رئیس حوزه هنری استان قزوین:

ماندگار شدن تلاش کادر درمانی در ایام کرونا با ابزار هنر ممکن می شود

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۲۳:۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۱۷۱۵۷۵
ماندگار شدن تلاش کادر درمانی در ایام کرونا با ابزار هنر ممکن می شود
رئیس حوزه هنری استان قزوین گفت: با استفاده از ابزار هنر و ایده های خلاقانه می توان تلاش ایثارگرانه کادر درمانی در ایام کرونا را ثبت و ضبط و ماندگار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ در مراسمی با حضور هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین، فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین،محمدرضا امامقلی رئیس حوزه هنری استان قزوین وجمعی از مسئولان استانی از دیوارنگاره «نبض جهاد» به مناسبت پاسداشت جهاد عظیم شهدا و مدافعان سلامت در بیمارستان ولایت رونمایی شد.

دیوارنگاره « نبض جهاد» توسط حوزه هنری به منظور پاسداشت شهدا و مدافعان سلامت استان قزوین تهیه و در بیمارستان ولایت نصب شده است. 

در این دیوار نگاره، تصاویر 2 هزار نفر از پرسنل و کادر درمان بیمارستان ولایت و بوعلی که در مبارزه با بیماری کرونا در خط مقدم قرار داشتند ثبت و ضبط شده است.

حوزه 4

رئیس حوزه هنری استان قزوین گفت: با مزین شدن هفته هنر انقلاب اسلامی به نام مدافعان سلامت تلاش کردیم تا بخش کوچکی از دریای بی‎کران زحمات این عزیزان تشکر کرده و یادشان را زنده نگهداریم.

محمد رضا امامقلی افزود: تقارن هفته هنر و هفته سلامت فرصتی بود تا با استفاده از ظرفیت های موجود برنامه‌های مختلفی را طراحی و اجرا کنیم که در این زمینه جشنواره طنز شعر و داستان از «سربازی بگو...» جشنواره‌ی طنز تئارستان (تئاتر+بیمارستان) پاسداشت مدافعان سلامت با استقبال عمومی مواجه شد. 

وی تصریح کرد: جشنواره تئارستان با حضور و شرکت گروه‎های نمایشی و هنرمندان ارزشی استان آغاز شد و پس از داوری و معرفی آثار منتخب، گروه ها در فضای باز بیمارستان رازی به اجرای نمایش پرداختند که این برنامه در سایر بیمارستان‎ها نیز به صورت میدانی اجرا خواهد شد. 

رئیس حوزه هنری استان قزوین افزود: تئارستان طرحی الهام بخش بود و به عنوان الگویی موفق از سوی حوزه هنری کشور به سایر استان‌ها ابلاغ شد و از این نظر حوزه هنری قزوین در برنامه‎ ریزی های خلاقانه برای هفته هنر انقلاب اسلامی پیشگام بود.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‎های حوزه هنری قزوین با هدف پاسداشت مدافعام سلامت، طرح دیوارنگاره بود که توسط هنرمندان جوان در استان ایده ‌پردازی، طراحی و اجرا شد. 

امامقلی یادآورشد:در این طرح تصاویر کادر درمان و پرسنلی که در بیمارستان‎های بوعلی و ولایت خدمت‌رسانی می کنندثبت شد و سپس  مراحل تنظیم و چاپ عکس در دستور کار قرار گرفت تا تصاویری زیبا حلق شود.

حوزه 5

وی گفت: در فرآیند این طرح دو هزار فریم عکس از همه فعالان حوزه درمان تهیه شد که در آینده به این افراد هم اهدا خواهد شد.

امامقلی اضافه کرد: دیوارنگاره‎های بیمارستان‎های ولایت و بوعلی بخشی از این طرح است که رونمایی شد و به یادگار از طرف هنرمندان در این مکان به یادگار باقی خواهد ماند.

وی حوزه هنری را نهادی انقلابی، کنشگر، مبتنی بر زیست بوم هنر و ناظر به مسائل روز استان و کشور دانست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز