان رعایت ما بستگی دارد و توصیه سازمان بهداشت جهانی این است که در همه شرایط پروتکل ها بدقت رعایت شود.

کرونا 11

آوج و البرز نارنجی شد/ 4 شهرستان قرمز است

جانشین ستاد کرونای استان قزوین بیان کرد: شرایط استان قرمز و نارنجی است و در حال حاضر شهرستانهای البرز و آوج نارنجی شده و ۴ شهرستان دیگر از جمله قزوین همچنان قرمز است و انتظار داریم تا پایان هفته شهرستان آبیک نیز از وضعیت قرمز خارج شود.

وی اظهارداشت: قزوین و تاکستان شرایط حاد قرمز دارد و باید رعایت پروتکل ها با جدیت ادامه داشته باشد تا بتوانیم به شرایط پایدار و عادی برسیم.

حبیبی در خصوص وضعیت بازگشایی مساجد گفت: در خصوص باز شدن مساجد در آخرین جلسه با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، روسای تبلیغات اسلامی و کانون مساجد مقرر شد در شب های احیا ممنوع بودن تردد لغو شود و برای دو ساعت امکان برگزاری مراسم دعا و نیایش در محوطه باز مساجد با تعداد محدود روزه داران مهیا شود.

وی اضافه کرد: همچنین اقامه نماز جماعت در حیات مساجد با رعایت فاصله ۱.۵ متری و حداکثر تا نیم ساعت با رعایت پروتکل ها بلامانع است و از هیئت های مذهبی،  مداحان و هیئت امنای مساجد انتظار داریم همچون گذشته همکاری خود را با ستاد ادامه دهند.

خستگی اصناف و شهروندان را درک می کنیم

حبیبی در ادامه گفت: البته خسته شدن مردم را می فهمیم و این که شهروندان و اصناف ۴۲۰ روز با مشکلات روحی، روانی، اقتصادی، معیشتی و فرهنگی ناشی از کرونا دست و پنجه نرم کرده اند برای ما مسئولان نیز قابل درک است اما هیچ راهی جز محدود کردن و تعطیلی کسب و کار نداریم زیرا هر گونه تجمع موجب انتقال و شیوع بیماری است.

کرونا 4

وی اضافه کرد: لازم است مجموعه مدیریت شهری کنترل کنند تا ورود مردم به بوستانها ممنوع شود و برای اهداکنندگان خون هم مجوز تردد می دهیم تا در هر زمان که لازم بود بتوانند برای نجات جان بیماران با حضور در پایگاههای انتقال خون نسبت به اهدای خون خود اقدام کنند.

حبیبی طولانی شدن پاسخ تست های کرونا را ناشی از افزایش تعداد مراجعان دانست و گفت: تاکید داریم این کار تسریع شود تا بتوانیم بسرعت افراد با تست مثبت را شناسایی و قرنطینه کنیم.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین یادآورشد: آنچه در مواحهه با ویروس کرونا مهم است این که رفت و آمد و برخورد چهره به چهره مردم کمتر شود که در این راستا با راه اندازی سامانه مکاتبات از راه دور امیدواریم از مراجعه به دستگاهها کاسته شود.

وی بیان کرد: تامین کپسول اکسیژن برای جوابگویی به نیازهای طرح مراقبت در منزل ضروری است که تاکید می کنیم با کمک بخش صنعت این موضوع حل شود.

حبیبی اضافه کرد: از مجموع  ۱۵۳۰ فوتی کرونایی بیش از ۱۲۰۰ نفر در سنین بالای ۶۵ سال بودند که اگر بتوانیم واکسیناسیون گروه دوم در این سنین را شتاب بخشیم از فوتی ها کاسته خواهد شد.

کرونا 2

جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: خوشبختانه وضعیت واکسیناسیون در این مرحله در استان شتاب گرفته و بر اساس برنامه کشوری و ابلاغ دانشگاه علوم پزشکی با تعیین شدن گروههای هدف انجام می شود و هیچ نیازی برای مراجعه افراد نیست.

وی بیان کرد: در آموزشگاههای فنی و حرفه ای فقط حضور یک مربی برای پاسخگویی به هنرجویان بلا مانع است اما فعالیت مهدهای کودک و مشاغل گروه دو همچنان در شهرهای قرمز ممنوع است.

حبیبی اظهارداشت: مشاغل گروه دو در شهرهای نارنجی از جمله البرز و آوج اجازه فعالیت دارند هر چند ثبات پایداری در استان میلیتری است و با یک بی توجهی بسرعت شرایط تغییر می کند لذا درخواست می کنیم رعایت پروتکلها با شدت ادامه یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز